• Anonym (Blöörk)

    Alltså, nyförlöst rökande mamma :(

    Igår var jag med min mormor på sjukhuset och efteråt tog vi en fika inne på ett café, detta café ligger i bottenvåningen på KK-huset. Där inne sitter 3 familjer med alldeles nya små pluttar i BBs typiska plast"backar". Efter ett tag ser jag hur den ena mamman frågar en annan familj om dom kan passa hennes bebis lite för hon ska gå ut och röka? Kräks
    Det kryper i hela kroppen på mig och jag tycker det är så ofantligt vidrigt? Man ser hur den andra familjen tittar snett på henne, men dom kan väl inte riktigt säga nej, så den här mamman och hennes väninna går ut och sätter sig i solen och börjar bolma.. Varför gör man så? Bebisen var max 1 dygn, tycker det verkar så himla ovettigt?.

  • Svar på tråden Alltså, nyförlöst rökande mamma :(
  • Anonym (get)

    Men vänd dig om om det kryper i kroppen då. Vad gör det dig att  hon röker? Folk har laster, du med, kom över det.

  • Anonym (lm)

    Du stötte på ett tvättäkta WT, vänj dig, dom finns överallt.

  • Anonym (M)

    Sjukt att prioritera en cigg när man precis fått barn...

  • Anonym (a)
    Anonym (M) skrev 2014-08-29 11:10:38 följande:
    Sjukt att prioritera en cigg när man precis fått barn...
    Just precis. Det är en sjukdom. Ett beroende/missbruk. Inte bara att låta bli.
  • Anonym (Allycat)

    Lite rök är bara nyttigt. Bebisen växer hår på bringan av att mamman röker, visste du inte det?

    Ärligt, ungen vet ju inget och kommer knappast klaga. So what's the effing problemo?

  • Anonym (lm)
    Anonym (a) skrev 2014-08-29 11:55:16 följande:
    Just precis. Det är en sjukdom. Ett beroende/missbruk. Inte bara att låta bli.
    Sluta nu, det är en ovana som dessutom inte är speciellt svår att bryta bara man har en liiiten gnutta karaktär. Vill man sluta röka men inte klarar det, då klarar man nog inte speciellt mycket annat i livet heller.
  • Anonym (a)
    Anonym (lm) skrev 2014-08-29 12:01:38 följande:
    Sluta nu, det är en ovana som dessutom inte är speciellt svår att bryta bara man har en liiiten gnutta karaktär. Vill man sluta röka men inte klarar det, då klarar man nog inte speciellt mycket annat i livet heller.
    Och du visade just att du inte har någon insikt i vad du pratar om. Kul att det gick snabbt och lätt för dig att sluta, men folk är olika och hamnar i olika starkt beroende.
  • Anonym (M)
    Anonym (a) skrev 2014-08-29 11:55:16 följande:

    Just precis. Det är en sjukdom. Ett beroende/missbruk. Inte bara att låta bli.


    Ja men då har man ju haft rätt lång tid på sig att skaffa hjälp då hon antingen har rökt under graviditeten vilket är vansinne, och då har hon haft nio månader på sig att få professionell hjälp, eller så har hon hållit uppe och då kan man inte skylla på ett beroende.
  • Anonym (Äckligt)

    Respektlöst äckligt. Skulle aldrig lämna min nyfödda till okända. Och för nåt så korkat som att röka?! De kunde väl gått ut en i taget så iaf vänninan passade bebisen när mamman grisade sig

  • MxMeNow
    Anonym (Blöörk) skrev 2014-08-29 11:06:51 följande:

    Igår var jag med min mormor på sjukhuset och efteråt tog vi en fika inne på ett café, detta café ligger i bottenvåningen på KK-huset. Där inne sitter 3 familjer med alldeles nya små pluttar i BBs typiska plast"backar". Efter ett tag ser jag hur den ena mamman frågar en annan familj om dom kan passa hennes bebis lite för hon ska gå ut och röka? 

    Det kryper i hela kroppen på mig och jag tycker det är så ofantligt vidrigt? Man ser hur den andra familjen tittar snett på henne, men dom kan väl inte riktigt säga nej, så den här mamman och hennes väninna går ut och sätter sig i solen och börjar bolma.. Varför gör man så? Bebisen var max 1 dygn, tycker det verkar så himla ovettigt?.


    Ja inte är det ett vettigt beteende! Att röka är hälsofarligt, trashigt och hänsynslöst, anser jag. Sen förstår jag inte hur man kan lämna sitt barn med en främling.
Svar på tråden Alltså, nyförlöst rökande mamma :(