• Sannaohlin

    Vad har du för moral egentligen?

    Tänkt dig att du och en vän efter en utekväll på en utebar i stan är jättekissnödiga och verkligen behöver kissa. Kön till två toaletter är 40 pers. Det finns ett ställe där man kan kissa ute på en innergård nära där många kissar men det är sjukt taskigt mot de som bor där de lider av stanken etc. Vad gör du?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har du för moral egentligen?
  • meliess

    Om det vore alkohol med i bilden skulle jag nog kissa ute. I vanlig ordning skulle välja den långa kön.

  • ica
    Gert skrev 2014-08-30 15:46:49 följande:

    När man är full bryr man sig inte om moral.


    Så sant.

    Sen tycker jag inte att det är fråga om moral utan mer grundläggande hygien. Kissar gör man inte varsom helst.
  • Sannaohlin
    ica skrev 2014-08-30 15:49:15 följande:
    Så sant.

    Sen tycker jag inte att det är fråga om moral utan mer grundläggande hygien. Kissar gör man inte varsom helst.
    klart det är ohygiensikt men vem bryr sig i det läget, nöden har ingen lag
  • ica
    Sannaohlin skrev 2014-08-30 15:58:14 följande:
    klart det är ohygiensikt men vem bryr sig i det läget, nöden har ingen lag
    Har aldrig varit så nödig att jag inte kunnat valt nåt bättre ställe.
  • Sannaohlin
    ica skrev 2014-08-30 15:59:39 följande:
    Har aldrig varit så nödig att jag inte kunnat valt nåt bättre ställe.
    men varför tror du att just det stället blivit ett sånt kiss-ställe dit alla går? 
  • ica
    Sannaohlin skrev 2014-08-30 16:01:52 följande:
    men varför tror du att just det stället blivit ett sånt kiss-ställe dit alla går? 
    Såna finns väl i alla städer nära krogar. För att fulla människor är dummare och tänker inte lika långt som andra?
  • Sannaohlin
    ica skrev 2014-08-30 16:02:48 följande:
    Såna finns väl i alla städer nära krogar. För att fulla människor är dummare och tänker inte lika långt som andra?
    så du hade hellre stått i kö en halvtimme än att smyga in på innergården och tömt blåsan direkt? Lätt att säga nu men i verkligheten hade vi nog setts hukandes på innergården:)
  • ica
    Sannaohlin skrev 2014-08-30 16:09:09 följande:
    så du hade hellre stått i kö en halvtimme än att smyga in på innergården och tömt blåsan direkt? Lätt att säga nu men i verkligheten hade vi nog setts hukandes på innergården:)
    På en halvtimme hinner jag gå en bra bit. Så jag hade nog valt en park med lite buskar. Eller så hade jag nöjt mig med toan min här hemma.
  • fridlyst

    Har bra moral tycker jag, men grundläggande behov går ju före. skulle nog satt mig i gränden om det var 40 pers i kö. hade kanske kissat på mig annars...och det är ju inte så bra heller...

Svar på tråden Vad har du för moral egentligen?