• Anonym (Man)

    Prioritera

    Om ni inte har så det räcker till hyran skulle ni då betala övriga räkningar för de som egentligen ska va till hyran, men som inte räcker, och nej jag har inte shoppat eller överkonsumerat utan det har blivit fel någon annanstans som jag inte kan göra något åt så inga moralpredikningar tack .

  • Svar på tråden Prioritera
  • Anonym (Man)

    Personligen anser jag inget ska betalas eftersom det inte finns till hyra, några tankar ?

  • Houdini

    Man tar kontakt med hyresvärden och förklarar hur det ligger till och betalar in så mycket man kan. Alltså allt man har går till hyran punkt.

    Allt annat kan vänta ej hyran om man vill ha någonstans att bo

  • Chrysabelle
    Anonym (Man) skrev 2014-09-01 11:53:27 följande:

    Personligen anser jag inget ska betalas eftersom det inte finns till hyra, några tankar ?


    Hur menar du nu? Att hyran aldrig ska behöva betalas?
  • Anonym (Man)
    Houdini skrev 2014-09-01 12:29:23 följande:

    Man tar kontakt med hyresvärden och förklarar hur det ligger till och betalar in så mycket man kan. Alltså allt man har går till hyran punkt.

    Allt annat kan vänta ej hyran om man vill ha någonstans att bo


    Houdini skrev 2014-09-01 12:29:23 följande:

    Man tar kontakt med hyresvärden och förklarar hur det ligger till och betalar in så mycket man kan. Alltså allt man har går till hyran punkt.

    Allt annat kan vänta ej hyran om man vill ha någonstans att bo


  • Anonym (Man)
    Chrysabelle skrev 2014-09-01 12:33:24 följande:

    Hur menar du nu? Att hyran aldrig ska behöva betalas?


    Det räcker inte till hyran andra har dragit för mycket pengar bl.a. Plus jag fått för lite själv så jag sa om det inte räcker kan jag inte betala men jag kan då strunta i det och betala andra räkningar eller inget alls .
  • Tjofaderittan hambo

    Man betalar räkningar enl följande:


    1 Hyra
    2 El
    3 Mat (som inte ä en hyra men man måste äta)
    4 Övriga räkningar

    Räcker inte pengarna till så ringer man alla man ska betala och talar om att man inte kan och ber om avbetalning. Man kan tala om vad man kan betala denna månad, om man kan betala något. De flesta ger en anstånd, det är när man inte ringer och frågar som de skickar ut påminnelser och sen till inkasso eller kronofogden direkt.

  • Chrysabelle
    Anonym (Man) skrev 2014-09-01 13:20:38 följande:
    Det räcker inte till hyran andra har dragit för mycket pengar bl.a. Plus jag fått för lite själv så jag sa om det inte räcker kan jag inte betala men jag kan då strunta i det och betala andra räkningar eller inget alls .
    Du menar alltså att du aldrig ska betala hyran?
    Om du inte betalar hyran, får du inte bo där. Enkelt.
  • Anonym (Man)
    Tjofaderittan hambo skrev 2014-09-01 13:23:39 följande:

    Man betalar räkningar enl följande:

    1 Hyra

    2 El

    3 Mat (som inte ä en hyra men man måste äta)

    4 Övriga räkningar

    Räcker inte pengarna till så ringer man alla man ska betala och talar om att man inte kan och ber om avbetalning. Man kan tala om vad man kan betala denna månad, om man kan betala något. De flesta ger en anstånd, det är när man inte ringer och frågar som de skickar ut påminnelser och sen till inkasso eller kronofogden direkt.


    Det går inte avbetala har det minsta någon haft .
  • Anonym (Man)
    Anonym (Man) skrev 2014-09-01 13:18:07 följande:
    Jo men först vill man ju veta att man får pengar innan kunde ju inte direkt förutspå detta .
  • Anonym
    Anonym (Man) skrev 2014-09-01 13:43:33 följande:
    Det går inte avbetala har det minsta någon haft .
    Hur menar du nu? Att du inte kommer att ha pengar nästa månad heller?
Svar på tråden Prioritera