Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

    Enkel SD-matematik med Jimmie

    FrozenDream skrev 2014-08-30 04:27:08 följande:

    Stoppa huvudet längre ner för all del. 10-15 miljarder läste jag nånstans att man HOPPAS på att kunna ta från biståndet. Visst för DIG är det tydligen en tugga av äpplet. Men sverige är ett av de största bidragsgivarna, det KOMMER att svida för de länder som får minskat bistånd. Men som bortskämd svensk med mat på bordet verkar du, och många med dig, inte ha förmågan att inse vad detta betyder. 

    Ni ser vad ni vill se. den där tuggan på äpplet som det är för dig, betyder några hundra tusen levande barn och familjer någon annanstans i världen.

    Det är MYCKET pengar, som kan hjälpa väldigt många familjer att leva ett år till. 

    Och allt det är för dig är en tugga på ett äpple..... Jag blir äcklad. Ni/du vrålar så högt om att hjälpa människor i nöd men det gäller tydligen bara dom som satt sin fot på svensk mark. 


    Jag är för mig jag hört en summa på 30 miljarder men jag kanske har hört fel?

    Biståndet är inte så viktigt för de politiskt korrekta. De ger inte samma feel good känsla när de inte kan se inviterna de tror de ha räddat.

    Men håller med dig, detta är fruktansvärt, jag hade hellre sett att vi lagt mer i bistånd. Kunde hjälpa så många lidande människor och flyktingar som faktiskt existerar i krigens närområden.
  • Molle1981
    Tillsammans skrev 2014-08-30 11:09:28 följande:

    Fast ingen har ju bevisat någonting. Vem är det som har räknat? Jag förstår inte vad du menar - faktumet att Migrationsverket begär ytterligare 48 miljarder i stöd och att utlandsbiståndet fluktuerar kring 35 miljarder årligen kvarstår.

    Det var väl en alldeles utmärkt metafor från JÅ.


    Och den summan kommer mest troligen att skrivas upp flera gånger spm det gjort många ggr den senare tiden, så slutsumman blir säkert minst det dubbla och ingen kommer att ifrågasätta det, vi måste ju öppna våra hjärtan nu..
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-30 12:33:02 följande:

    Nej då, det var medvetet - man måste ju variera sig. Tänk till exempel på hur SD-sekten trummar på med sina räkneexempel och annat.

    Tror du förresten att det är toksektens matematiska förmåga som får anhängarna att ständigt tjata om massinvandringen - att allt över tre bara är liksom många-många och att då epitetet mass faller sig naturligt?

    Hursomhelst är SD-matematik mycket underhållande.


    Ser inte det underhållande med det? Själv ser jag ett land som håller på att splittras. Och hur kan du kalla 15% av folket för en sekt.

    Öppna ögonen, det handlar inte om invandrarna utan om den ansvarslösa politiken runt den!
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-30 14:07:02 följande:

    Nja, snarare är det omöjligt att veta om integrationspolitiken är en förlustaffär eller inte eftersom det saknas en jämförelsemöjlighet.

    Min gissning är att integrationen skulle fungera avsevärt sämre om man inte hade en integrationspolitik - men att den borde kunna fungera bättre än för närvarande.

    Integrationen är mycket betydelsefull för vilken ekonomisk effekt invandringen har på Sveriges ekonomi.

    Toksekten vill ju förövrigt avskaffa integrationspolitiken. Antar att de har hört talas om Ulf Lundells uttalande om att även en inställd spelning är en spelning och att SD-sektens efterapning kan uttryckas "Även en avskaffad integrationspolitik är en integrationspolitik.


    Integrationen fungerar inte pga 3 givna orsaker.

    1. Vi vill inte integrerar de som kommer hit, vi ser själva att vi hellre bör anpassa oss till dem.

    2. De flesta som kommer hit har väldigt olik kultur och livstil, mot vad vi har, detta gör integration svårare. Detta leder i sin tur att de bosätter sig nära sina likar, och på det viset ökar de så kallade utanförskapetsområderna.

    3. Det kommer alldeles för många, för att de ska hinna integreras. Det får problemet att bara växa och växa.

    Dessa 3 punkterna är självklara för de flesta normalbegåvade. Men misstänker att du inte kommer att förstå dem. Inte för att jag tror du är obegåvad, utan för att du är förblindad av samhällsklimatet.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-31 02:02:08 följande:

    15 procent? Senaste opinionsundersökningen jag såg hade SD under 10 procent och i valet var det väl 5,7.

    Jag tycker sekt är en passande beskrivning av SD. Sekt brukar definieras som (liten) politisk ytterlighetsriktning och i och med SD-sektens extrema sätt att förhålla sig till andra kan man gott och väl påstå att sekten är liten. Jag menar att även om SD är lika stora som MP så förmår miljöpartister att urskilja ett mångfacetterat svenskt politiskt landskap medan SD-sekten ser på andra genom ett slags töcken där moderater kallas stenkastande vänsterextremister och där det bara finns vi och dom - SD och Sjuklövern.


    Nåja, jag ska ge dig den, då det hittills bara varit opinionsundersökningar, men även om du ska dig på förra valets resultat på 5,7% så består i så fall din lilla sekt på över 500 000 personer, har lite svårt att kalla det en sekt, det är säkert fler än de som är vänsterextrema i Sverige, vilket du troligen inte skulle kalla för sekt heller.

    Att SD går mot de andra partierna är väl heller inget fel, är just det politik handlar om, de andra partierna har näst intill snarlik politik så det är svårt att göra skillnad på dem, de ända som sticker ut lite är väl i så fall V annars kör de mer eller mindre på samma vänsterliberala politik allesamman.

    SD är även ett nytt parti som får nya erfarenheter hela tiden, och kanske inte är redo för att styra Sverige, men det är även Åkesson noga med att poängtera, de vill vara starka vågmästare nästa mandatperiod. Mp är idag ganska etablerade, men de sågs på samma sätt när de först kom in i riksdagen, där kan du verkligen prata om flum och konstig oklar politik.
    FDFMGA skrev 2014-08-31 02:02:08 följande:

    Relativt de övriga riksdagspartierna är SD en mycket liten sekt.Jag nöjer mig med din första punkt, eftersom du redan där gått fullständigt vilse.

    Klart vi vill att de som kommer hit ska anpassa sig till Sverige - det är liksom syftet med integrationspolitiken - att tro på motsatsen är en ren vanföreställning.


    Synd att du inte förmådde att svara på alla orsakerna, men du inser väl bara att det inte finns något bra motargument mot min sanning.

    Men som svar på ditt utspel så, kan du väl berätta vad vi gör för att intrigera dem till det svenska samhället och kultur, kan vara rätt intresset att höra din bild på det.
  • Molle1981
    enånittitre skrev 2014-08-31 11:53:34 följande:

    Jag tror TS ville illustrera sin bild av den pågående massinvandringen. Du skall nog inte gräva ner dig i detaljer angående antalet äpplen.


    Precis! Invandringens totala siffra är svår att sätta fingret på, men klart är att det kostar en hel del.
  • Molle1981
    puss skrev 2014-08-31 12:10:54 följande:

    Du menar antagligen asylsökande.


    Ja jag syftar på asylinvandringen och anhöriginvandringen främst.
  • Molle1981
    Velouria skrev 2014-08-31 12:46:00 följande:

    Har du sett deras TV-reklam med offermentalitet?


    Vilken reklam syftar du på?
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-31 16:43:49 följande:

    Och redan ger sig den typiska affekteffekten tillkänna.

    Tänk så vanligt det är att toksektens anhängare tar emot strålning som talar om för dem att folk är kommunister och lågutbildade.

    Min gissning är att Velouria vare sig är lågutbildad eller kommunist.

    Toksekten är verkligen en passande benämning. Det skulle vara obetalbart att få bevittna en sammankomst där alla i sekten vajar i extas och tar emot uppenbarelser samtidigt.

    Något för Skansen kanske, när sekten mässat klart på den politiska scenen


    Du är antingen ganska omogen eller väldigt dum. Men har en känsla av att du bara är här för att reta upp folk.
  • Molle1981
    Tonårsmamman1 skrev 2014-08-31 17:12:12 följande:

    www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/finlands-ekonomi-gar-pa-sparlaga_3587988.svd

    Här kan du läsa om Finlands "förträffliga" ekonomi.

    - bara krislandet Cypern uppvisar lägre tillväxt inom euroområdet.


    Att Sverige fortfarande visar upp en god ekonomi har vi Borg att tacka för, men vi hade varit mkt bättre om vi inte haft de stora kostnaderna för invandringen att tampas med de senaste åren. Dock så har invandringen verkligen skenat de sista året och ännu värre ska det bli enligt prognoserna och det är då de stora problemen kommer att märkas även om vi redan har stora problem inom välfärd och framförallt bostadbristen som börjat bli riktgt akut och det även i de mindre samhällena.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-08-31 18:18:47 följande:

    Inte alls, enligt min egen uppfattning, alltså.

    Jag ser det som att SD-sekten så gott som konstant sparkar på invandrare alternativt motdebattörer.

    Och vad jag gör är inget märkvärdigt alls. Jag bara pekat på hur sektanhängarna debatterar.

    Som i inlägget där jag påstod att Stackars Mia hamnat i affekt och som så många andra sektanhängare verkar få en inbillad telepatisk förmåga då.

    Tror du verkligen att sekten kan avgöra att Velouria är en lågutbildad kommunist eller inte?

    I den här tråden kunde ts inte formulera en begriplig trådstart, jag och andra har påpekat detta.

    I en annan tråd häromdagen hade halva sekten bönemöte när de fått för sig att MP föreslagit att somalier ska få börja jobba som läkare på prov utan att kunna styrka att de är läkare. Det var hur enkelt som helst att med bara lite vanlig källkritik konstatera att sekten mässade ikapp utan anledning.

    Min tes - och vi har väl yttrandefrihet här i landet - är att SD har lyckats dra till sig de allra klenaste förstånden. Ja, jag vet att det inte är pk att vara så uppriktig, men man ska kalla en spade för en spade, som flera sverigedemokrater av någon outgrundlig anledning brukar skriva.

    Du är välkommen att diskutera den ekonomiska statistiken från Eurostat som jag länkar till några inlägg högre upp. Om du studerar den kommer du att finna att den offentliga sektorns skulder relativt BNP har sjunkit stadigt i Sverige de senaste 25 åren: Du kan också finna annan statistik som visar att Sveriges ekonomi tillhör Europas starkaste.

    Det kan faktiskt vara värt att fundera varför det är så  - och vore jag negativ till invandring och menade att den är förödande för svensk ekonomi skulle jag undra varför i helvete inte ekonomin verkar ta hänsyn till detta.

    Min tes är också att det finns en häpnadsväckande intellektuell slapphet eller brist på vilja att ta reda på hur det verkligen förhåller sig bland sverigedemokrater.

    Det är som när du påstod att svensk integrationspolitik går ut på att det främst är vi som ska anpassa oss till invandrarna inte invandrarna till oss. Det är bara så befängt att någon ens kan tro att det är så att man baxnar.


    Så irriterande den här sidan är, efter jag skrivit ett långt svar och sedan bara allt går upp i rök????

    Men SD eller SDare är inte emot invandrare, de vill bara att vi ska ha en mer ansvarsfull invandrarpolitik, för du måste väl ändå hålla med om att nuvarande inte funkar speciellt bra?

    SD är det ända partiet som vågar driva denna så viktiga fråga, medan de andra tävlar ikapp om vem som kan vara mest Human och ha störst moral, vilket de i slutändan bara misslyckas med ändå i mina och säkert många andras ögon.

    Detta är med en av orsakerna till att det snart är vi svenskar som måste anpassa oss till invandrarna, något som redan märks idag. Invandrarna har inte speciellt många skyldigheter länge.

    Sedan att den allmänna nivån på diskussionerna här inte ä ganska låg, kan jag hålla med om, men det gäller både för vänster, höger och SDsympatisörer.

    Bara se på dig själv, som kallar dina meningsmotståndare för sektmedlemmar, otroligt omoget i mina ögon och gör att man inte kan ta dig speciellt seriöst.

    Sedan det där med Mps utspel om att somalier kunde provjonbba som läkare utan några papper på att de är läkare, är sant. Även om det bara var ett förslag.

    Du kan läsa om det här.

    www.nt.se/nyheter/norrkoping/polisen-bor-inte-kunna-ta-barn-fran-familjerna-10074057.aspx

    Sedan ja, Sveriges ekonomi har gått bra, men det har knappar med invandringen från menaländer att göra, utan pga en bra ekonomisk politik från alliansen. Borg är utan tvekan en av de främsta finansministrar Sverige har haft.

    Invandrarproblemen har mest synts på andra sektorer såsom stor segrition, kriminalitet, stor belastning på skola och sjukvård mm. Men det ekonomiska kommer att lysa igenom mer och mer nu i takt med att invandringen stegrar ännu mer och allt kraftigare nu.

    Till och med Reinfeldt sj har medgett, att det inte kommer finnas plats för några reformer de kommande 4 åren, då allt kommer behöva gå till invandringen.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-09-01 16:15:46 följande:

    Ett kort svar, jag kan svara utförligare sen.

    Först två råd.

    Kopiera texten innan du skickar, så sparar du en gel td och besparar dig en del frustration.

    Och försök ta reda på bakgrunden till påståenden. Ja jag har läst din länk, det är samma artikel som trådstartaren från SvP länkade till i tråden om läkartjänster som räkmackor för somalier. Om ni sverigedemokrater ska ses som mer seriösa än nazisterna i SvP så är det viktigt att ta reda på bakgrundsfakta.

    Här har du den länk jag tog fram, direkt från källan så att säga.

    patricio.nu/

    För övrigt anser jag att SD är en sekt och vi ska väl inte vara så pk att vi inte skriver det vi tycker.


    Jo får börja göra det.

    Ska inte behöva gräva bara för att skriva om något som stått i en tidning, bara för att personen blivit misstolkad eller tagit tillbaka eller ändrat det denne har sagt. Men dagens media är verkligen inte speciellt trovärdig, så man ska inte lita på allt man läser, långt ifrån. Men där är nog ni anti-SD are värre, som tror blint på vad Aftonbladet, expo mm skriver. Jag läser många medier oftast om samma nyhet för att få en bättre bild och olika vinklar.

    Det är det som gör dig till en väldigt omogen debatör, man måste acceptera att olika människor har olika åsikter. Utan att döma eller smutskasta. Är det inte det som numera kallas hets mot folkgrupp ;)

    Jag har inget agg mot någon som har andra åsikter, även om jag inte sympatiserar med dem.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-09-02 00:03:17 följande:

    Jo, jag anser att man så långt som möjligt ska försöka ta reda på hur saker och ting verkligen förhåller sig och inte godtas exempelvis ett pratminus i en tidning som hela sanningen eller ens delar av sanningen.

    Ditt påstående om Aftonbladet och Expo som motsvarigheter till avpixlat men för dem som ogillar SD:s politik tillhör väl den sortens grundlösa påståenden som är så vanliga hos SD-sekten. Det är knappast vad de skriver som avgör vad folk tycker om SD utan långt mycket mer vad sverigedemokrater själva säger eller skriver, exempelvis här på FL.

    Hur tror du du att folk uppfattar alla dessa SD-trådar, i stort sett exakt likadana som flödar in i en nästan ofattbar mängd på forumet. Har du hört uttrycket "Less is more" eller tänkt tanken att det är anhängarnas åsikter som får folk att uppfatta SD som rasistinfluerat, inte att det politiska etablissemanget pekat med hela handen och förklarat att SD är ett främlingsfientligt parti.

    Du liksom många andra tycker att det är olämpligt av mig att kalla SD för sekt. Jag gör det inte av många skäl, några har jag redan gått in på som att sektledaren själv ser sig stå för sanningen i strid mot det politiskt korrekta Sverige i form av sjuklövern. En annan viktig aspekt för mig är den nästan obrottsliga lojaliteten inom sekten. Jag har aldrig sett någon sverigedemokrat sätta en tydlig gräns mot den rasism som flödar in på FL, aldrig någonsin.

    Jag betvivlar inte att det finns sverigedemokrater som vare sig är rasister eller främlingsfientliga utan faktiskt bara anser att invandringen borde begränsas, men i den mån dessa har en röst så dränks den i skränet från nätaktivisterna.

    Detta är för övrigt ett av de vanligaste och mest befängda påståendena - att man blir stämplad som rasist i Sverige för att man anser att invandringen bör begränsas. Jag tror att det är få om ens någon som anser detta. Men man kan bli kallad rasist om man bedömer enskilda individer utifrån kollektiva egenskaper utifrån vilket ursprung individerna har.

    Visst. jag försöker inte dölja att jag anser att SD har en enorm överrepresentation av folk som inte precis har någon större ordning på hjärnkontoret - men att vara sverigedemokrat är ett fritt val liksom det är att inte våga vara nyfiken och försöka lära sig lite mer om den värld man lever i.

    Jag tycker att trådarna här på FL flyter ihop, men jag antar att det är tråden där en sverigedemokrat inte ens klarar av mellanstadiematte jag befinner mig i. Om man flyttar sig några nivåer uppåt så kvarstår frågan - hur kan Sverige som under årtionden har fått sin ekonomiska utveckling krossad av massinvandringen trots detta vara en av Europas starkaste ekonomier?

    Den frågan skulle jag ställa mig om jag vore sverigedemokrat.


    Jag vet inte om du menar att jag påstått att avpixlat skulle vara en opartisk media i jämförelse med Aftonbladet och expo? Men är så fallet, så kan jag medela dig att jag inte delar den uppfattningen. Avpixlat är på samma sätt som Aftonbladet och Expo vinklar fast åt andra hållet. Och även om jag ibland läser artiklar därifrån så brukar jag följa länkar för att se nyheten i ett annat ljus, ibland så är det ganska överdrivet men i andra fall kan det vara en trovärdig artikel.

    Att detta forum håller en låg klass med barnsliga mothugg och förlöjligande av varandra håller jag fullständigt med om och att du kallar SD för sektanhängare, gör det bara värre, inte ett dugg bättre i mina ögon. Man får lov att tycka hur man vill, men man behöver inte idiotförklara någon för det.

    Håller även med dig att det mest förekommer SD och anti-sd trådar här på det politiska forumet, många så onödiga och provocerande så att jag inte ens läser dem, har själv försökt starta andra trådar, men allt för ofta slutar dem så här.

    När det kommer till Ts så vet jag själv inte heller riktgt vad han menar. Men anar att han syftar på Reinfelds tal för några veckor sedan, där han sa att det inte fanns plats för några reformer den kommande mandatperioden pga invandringen.

    Är nog många som missförstått vad han menade i sitt tal, antar jag.

    Sedan kan jag upplysa dig om att dagens debattklimat inte alls tillåter att du är kritisk till invandringen. Framförallt media som letar efter rasism med ljus och lyckta. Har ju varit två eller tre uttalande nu i det sista bara, där politiker har fått backa efter påtryckningar från media och moderpartiet.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-09-02 16:30:38 följande:

    Jag tror att det beror på hur man uttrycker sig. Jag har många bekanta som är kritiska till invandringen och precis som du anser att "man ska ta seden dit man kommer" ska vara vägledande för integrationspolitiken. Jag har inga problem att samtala med dom och dessutom komma fram till att åsiktsskillnaderna mellan oss inte är så stora.

    Vad jag vill säga är att det inte är så att någon blir klassad som rasist bara för att hen anser att invandringen borde begränsas. SD:s problem är att det finns så många  tydliga undertoner i deras budskap om begränsning av invandringen som innebär att det blir uppenbart att man gör skillnad på folk och folk.

    SD har väl tre stora problem - att man inte klarar av att framföra ett budskap om begränsad invandring utan rasistiska undertoner, att man inte klarar av att trovärdigt framstå som ett icke kvinnofientligt parti och så de allra största problemet - det intryck av anhängarna som vanligt folk får.

    Det är ingen tillfällighet att Sifo vid en jämförelse kom fram till att SD var den "företeelse" vi svenskar har i särklass minst förtroende för.

    Tänk om det fanns ett gäng kristdemokrater som bombarderade FL med idolporträtt av Göran Hägglund - hur tror du att detta skulle uppfattas?

    Hur tror du att alla trådstarter som hyllar SD uppfattas?

    Vad jag vill säga är att SD:s i särklass största problem är deras anhängare - inte motståndarna.


    Nja det är väldigt ofta man får höra det, om du ens lyfter frågan, dock är det fler som sett verkligheten nu, så numera är de flesta på samma spår. Men felet är att det inte gäller i politiken, där det mer eller mindre är nolltolerans, mkt pga media, som gärna hoppa på rasisttåget så fort någon politiker uttalar sig.

    Det är därför jag hoppas på att SD blir stora i detta valet, så kanske det blir en förändring, precis som i Norge och i Danmark som det numera är ett mycket öppnare debattklimat än här i Sverige. Jag tror inte heller på Jimmy som statsminister, men SD behövs för att öppna upp politiken i Sverige.

    Denna sidan är ganska snedvriden då majoritet här antingen är SD-anhängare eller vänsteranhängare så det bildas som jag nämn tidigare, ett väldigt barnsligt och osakligt debattklimat, även om det inte alltid är fallet.
Svar på tråden Enkel SD-matematik med Jimmie