• frufur

    svagt + på bim+9 mf?

    Har tidigare haft ett mf i v10 sedan en graviditet och i maj fick jag mf i v.9.

    Om man plussar svagt svagt på bim +9 och svagt men ändå lite starkare bim +10 och bim +11 är risken stor för att det är fel på graviditeten, alltså att den kommer sluta i mf?

  • Svar på tråden svagt + på bim+9 mf?
  • Upptaget

    Bry dig inte så mycket om styrkan på +

    Som det sägs så är + ett +

    Tror inte att det betyder mf bara för det va lite svagare på bim +9 :)

    Har haft tre graviditeter som gått åt skogen, med jätte lågt hcg i kroppen, men ändå super starka +. Så det går inte att lita på det där.

    Njut av ditt + och lycka till :)

  • frufur

    Ahh ok, tack för svaret! men idag var det ett svagare streck? :( ska inte hcg halten fördubblas dagligen om det står rätt till?

    Bild, från vänster:
    bim+8, bim +9, bim +10, bim +11, och senaste dag bim +12.

  • Upptaget

    Prova ta ett annat test :) tex digital, där blir det ju gravid eller inte gravid. Så slipper du noja över styrkan på testet =) 


    Dessutom som är dem ju lite stakare bim 10 och 11. 


    Jag fick tex negativ på sjukhuset tester medan jag fick jätte starkt + på mina hemma tester. Är dina tester från testlagret eller billigatester?


     


    Testen mäter oftast vid hcg halt 25 ca, och mer än så har ju du i kroppen, jag hade runt 200 i hcg vid mitt mf och utomkveds. Alltså över vad testen mäter. Så styrkan på testen spelar ingen roll. Det går inte att avgöra på det sättet.


    Tycker du ska vänta några dagar och sedan ta ett till på morgonen, testa gärna en annan sort.  :) 

  • frufur

    ok, ska göra det. Jag testade med clearblue bim -2 och på bim dagen men båda var negativa. Tänkte köpa ett cearblue digitalt nästa vecka. men egentligen kvittar det ju om det visar positivt om hcg-halten är på väg ner... då är det ju något som är fel.

    Vet inte om detta är är testlagret ell billiga tester, dessa är beställda på tradera. är det alltså så att dessa testar upp till max 25, iså fall har ju haft jätte låg hcg-halt i flera dagar. 

  • Upptaget

    Men styrkan spelar ingen roll ???? för över 25 har du oavsett eftersom dem är positiva.

    Men jag förstår såklart hur du tänker. Jag brukade också tänka så. Till jag förstod att styrkan inte spelade någon store roll.

    Men självklart tycker man att det ska bli starkare och inte svagare. Men tror det är för tidigt ändå för att avgöra så markant. Är du orolig tycker jag du ska ta ett blodprov och kolla fin hcg halt, via den kan läkaren tala om om det är mf på gång eller inte.

  • Boomsan

    Hur går det för dig?
    Undrar om du fick negativt test innan BIM+9? Jag testade på +7 och fick negativt men är idag på +9 och har inte testat igen, därför jag frågar :)


Svar på tråden svagt + på bim+9 mf?