• Anonym (maria80)

    Föll ihop på gatan, vad kan det va?

    Igår på väg hem med cykeln fick jag efter en stund extremt starkt illamående och magen började "köra"... Kändes som magsjuka! Är gravid i v 15 (tvillingar). Solen låg i ögonen och jag blev så extremt trött och yr att jag började skaka och svettas.... Klev av cykeln och sätta mig ner i ett gatuhörn i stan. Kändes att nu svimmar jag!! Svetten rann överallt på kroppen, jag kände att snälla nån bara jag inte svimmar.... Magen körde, trodde jag skulle få diarré på plats och spy samtidigt!!!!

    Fem olika personer kom fram och undrade hur jag mådde, jag hade lust att be om ambulans! Ringde killen som fick komma.....Men det tog lång tid tills jag klarade att resa mig, säkert 30 min!!!!!

    Nu är jag orolig vad detta kunde va, borde jag ha åkt t sjukhus?

  • Svar på tråden Föll ihop på gatan, vad kan det va?
  • Anonym (Ring BM)

    Blodsockerfall? Lågt blodtryck?

    Jag hade inte oroat mig så värst men ring din BM på måndag om det inte är så att du känner dig extremt dålig nu.

  • Whitetrash86

    Detta skedde mig flera gånger under mina graviditeter... det var mitt redan låga blodtryck som sjönk ännu mer.
    Det är ingen större fara, men en varning om att börja ta det lugnare.

    Ring din BM och prata med henne. Och ta det lugnare framöver.

  • mamaleona

    Skulle även jag gissa på blodtrycksfall, alternativt blodsockerfall men det had iofs inte varit övergående. Hälsn en bm

  • Anonym (maria80)

    Tack snälla för svar!!

    Man är ju mest orolig för de små liven... att något som är fel i kroppen kan skada dem... Men va bra att det bara är blodtrycksfall troligen... får man medicin mot det? Jag som redan slutat med allt "aktivt"....kanske borde sluta cykla med....Ja svårt tyda kroppen ibland......

Svar på tråden Föll ihop på gatan, vad kan det va?