• Anonym (orolig)

    Vad är det som händer med min kropp?

    Hej

    jag fick missfall för 3 veckor sen, blödde i 2 veckor sen tog jag graviditetstest som visade negativt. Sen har vi testat med ägglossningstester. Igår på morgonen fick jag positivt resultat, men sen på kvällen fick jag blod på pappret? vad var det? kan det vara rester fortfarande? fick även positivt ägglossningstest idag och pyttelite blod.. så ägglossning borde jag ju inte ha haft då. Rädd att det är något kvar och att jag kommer få en infektion eller något.

    Snälla någon som vet?

  • Svar på tråden Vad är det som händer med min kropp?
  • Anonym (Orolig)

    Känns som att det blivit något fel med min kropp efter missfallet och nu kan vi inte få fler barn. :(

  • Anonym (ki)

    Man kan få en liten blödning vid ägglossning! Inget farligt, kan bli så ibland.

  • Anonym (Orolig)

    Men om jag fick en blödning pga ägglossning igår, borde inte ägget ha släppt då och ägglossningstestet vara negativt idag? Jag har tagit 2 tester idag, båda är vrålpositiva. Hoppas dem är negativa imorgon! Isåfall så tar jag det som en ägglossning. Annars så är jag rädd att det är något annat som är knasigt.

  • Anonym (Orolig)

    Fick positivt ägglossningstest idag med. 3 dagar med positivt nu. Kan det vara en väldigt trögstartad mens? För vid mens kan man väl få positiva ägglossningstest. Eller är det ett ägg som inte vill släppa taget? Haha. Så rädd att det är rester efter missfallet!

  • Anonym (ki)

    Har du testat negativt på graviditetstest sen ditt missfall? Äl test kan nämligen ge positivt om man har gravhormon kvar i kroppen. 

  • Anonym (Orolig)

    Jag testade med gravtest i tisdags och det var negativt. Är ägglossningstesten kanske känsligare? Så det visar på att det är rester kvar. Känns precis som att mensen ska komma närsom. Hoppas den kommer så min kropp kan börja fungera som vanligt igen.

  • Anonym (ki)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-08-31 11:40:15 följande:

    Jag testade med gravtest i tisdags och det var negativt. Är ägglossningstesten kanske känsligare? Så det visar på att det är rester kvar. Känns precis som att mensen ska komma närsom. Hoppas den kommer så min kropp kan börja fungera som vanligt igen.


    Om gravitestet va neg i tisdags på borde inte ältestet ge så starkt utslag nu tycker jag. Tippar på att ägget är lite svår släppt då bara! 
    Blöder du nu också?
  • Anonym (Orolig)

    Jag hoppas det är ägglossning. Det har kommit lite gammalt blod idag, men inget färskt. Imorgon hoppas jag verkligen att testet är negativt! Ska ta ett senare idag med.

  • Anonym (ki)

    Du vet om att äl test måste ha 2 lika starka streck för att vara positiva va? Ville bara dubbelkolla, finns många som missuppfattat de där med äl test.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (ki) skrev 2014-08-31 13:07:37 följande:

    Du vet om att äl test måste ha 2 lika starka streck för att vara positiva va? Ville bara dubbelkolla, finns många som missuppfattat de där med äl test.


    Ja det vet jag! teststrecket är starkare än kontrollstrecket så dem är verkligen positiva. Innan mitt missfall så fick jag alltid bara positivt i en dag, sen vad det negativt igen. Så känns konstigt att ha positiva i 3 dagar. Men i tisdags så fick jag även negativt ägglossningstest så det borde ju vara ägglossning nu. Får se vad testet visar imorgon.
Svar på tråden Vad är det som händer med min kropp?