• Anonym (Jag är för snäll)

    Han flörtar på nätet

    Min sambo sedan 2 år har under hela vårt förhållande alltid haft en flört i mobilen, på mailen osv.
    Några månader efter att vi träffats har han skrivit med nån tjej, när jag trodde vi var som mest nykära! Sedan blev det ett uppehåll i hans flörtande. Men sen genom gick vi en jobbig grej under hösten som verkligen tärde på oss båda, vi gled isär. Jag ville behålla ett barn medan han ville göra abort. Det blev abort trots att jag innerst inne inte ville, men jag gjorde det för hans skull av bra anledningar som jag inte går in på här.
    Men det blev jobbigt för oss och han åkte till Thailand och jag hängde på fast han inte ville att jag skulle det. Det blev tjafs om det. Jag behövde honom efter den jobbiga aborten och han ville inte veta av mig och få egentid. Han bad en kompis i Thailand fixa lite tjejer åt honom när han skulle ut en kväll innan jag kommit ner. Vill inte tro att han gjorde nåt men har ingen aning längre. Våren blev stel och han var en som zombie, vi pratade knappt, hade aldrig sex, han gav aldrig komplimanger och min kropp skrek efter ömhet och närhet. Sen hittade jag tre konversationer i hans telefon med tre olika kvinnor som han "ville slicka på brösten" och liknande.
    Jag sa rakt ut att jag ville göra slut efter att jag hade läst det. Han bad om ursäkt och ångrade sig och bedyrade att han aldrig varit men nån annan än mig under vår tid ihop.
    Fine! Jag drog inte men förklarade att jag kände att det var svårt att lita på honom. Han vände totalt. Vi hade sex, han gav komplimanger och blev den killen jag blev kär i igen.
    Sen hittade jag honom på Badoo!!! Han sa att vi hade haft vårt tjafs och att han inte hade nåt Badoo konto. Klockan var sent och jag skulle upp till min andra dag på mitt nya jobb i en ny stad som jag sökte och tackade ja till för att han inte trivdes i stan så jag orkade inte tjafsa. Jag är ju inte dummare än att jag fattar att han ljuger men jag orkar inte mer...
    Jag orkar inte flytta, då vi precis flyttat till en ny stad där jag inte känner nån annan.
    Jag vill prata med honom och förklara att han kanske måste börja visa att han älskar mig men när jag försöker så blir det bara tjafs. Han kan inte prata i en normal samtalston utan blir så jävla förbannad när jag försöker prata med honom. Jag tror att han känner sig påhoppad och att han innerst inne vet att han gjort fel, men han kan inte be om ursäkt och lova att inte göra det igen. Hur får jag honom att prata??? Han skulle aldrig gå med på parterapi så det behöver jag inte ens föreslå. Jag har skrivit brev som han läst men han blir förbannad och sen är tjafset igång. Jag vill bara prata normalt..... Jag vet att jag borde dra men jag älskar honom av nån konstig jävla anledning, och orkar inte med det praktiska med flytt bodelning osv. Han har betalat typ allt och även om jag enligt sambolagen har rätt till hälften så känns det inte rätt...
    Om ni nu ska skriva nåt så håll en god ton och kom med konkreta tips istället för moralpredikningar...

  • Svar på tråden Han flörtar på nätet
  • Erikssonförfan

    Tips på vadå?

    Det där förhållandet känns bara tragiskt.

    hyr en flyttfirma så du orkar flytta?

  • The past is now

    Men ärligt nu ts! Läs vad du har skrivit så ser du hur galet du har det. Han är ju ett stort jävla svin. Försök ta dig i kragen med hjälp av vänner eller din familj. Du måste ta dig ur det där sk förhållandet. Du är värd en riktig man som älskar dig. Varför inledde du ett förhållande med honom från början? Han var ju sån innan dig.

    Usch vilket avskum!

  • Cuddles

    Varför vill du vara med en man som inte älskar dig och inte bryr sig om dig. Ett förhållande ska inte vara sådär. Du utsätter dig för saker som inte är nyttigt.

  • Anonym (vän)

    Min vän hade en liknande situation under flera år. Hon blundade för hans otrohet och olika annonser på nätet. De har 3 barn. Tillslut hamnade hon på psyket helt utmattat. Det kom fram att hon hade knappt sovit under 1 år. Hon hade tagit hand om barnen och oroat sig över om maken var på vift. Varje kväll han kom hem sent visste hon innerst inne att något var fel m.m. Hon undvek sina känslor. Tills en dag då hon fick nog och upptäckte att även om hon hade förlåtit honom tidigare otrohet...Det åt henne och fick henne att bli liten utan självförtroende. Han hade haft sex med olika nätkontakter, i hundratals tillfällen under 4 år. En sak ledde till det andra. Hon min kära vän spydde och mådde som skit.
    Nu är de skilda redan i 2 år och hon har en pojkvän som hittills har gjort allt för henne och gör henne stark. Precis som det ska vara.
    Tyvärr TS låter situationen dåligt. Du borde ta steget och lämna. Om du väljer att stanna, kommer du att förlora dig själv...

Svar på tråden Han flörtar på nätet