• Yilla

    Få bort hundlukt ur soffa?

    Har idag fyndat en soffa till vrakpris, är helnöjd med den då den är snygg, skön och praktisk. MEN, soffan luktar hund. Hundar i all ära men lukten vill jag gärna slippa i min soffa :)


    Någon som har nåt tips för att få bort lukten??
    Dynorna har avtagbar klädsel men själva dynorna i sig är för stora för tvättmaskinen. Resten av soffan har tyg som sitter fast.
    Är måttligt sugen på att spraya hela soffan med ättiksvatten men det kanske är enda lösningen? 
    Nån som vet?

  • Svar på tråden Få bort hundlukt ur soffa?
  • Honungsblomman

    Jag har ingen aning. Vill bara säga GRATTIS till fyndet! Och så är jag nyfiken på vad för soffa det är? :) Märke? Butik?

  • Yilla

    Haha tack :)


    Det är en märkessoffa, en Bellus, ett par år gammal med nypris ca 14000. Köpte den på en köp-/ och säljsida på facebook för 500kr.


    Kanske priset var pga av lukten för har tvättat hela med möbeltvätt nu och den luktar fortfarande hund.. Förutom kuddarna som jag handtvättade i badkaret :)

  • Aileen Allannah

    Det finns luktspray att köpa på clas Ohlson eller färghandeln, fungerar riktigt bra! Vissa används för sanering av liklukt, så mot hundlukt borde den absolut fungera.

  • lillaponnyn
    Aileen Allannah skrev 2014-08-30 15:55:27 följande:

    Det finns luktspray att köpa på clas Ohlson eller färghandeln, fungerar riktigt bra! Vissa används för sanering av liklukt, så mot hundlukt borde den absolut fungera.


    nu blev jag lite intresserad hittar inte det på clas ohlsons hemsid

    vet du vad märket heter?
  • Yilla
    Aileen Allannah skrev 2014-08-30 15:55:27 följande:

    Det finns luktspray att köpa på clas Ohlson eller färghandeln, fungerar riktigt bra! Vissa används för sanering av liklukt, så mot hundlukt borde den absolut fungera.


    Åh tack, det vore ju toppen om det funkar! Får kolla upp det :)
  • Hotte

    Det finns även ett medel som heter piss off men det kanske är mer om husdjuren kissat på olämpliga ställen...?Obestämd

  • Aileen Allannah

    Det på clas Ohlson heter yocoair och består typ av bikarbonat och vatten, kostar ca 90 kronor och jag tror att det finns på flera ställen.

  • Honungsblomman
    Hotte skrev 2014-08-30 18:44:47 följande:

    Det finns även ett medel som heter piss off men det kanske är mer om husdjuren kissat på olämpliga ställen...?Obestämd


    Haha, ärligt? Om inte, så har du en affärsidé där med ett SUPERBRA varumärkesnamn.
  • Sebastian72

    Solig dag. Plocka ner allt till beståndsdelar och blås av med trädgårdslangen. Låt sol-lufttorka några dagar under altantak. Löser inte det problemet är det kört:).

Svar på tråden Få bort hundlukt ur soffa?