• Anonym (Emma)

    Cancer sjuk tonåring (kärlek)

    Hej allihopa!

    Jag är 16 år och för 6 veckor sen gjorde mitt absolut livs stora kärlek slut med mig. Han påstod att han hade förlorat känslor. Vilket gjorde svin ont. Men 3 dagar efter vi hade gjort slut träffades vi och han "råka" kalla mig älskling och kysste mig 3 gånger. Efter en vecka åkte jag in på sjukhus eftersom att jag har haft grovt ont i magen i 6 månader om inte mer av och till och dom hittade en cancer knöl i magen. Idag 5 veckor senare mår jag extremt dåligt går på behandlingar osv. Men under dom här veckorna har han gått fram och tillbaka hela tiden vi har dock inte alls träffats. Ena dagen är det att han älskar mig och ber om ursäkt för att han beter sig som ett svin nästa dag är det att han inte alls vill kämpa för oss och vet inte om han kan ha ett förhållande. Han är ett år äldre än mig men han har alltid varit mer känslig än alla andra killar vilket gör att just nu mår han jätte dåligt vilket absolut inte är konstigt men han vill gärna inte visa känslor utan han stänger in allt. Jag vill inte höra " skit i honom" det kan jag inte. Jag vill ha tips på hur jag kan få honom tillbaka.

  • Svar på tråden Cancer sjuk tonåring (kärlek)
  • mikipiki

    Personligen kan jag ju känna att om de nu hittat en tumör i din mage så har du lite andra saker att oroa dig över än att få din kille tillbaka..

  • Anonym (..)

    Din beskrivning på honom att "han är mer känslig än andra killar", kan du förklara det lite mer? Jag tycker jag hör det väldigt ofta nu för tiden, "killen är mer känslig än andra killar", jaha vad menas och vem har kommit fram till det? 


    Och som föregående skrev, du har nog viktigare saker att tänka på. Låt honom ha "sin tid", och du borde se dig själv som prio ett! 

  • Anonym (AN)

    Jag tänker lite tvärtom mot vad ni andra gör. Det är bra att ha något att tänka på som inte handlar om sjukdom och behandling. Något som är helt "vanliga" tonårsproblem i motsats till allt annat när man ligger på sjukhus.

    Så min tanke var om han vet om att du är sjuk, kan det vara så att han är rädd?

  • Anonym (jobbigt läge)

    Har ni verkligen pratat igenom ert förhållande?.
    Visste han om tumören innan ni delade på er?

    Gjorde han slut innan han visste är kanske känslorna slut. Var han less på din onda mage kanske det bidrag
    Visste han om din tumör kanske han inte kändes orka med den oro och påfrestning detta kan bli i en relation.

    Utifrån detta kan hans beteende ha olika orsaker.
    Det faktum att han nu vet att du är sjuk kan ge skuldkänslor och en känsla av att han sviker dig och därför kommer tillbaka till dig ibland.
    Beteendet kan lika mycket bero på rädsla.

    Jag tycker ni ska prata igenom detta. ordentligt. Sedan bestämma. För dig kan det självklart vara skönt att ha någon vid din sida när du mår dåligt och det kan bidra till din vilja att försöka få honom tillbaka. 
    Jag tror inte riktigt på att tigga och be om att någon ska komma tillbaka... Prata med honom och sedan utgår du därifrån.. är det slut så får du försöka släppa honom... och han ska inte komma och pussa på dig emellanåt... 

    Var rädd om dig!  -  det är du värd

  • Anonym (..)
    Anonym (AN) skrev 2014-08-29 13:35:40 följande:

    Jag tänker lite tvärtom mot vad ni andra gör. Det är bra att ha något att tänka på som inte handlar om sjukdom och behandling. Något som är helt "vanliga" tonårsproblem i motsats till allt annat när man ligger på sjukhus.

    Så min tanke var om han vet om att du är sjuk, kan det vara så att han är rädd?


    Självklart det har du rätt i, men då kanske det finns andra tonårs saker, jag tänkte på hennes bästa att det kanske slutar med att hon blir sårad mycket, det är ju väldigt dumt vare sig man är frisk eller sjuk! Eftersom han velar fram och tillbaks så mycket redan. Det kan ju vara så att han är rädd och behöver lite tid, under tiden kan hon ju ta hand om sig själv och göra andra saker som inte handlar om sjukdomen eller behandling, så tänkte jag :)
  • Anonym (Emma)

    Hej allihopa!! Han fick reda på det h


    Anonym (jobbigt läge) skrev 2014-08-29 13:36:53 följande:

    Har ni verkligen pratat igenom ert förhållande?.

    Visste han om tumören innan ni delade på er?

    Gjorde han slut innan han visste är kanske känslorna slut. Var han less på din onda mage kanske det bidrag

    Visste han om din tumör kanske han inte kändes orka med den oro och påfrestning detta kan bli i en relation.

    Utifrån detta kan hans beteende ha olika orsaker.

    Det faktum att han nu vet att du är sjuk kan ge skuldkänslor och en känsla av att han sviker dig och därför kommer tillbaka till dig ibland.

    Beteendet kan lika mycket bero på rädsla.

    Jag tycker ni ska prata igenom detta. ordentligt. Sedan bestämma. För dig kan det självklart vara skönt att ha någon vid din sida när du mår dåligt och det kan bidra till din vilja att försöka få honom tillbaka. 

    Jag tror inte riktigt på att tigga och be om att någon ska komma tillbaka... Prata med honom och sedan utgår du därifrån.. är det slut så får du försöka släppa honom... och han ska inte komma och pussa på dig emellanåt... 

    Var rädd om dig!  -  det är du värd


    Hej! Han vet om att jag är sjuk men han visste inget när vi gjorde slut och inte jag heller. Men när han fick reda på det grät han och var helt förstörd. Men nån dag innan han gjorde slut så berätta han hur mycket han älskar mig och aldrig ska lämna mig osv. Ja jag försöker prioritera mig själv men jag har sån ångest över att han inte är här och det är så illa så ibland vill jag bara försvinna helt och hållet
  • Anonym (Emma)
    mikipiki skrev 2014-08-29 13:21:05 följande:

    Personligen kan jag ju känna att om de nu hittat en tumör i din mage så har du lite andra saker att oroa dig över än att få din kille tillbaka..


    Jag har varit tillsammans med honom i 1,5 år och han är den ända som verkligen brytt sig och funnits där för mig lika så jag för honom. Så nej det är inte så lätt att tänka på annat än att jag är sjuk och vill ha honom tillbaka
Svar på tråden Cancer sjuk tonåring (kärlek)