• Foresight

    Är SvP dåligt eller bra för SD?

    SvP får nu emot sig sig det pack som annars hade gett sig på SD och vi har fått riktiga "nazister" till skillnad emot SD. Jag ser inte att dom är nazister men det är en annan sak, för dom är ganska ointressanta.

    Så är det bara bra för SD?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-01 06:11
    SvP=Svenskarnas Parti

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är SvP dåligt eller bra för SD?
  • vampyria2
    bängolle skrev 2014-09-01 08:46:37 följande:

    Är inte sd och svp bara samma folk fast i olika kläder?


    Skojar du eller? Nej det är de absolut inte.
    SvP är ju nazister, de tror på blod och jord och den vita rasens överlägsenhet.
    SD kan man som värst kalla rasister, även om jag har lite svårt att kalla dem det, fast att jag själv röstar på MP så kan jag inte hitta nått som är rent rasistiskt i deras politik, de vill begränsa invandring och de vill satsa mer pengar på plats så det hjälper många drabbade, de pratar aldrig illa om invandrare som folk utan mer att vi inte har råd att ta hand om fler just här...jag vet inte nog tycker jag att vi borde kunna hjälpa fler till ett bra liv men att kalla SD rasister för att de tänker som de gör vete fan, men garanterat så är det stor skillnad på SD och SvP i vilket fall.
  • vampyria2

    Som svar på TS fråga så tror jag faktiskt att SvP är ibland det bästa som kunde hända SD, det normaliserar deras politik något enormt, även tidpunkten för det som händer nu kunde inte vara mer perfekt för SD, tyvärr

  • bängolle

    Så sd-politiker pratar aldrig illa om invandrare...? Ingen sd-politiker har nånsin haft samröre med eller själva varit aktiva i nazistiska rörelser?

  • vampyria2
    bängolle skrev 2014-09-01 09:20:14 följande:

    Så sd-politiker pratar aldrig illa om invandrare...? Ingen sd-politiker har nånsin haft samröre med eller själva varit aktiva i nazistiska rörelser?


    Hm så Sossarna har aldrig hållit på med rasbiologi? Så Moderaterna lät inte som SD på -70 och -80 talet, så Centern (gamla bondepartiet)  stödde inte nazzarna osv?
    Jag vet inte när ska man börja tro på det partierna säger och har med i sina partiprogram?
    Du kan väl inte påstå att inte SD rensar hårt i sitt parti om det kommer fram att någon har gjort något rasistiskt? Ska vi inte låta det tala för att de faktiskt inte vill vara några rasister?

    Jag vet inte, jag har hatat SD i många,många år och tyckt att de är ena jäkla rasister men har börjat få lite svårt att tycka att de faktiskt är det nu för tiden, när jag läser om deras historia så visst den är inte lika gammal som våra andra partier och de har en hel del smuts i bagaget men samtidigt så har de visat i en hel del år nu att de faktiskt inte är några rasister, så det känns lite konstigt att man fortfarande säger det om dem, tycker jag.

    Sen har de en massa andra saker som gör att jag inte gillar dem, tycker att de har en hel del åsikter som jag inte kan ställa upp på men just den här rasist frågan är jag intresserad av att förstå, för jag fattar verkligen inte vad det är som gör dem så rasistiska...själv tycker jag att det de säger om just invandring kanske är något att lyssna på, i vilket fall det där om att man ska hjälpa på plats för då kan vi hjälpa fler, det fick mig att tänka till och undra varför inte fler partier har tänkt så, för målet måste väl ändå vara att hjälpa så många som möjlig?
  • Honungsblomman

    Det är väl bra så tillvida att folk kanske inser att SD faktiskt ÄR ett demokratiskt och seriöst parti, vilket SvP INTE är.

    SvP är snarare ett missnöjesparti. Av extremare slag.

Svar på tråden Är SvP dåligt eller bra för SD?