• ZEGO

    Inga känslor kvar.

    Hej!
    Jag vill inte skriva så mycket för att jag känner mig ledsen och helt förkrossad och orkar inte gör det.
    Min fru har inga känslor kvar för mig och känner sig olycklig, vi är gifta och har en dotter. Jag har flyttat ut i 2 månader sen för att skulle se om det händer något med hennes känslor med inget har hänt, det är ju samma. Nu är jag tillbaka, vi bor ihop igen men som separerat och det känns inte roligt för att det är ju inte samma stämning som förre, och när jag frågar henne om våran framtid tillsammans hon säger att hon tror inte att det bli vi igen. Vi ska testa att bo ihop nu till sista oktober  och om det inte fungerar mellan oss och hon tror inte att det kommer att göra så hon ska hämta papper och sen det är bara att vänta 6 månader och sen så får det bli, men under de 6 månaderna ska vi också se om det blir något ändring säger hon. Va betyder det? Har jag ingen chans ? Är det kört för mig? Är det möjligt att hon får sina känslor tillbaka? Jag vill ha hjälp, jag älskar henne fortfarande men det verkar inte att jag kan göra något. Jag vill göra allt mjöligt för att det ska funka , jag vill inte ge upp men det känns jobbigt att vara nära och inte kan krama eller pussa henne och sånt. Va ska jag göra? Hon vill inte gå på familjerådgivning för att hon tycker att det är ju försent nu och vi skulle ha gjort det innan då när hon hade lite känslor kvar. Finns någon hopp,chans för att ska hon känna samma som förr. Jag hoppas att någon där ute har haft samma problem och har fixat det, eller någon som har tips,förslag,info,råd,vadsomhelst!!

  • Svar på tråden Inga känslor kvar.
  • ZEGO

    Det är jag bara som kämpar och kämpar här hon vill inte göra det för att hon känner inget och jag tror inte att hon har själva viljan att den ska fungera mellan oss. Ja, hon säger att jag tjatar för mycket och inte varit vid hennes sida när hon behövde hjälp med barnen, hon försökte säga det men har jag inte lyssnat säger hon fast jag har gjort mitt bäste men det verkar inte att det räckte till, och med tiden har hon förlorat sina känslor, men nu jag har ändrat på mycket och hon ser ju det men det är försent säger hon. Så jag vet inte hur ska jag göra nu................

  • Dejtande

    Ledsen, men när jag läser din text så får jag intrycket av att hon redan har bestämt sig, då hon inte vill prova familjerådgivning och säger rakt ut att hon inte tror att ni kommer att hitta tillbaka till varandra. Det tolkar jag som att hon inte ens är villig att försöka, att säga att ni ska se hur det går nu resp. under en prövotid tolkar jag mer som ett sätt att lindra budskapet och på så sätt låta det glida in hos dig långsamt. 

  • MrsP79

    Så himla ledsen för din skull! Har ingen egen erfarenhet av detta, men vill bara säga att familjerådgivning kan man gå på ändå, även om den ena inte vill fortsätta tillsammans. Man kan få hjälp att separera på ett bra sätt m.h.a. rådgivningen. Så försök få med henne på det ändå, för er dotters skull och för din/er skull! Hoppas ändå att det löser sig för er!

  • Penida

    Vet du varför hennes känslor har slocknat? Har du tagit din del i hushållsarbetet och omsorgen av barnet eller har det främst varit hon? Har du sett till hennes behov utanför hemmet som dina egna eller har dina behov fått styra? Spånar bara, vanligt att kvinnor tappar intresse för män som inte tar sitt ansvar för hem och barn och ser sig själv som viktigare..
    Trist att hon inte vill prova familjerådgivning. Det är nästan kostnadsfritt och det kan vara mycket givande med en tredje part som inte bara är kunnig utan ser det hela utifrån med öppna ögon. Dessutom skulle en sådan kontakt kunna vara givande vid en eventuell skilsmässa.


    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    ZEGO skrev 2014-09-01 23:22:47 följande:
    Det är jag bara som kämpar och kämpar här hon vill inte göra det för att hon känner inget och jag tror inte att hon har själva viljan att den ska fungera mellan oss. Ja, hon säger att jag tjatar för mycket och inte varit vid hennes sida när hon behövde hjälp med barnen, hon försökte säga det men har jag inte lyssnat säger hon fast jag har gjort mitt bäste men det verkar inte att det räckte till, och med tiden har hon förlorat sina känslor, men nu jag har ändrat på mycket och hon ser ju det men det är försent säger hon. Så jag vet inte hur ska jag göra nu................
    Hon skulle kanske helst se att ni hjälptes åt  och inte att du hjälper till (ser du hur tokigt det låter?) med era barn? Börja nu även om det kan vara försent. Jag hade också mest troligt tröttnat. Så kan ske men det är klart att det är tråkigt om man inte är villig att jobba för en förbättring om det finns känslor kvar genom att t.ex ta in en utomstående.
    Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Inga känslor kvar.