• Anonym (75)

    Mån 1 sept- Mån 20 okt

    Tänkte ta tag i min vikt, återigen med start nu på måndag och fram till 20 okt.
    Ska då iväg på lite semester.

    I dagsläget väger jag ca 75 kg. Allt som allt skulle jag helst vilja gå ner 15 kg men tror det ev skulle bli för tufft att gå ner så mycket under dessa veckor. Skulle jag gå ner hälften så skulle jag bli överlycklig. Speciellt då om man skulle se och känna resultat. Det mesta av min övervikt ligger på magen.

    Tycker om att röra mig. Har gymkort som tyvärr inte används sen innan sommaren men tanken är att börja nu igen och försöka komma iväg iaf minst 1 gång veckan, helst än mer. Inga problem att träna väl på plats. Problemet är att komma iväg, skjuter gärna upp det.
    Promenerar och cyklar gärna inom stan.

    Vad skulle ni rekommendera för kost och träning för bäst resultat? Annat man behöver tänka på?

    Någon som annars känner för att vara med under dessa veckor?

  • Svar på tråden Mån 1 sept- Mån 20 okt
  • Anonym (...)

    Om du promenerar och cyklar mycket och får din kardio den vägen så tycker jag att du ska styrketräna på gymmet. Bäst resultat får man av att kombinera. Men se till att trampa på ordentligt!!

    Dock så är en dag i veckan för lite om du verkligen vill ha resultat.

    Vad gäller kosten, minska portionsstorlekarna (är på mindre tallrik), skippa sockret och undvik småätandet mellan måltiderna.

  • Anonym (75)
    Anonym (...) skrev 2014-08-30 14:47:22 följande:

    Om du promenerar och cyklar mycket och får din kardio den vägen så tycker jag att du ska styrketräna på gymmet. Bäst resultat får man av att kombinera. Men se till att trampa på ordentligt!!

    Dock så är en dag i veckan för lite om du verkligen vill ha resultat.

    Vad gäller kosten, minska portionsstorlekarna (är på mindre tallrik), skippa sockret och undvik småätandet mellan måltiderna.


    Blir till att utöka konditionen och styrketräna.

    Äter redan idag på assietter. Mitt största problem är småätandet. Äter när man är uttråkad liksom.
Svar på tråden Mån 1 sept- Mån 20 okt