• Anonym (Sotis)

    Svartsjuka.. Obefogad?

    Har grubblar ända sedan igår pga en händelse...
    Så nu tänkte jag bolla lite med er...

    Hoppas ni orkar läsa texten.

    När sambon och jag träffades för sju år sedan hade han haft två förhållanden innan mig. Vi kan kalla dom ex1 & ex2 för ordningen i textens skull ????.
    Ex1 och sambon var ett par i två år ungefär, och hon var hans första riktiga flickvän. Av någon anledning så gjorde dom slut och ganska snabbt träffade han ex2 där efter.

    Under hela tiden han var ihop med ex2 (vilket var ett år) var han otrogen med ex1. Ex2 visste om det, och hade även kommit på dom så att säga. Men hon var väl förblindad av kärlek eller något antar jag..

    Hur som. 6 månader efter det hade tagit slut med ex2 så träffade han mig.
    Redan från början gjorde jag klart för han vad som skulle hända om han var respektlös nog att vara otrogen mot mig. Då skulle jag lämna han omgående.

    Ca 4 månader in i förhållandet skulle jag en dag använda datorn efter honom, och såg att han missat att logga ut från sin mail. Allra högst upp i mappen får skickade mail (som var uppe) fanns en med konstig rubrik, så jag klickade på den.
    Ser då att det är ett flirtigt mail till ex1 där han ville ta upp kontakten med henne.

    Bestämde mig för att ligga lågt med min upptäckt.
    Vilket jag gjorde tills jag kom på han att skriva med ett annat gammalt kk två veckor senare.

    Han bad om ursäkt och sa att han inte visste varför han gjort så och att det inte skulle hända igen.

    Det går sedan tre år, och jag är vid detta laget gravid.
    En dag när vi är ute möter vi ex1. Sambon släpper min hand direkt han ser henne, går fram, kramar henne och börjar prata. Inget fel i det, förutom att jag stod som ett fån med bebis magen bredvid och blev behandlad som luft. Hade inte brytt mig ett dugg om han iaf presenterat mig..

    Efter detta började ex1 att söka han en tid, antog att hon trodde det var fritt fram trots att han hade en gravid flickvän.

    Han gör ingenting och hör inte av sig, vad jag vet iaf..

    Så kommer vi till gårdagen.
    Vi stod och pratade med några vänner när jag plötsligt ser sambon fästa blicken på något, han verkligen GLOR. Undrar vad han tittar på och ser ex1 komma gående.
    Han följde henne med blicken hela vägen, och det kändes inte långt ifrån att han skulle börja dregla.

    Nu har jag funderat fram och tillbaka, jag har aldrig varit svartsjuk förr, jag ser bra ut och är för självsäker för att vara svartsjuk, tills nu.

    Det känns som om han nöjde sig med tröst priset, och trånar efter guldpokalen ungefär..

    Vad tror ni, är det mitt huvud som spökar, och får mig att överdriva det hela..? Hade ni tyckt det vore okej om er partner gjort så?

    Känns lite löjligt att skriva att han tittade på ex1, inget fel i det rent teoretiskt. Men den blicken.. Han glömde bort oss alla som stod där och vad vi pratade om. Kändes pinsamt eftersom jag är ganska säker på att dom andra med såg hur han blev som förtrollad så fort hon dök upp.

  • Svar på tråden Svartsjuka.. Obefogad?
  • Allanojag

    Jag tror han är sugen på en rematch. ex1 är kärleken han aldrig glömt. Men han kanske nöjer sig med att onanera och fantisera om henne, vad vet jag?

  • Anonym (Sotis)
    Allanojag skrev 2014-08-28 12:55:02 följande:

    Jag tror han är sugen på en rematch. ex1 är kärleken han aldrig glömt. Men han kanske nöjer sig med att onanera och fantisera om henne, vad vet jag?


    Det är den känslan jag har med...

    Känner mig som en pinsam liten fjortonåring " han tittade på henne, buhuuu" ungefär.

    Men den blicken får han inte när han träffar någon annan han känner..

    Funderar på att lämna han faktiskt. Varför vara någons tröstpris när man kan vara jackpotten för någon annan.
  • Anonym (Jasså)

    Ja du TS, ni (du) redde inte upp det hela då o så kommer du o är förvånad nu. Har inte så mycket att säga.

  • Anonym (Sotis)
    Anonym (Jasså) skrev 2014-08-28 13:08:37 följande:

    Ja du TS, ni (du) redde inte upp det hela då o så kommer du o är förvånad nu. Har inte så mycket att säga.


    Skulle jag skriva diskussionerna vi hade i samband med min upptäckt på hans mail och när vi råkade på ex1 då jag var gravid, hade trådstarten blivit en bok.

    Självklart har vi pratat om det, många gånger.

    Problemet är att det känns som att han låter bli dumheter för att inte göra mig ledsen, och inte för att han själv inte vill.
  • Anonym (n)
    Anonym (Sotis) skrev 2014-08-28 13:13:12 följande:
    Skulle jag skriva diskussionerna vi hade i samband med min upptäckt på hans mail och när vi råkade på ex1 då jag var gravid, hade trådstarten blivit en bok.

    Självklart har vi pratat om det, många gånger.

    Problemet är att det känns som att han låter bli dumheter för att inte göra mig ledsen, och inte för att han själv inte vill.
    terapi tillsammans kan vara en hjälp. Att han då inser sitt beteende, han kanske är lite fixerad vid sin "första kärlek", typ. 
    Kan mycket väl vara så att han inte alls vill ha tillbaka henne men att han har nån slags nostalgibild av henne. Åren har gått, både han och hon har säkerligen förändrats som människor sedan dess, han behöver fatta det
  • Anonym (Jasså)

    O ändå skrev du att han hade sagt att han inte visste varför han gjorde det, det kallar inte jag reda ut.

    Gravidhormoner kan ju också spela in förstås. Vet han om att du känner så här?

  • Anonym (Sotis)
    Anonym (n) skrev 2014-08-28 13:16:05 följande:

    terapi tillsammans kan vara en hjälp. Att han då inser sitt beteende, han kanske är lite fixerad vid sin "första kärlek", typ. 

    Kan mycket väl vara så att han inte alls vill ha tillbaka henne men att han har nån slags nostalgibild av henne. Åren har gått, både han och hon har säkerligen förändrats som människor sedan dess, han behöver fatta det


    Tack, bra svar.

    Det är också en trolig teori.

    Vi delar ju den mindre sexiga vardagen med familjebestyr och måsten.

    Vilket han inte delade med ex1, då var livet en fest utan måsten..

    Terapi vet jag inte om han skulle gå med på.

    Ska föreslå det iaf, men vill han inte det så får han nog inse vad han gått miste om i efterhand. Känns skit att ens behöva grubbla över sånt här.
  • Anonym (n)
    Anonym (Sotis) skrev 2014-08-28 13:22:43 följande:
    Tack, bra svar.

    Det är också en trolig teori.

    Vi delar ju den mindre sexiga vardagen med familjebestyr och måsten.

    Vilket han inte delade med ex1, då var livet en fest utan måsten..

    Terapi vet jag inte om han skulle gå med på.

    Ska föreslå det iaf, men vill han inte det så får han nog inse vad han gått miste om i efterhand. Känns skit att ens behöva grubbla över sånt här.
    ja föreslå, om inte annat kanske han fattar att du uppenbart är orolig över er relation, annars skulle du ju inte föreslå terapi
  • Anonym (Sotis)
    Anonym (Jasså) skrev 2014-08-28 13:19:04 följande:

    O ändå skrev du att han hade sagt att han inte visste varför han gjorde det, det kallar inte jag reda ut.

    Gravidhormoner kan ju också spela in förstås. Vet han om att du känner så här?


    Han menade på att han själv inte kunde förstå varför han gjorde så när han (enl han själv) vill vara med mig och älskar mig.

    Finns det egentligen bra svar till varför man gör så?

    Han har flera gånger (både i normal och skrikande ton) blivit väl informerad om hur jag känner. Tänkte också att det kunde varit gravid hormonerna som spökade. Men jag hade varit helt okej med situationen om han iaf presenterat mig. Men att stå där som tredje hjulet och känna sig som en idiot var inte kul alls..
  • Anonym (Jasså)
    Anonym (Sotis) skrev 2014-08-28 13:27:40 följande:

    Han menade på att han själv inte kunde förstå varför han gjorde så när han (enl han själv) vill vara med mig och älskar mig.

    Finns det egentligen bra svar till varför man gör så?

    Han har flera gånger (både i normal och skrikande ton) blivit väl informerad om hur jag känner. Tänkte också att det kunde varit gravid hormonerna som spökade. Men jag hade varit helt okej med situationen om han iaf presenterat mig. Men att stå där som tredje hjulet och känna sig som en idiot var inte kul alls..


    Låter bara som bortförklaringar på mig (av honom). Vadå inte förstod?! Det ska väl HAN svara på, inte vi andra.

    Verkar du du kämpat i nåt som varit dåligt länge redan
  • Anonym (Sotis)
    Anonym (Jasså) skrev 2014-08-28 13:33:45 följande:

    Låter bara som bortförklaringar på mig (av honom). Vadå inte förstod?! Det ska väl HAN svara på, inte vi andra.

    Verkar du du kämpat i nåt som varit dåligt länge redan


    Tja, han tyckte väl att det lät bättre än " jag var kåt och tänkte med k-ken", eller "jag ville både ha kakan och äta den".

    Klart ingen här kan svara på varför han gjorde så. Det jag ville med tråden var att få lite oberoende synvinklar på situationen. Jag har ifrågasatt mig själv, om det bara är jag som är löjlig och överdriver. Det är där ni kom in...

    Ja, rosa moln är det ju inte efter 7 år..
Svar på tråden Svartsjuka.. Obefogad?