• Anonym (Vill inte vara degig)

    Magen

    Hej! Jag har en fråga. Hur kan jag få fason på min degiga mage, utan att gå ner i vikt? Jag är nöjd med min vikt, 58-59kg till 170cm och vill inte bli smalare men magen är inte så kul. Det är inte så att den ser gravid ut utan mest degig, både fram och på sidorna. Hur gör jag? 

    Idag löptränar jag 2ggr/v, promenerar varje dag och tränar coreövningar hemma 2ggr/v men ingenting händer. Äter "vanlig" mat men väljer långsamma kolhydrater och äter mycket grönsaker. Tips tack! 

  • Svar på tråden Magen
  • Anonym (Vill inte vara degig)

    Min mage har väl aldrig varit jättetight utan alltid lite mjuk men det har blivit mer efter barnen som nu är 3,5 och 1,5 år.

    Såhär har jag tränat ca 3 månader, innan dess promenerade jag bara dock ca 8-10km per dag. (Innan barnen kom tränade jag mer, mest löpning).

  • Träningsexpert Elmina

    Ge det några veckor till, varaktiga resultat tar tid.

    ta ett midjemått och jämför ditt resultat om en månad. Återkom gärna då med hur det går.

    Fortsätt med din träning så som du gör, men variera gärna löpningen så att du en gång i veckan kör intervaller.


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Anonym (Vill inte vara degig)

    Ok det ska jag göra. Lätt att känna att det är hopplöst bara när det inte händer något. Men får glädjas åt att jag fått bättre och bättre flås och betydligt mer muskler på rumpa och lår :)

Svar på tråden Magen