• matildajohansson95

    Pojkvän ljugit om sin ålder med 9 år!

    Hej!  
    Jag har varit tillsammans med min kille i ca 1 år o 2 månader. Vi träffades på nätet för 2,5 år sen. 
    vi pratade i över ett år innan vi träffades och han sa att han var född 95, precis som mig. vi träffades och vi hade ett distansförhållande i drygt 8 månader innan han sedan flyttade till min stad. 

    häromkvällen hör min bästa vän av sig och frågar varför jag ljugit för henne om vad min kille gör och hans ålder, jag tänker mest vad f*n snackar hon om. Hon berättar då att hon har pratat med min killes syrra (de pluggar samma linje på högskolan) och hon har då sagt att han är född 86. Jag blir otroligt chockad och ringer min killes syrra för att fråga vad hon håller på och säger för falska saker om honom. Det visar sig då att det min bästa vän sa var sant.  

    Min kille är tydligen 9 år äldre än mig, han har ljugit om att han precis nu i höst ska börja sitt sista år på gymnasiet, han har ljugit för mig om sina syskon, han är i själva verket äldst och hans syster yngst. Allt han har hittat på de senaste 9 åren har han sagt varit praktikplatser med skolan eller hänt någon sommar sen. Vissa saker har jag reagerat lite på men inte tänkt så mycket på utan han kanske kom in på krogen för att han hade äldre kompisar och sådär. 

    Ingen skulle kunna gissa att han var äldre för han ser inte så gammal ut, och beter sig definitivt inte så heller. Jag har pratat med han och han sa att när han träffade mig så sa han att han var lika gammal för han visste att jag inte skulle prata med han om man sa sin riktiga ålder. han trodde inte att det skulle bli något seriöst och sen kunde han inte med att säga sanningen för han ville inte förstöra det vi hade.  

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag är fortfarande så otroligt chockad och ledsen. Han  har ljugit för mig rakt upp i ansiktet i flera års tid. Vet inte vad jag ska säga. Han är ju fortfarande samma person, den jag älskar men han har ljugit så för mig. Och hur ska min familj, min släkt och vänner reagera? 
  • Svar på tråden Pojkvän ljugit om sin ålder med 9 år!
  • Anonym (Grattis)

    Lite funderingar hade du men brydde dig inte tillräckligt för att kolla upp honom.

  • Anonym (Ö)

    Känner en tjej som blev bedragen av sin man i form av lögner. De hann gifta sig och få barn innan hon fick reda på att han ändå var 12 år äldre än vad han sagt. Helt sjukt. De skillde sig.

  • Anonym (cc)

    Alltså, jag förstår inte... har han inte jobbat? Haft egen lägenhet som han betalat för?
    Hur kan man inte se skillnad på en person som är 17-19 och en person som är 26-28? och då menar jag inte utseendemässigt... 

  • Anonym
    Anonym (Ö) skrev 2014-08-31 16:36:46 följande:

    Känner en tjej som blev bedragen av sin man i form av lögner. De hann gifta sig och få barn innan hon fick reda på att han ändå var 12 år äldre än vad han sagt. Helt sjukt. De skillde sig.


    Hur kan man gifta sig och få barn med någon som man inte sett personnumret på?
  • Anonym
    Anonym (cc) skrev 2014-08-31 16:43:11 följande:

    Alltså, jag förstår inte... har han inte jobbat? Haft egen lägenhet som han betalat för?
    Hur kan man inte se skillnad på en person som är 17-19 och en person som är 26-28? och då menar jag inte utseendemässigt... 


    Han har jobbat lite, men de ställen har han sagt varit praktik han haft i skolan och han har ju gått bygg så att han sa de ställen han hade jhaft praktik var de han hade jobbat på- 


    Han har haft egen lägenhet och sen har han även delat en lägenhet med en kompis. Så det hade han innan han flyttade till sina föräldrar i ett halv år de de tyckte att han hade större chanser för jobb mm i den staden.


     


    Asså inte på honom, visst han ser kanske lite äldre ut men verkligen inte som 27! Frågade min bästa vän och hon tyckte ochså att han såg ut att vara runt 18-20.

  • Anonym

    Jo, det hade jag ju. Men det var inte något ajg tänkte något särskilt på jag tänkte mest att han kommer väll inte ihåg exakt njär det var eller liknande. Tvivlade ju aldrig på hans ålder. Han hittade på ett personnumer, eller han hade sitt vanliga bara bytte födelseår, någon gång skulle vi täckta ett kontantkort och det gick inte ta på hans och han sa att det var för att det var spätt för köp då hans bror köpt saker på hans personnummer innan,. det var givetvis en lögn.

  • Gizmo

    Jag skulle ha väldigt svårt att lita på honom i fortsättningen! Man måste ju kunna lita på varandra i ett förhållande.

  • Anonym (cc)

    Då är han helt enkelt en "loser" som inte har ett stadigt jobb och lägenhet vid 27års ålder...
    Kan ändå inte förstå hur man kan vara så blind inför en partners ålder.

  • matildajohansson95
    Gizmo skrev 2014-08-31 17:26:02 följande:

    Jag skulle ha väldigt svårt att lita på honom i fortsättningen! Man måste ju kunna lita på varandra i ett förhållande.


    Jo, jag känner det med lite. Det rä så otroligt svårt när man älskar nåpgon så mycket och man har gått igenom så mycket och så får man detta rakt upp i ansiktet och m,an blir så otroligt förvirrad och chokad.
  • Anonym (Ö)
    Anonym skrev 2014-08-31 17:12:54 följande:

    Hur kan man gifta sig och få barn med någon som man inte sett personnumret på?


    Ingen aning men det är helt sant! Inget hon ens tänkte på under tiden. Hon råkade sedan se i hans pss vid en utlandssemester och då klarade hon alltså inte av att fortsätta förhållandet.
Svar på tråden Pojkvän ljugit om sin ålder med 9 år!