• Anonym (puss)

    Kvinnor som gillar yngre män

    Alltså ni kvinnor. Som är över 30 strecket och flirtar och fjantar med killar som är yngre än 25, vad är erat problem?


    Män som gillar yngre tjejer kallas gubbsjuka. Nidå, kärringsjuka?

  • Svar på tråden Kvinnor som gillar yngre män
  • Anonym (lammkött)

    Men om man nu råkar gilla personen - är inte det viktigare än åldern? Om jag är 55 och träffar en snubbe på 40 - ska jag skämmas då?

  • Mamori

    Det är inte så mycket skillnad på folk som är 30 drygt och snäppet under 25 nuförtiden. Mognadsgraden varierar mellan personer och det är inte ovanligt att någon ur den yngre gruppen är mognare än någon ur den äldre. Inte kan man heller se skillnad på dem. Så vad spelar det för roll?

    Det är lite skillnad om det handlar om 50+ och någon kring 20 men även där tycker jag iofs att alla bör göra det som känns bra för dem själva.

  • taquine
    Anonym (lammkött) skrev 2014-09-01 12:59:49 följande:
    Men om man nu råkar gilla personen - är inte det viktigare än åldern? Om jag är 55 och träffar en snubbe på 40 - ska jag skämmas då?
    Tycker jag absolut inte du ska göra , det är väl gubb och gumsjuka som jobbar sig på tonåringar som många tycker är äckligt. Inkl. mig självKräks
  • Anonym (Janelle)
    Mamori skrev 2014-09-01 13:08:27 följande:

    Det är inte så mycket skillnad på folk som är 30 drygt och snäppet under 25 nuförtiden. Mognadsgraden varierar mellan personer och det är inte ovanligt att någon ur den yngre gruppen är mognare än någon ur den äldre. Inte kan man heller se skillnad på dem. Så vad spelar det för roll?

    Det är lite skillnad om det handlar om 50+ och någon kring 20 men även där tycker jag iofs att alla bör göra det som känns bra för dem själva.


    Exakt såhär!

    Jag är själv 35 och ihop med en kille på 25 just nu. Har tidigare blivit uppraggad av yngre killar än så. Det är alltid de som söker kontakt med mig och inte tvärtom.

    Ärligt talat så lever jag inte det vanliga livet för en 35-åring och ser dessutom ut att vara jämngammal med dem, det är sällan män i min egen ålder söker kontakt med mig (vet faktiskt inte när det hände sist). Det är väldigt individuellt hur man mognar och ser ut.
  • Anonym (puss)

    Många kvinnor i 30-35 års åldern säger att de ser unga ut hehe. Men jag som 20 åring tycker faktiskt att ni ser "gamla" ut. Tror det är bara något ni fått för er :) NO offense!

    För jag lovar att det är väldigt märkbar skillnad på en som närmar sig 40 och en som närmar sig 25.

    Är bara nyfiken jag med! Eftersom jag alltid får killar som är äldre.

  • Dixie
    Anonym (puss) skrev 2014-09-02 18:10:48 följande:
    Många kvinnor i 30-35 års åldern säger att de ser unga ut hehe. Men jag som 20 åring tycker faktiskt att ni ser "gamla" ut. Tror det är bara något ni fått för er :) NO offense!
    För jag lovar att det är väldigt märkbar skillnad på en som närmar sig 40 och en som närmar sig 25.
    Är bara nyfiken jag med! Eftersom jag alltid får killar som är äldre.
    jag trodde de flesta raggade på någon se tyckte var attraktiv - inte en speciell åldersgrupp! 
  • Mamori
    Anonym (puss) skrev 2014-09-02 18:10:48 följande:

    Många kvinnor i 30-35 års åldern säger att de ser unga ut hehe. Men jag som 20 åring tycker faktiskt att ni ser "gamla" ut. Tror det är bara något ni fått för er :) NO offense!

    För jag lovar att det är väldigt märkbar skillnad på en som närmar sig 40 och en som närmar sig 25.

    Är bara nyfiken jag med! Eftersom jag alltid får killar som är äldre.


    Det finns 30-35åringar som ser gamla ut och som att de vore över 40 och så finns det de som ser ut som att de är 25. Jämn fin hy utan rynkor, stora ögon, smal kroppsbyggnad utan övervikt och tjockt välmående hår brukar tex vara saker som gör att man ser yngre ut. Folk är olika helt enkelt Drömmer

    Jag är själv 34 och har en väninna som är 26. Senast när vi var ute så var det ett killgäng som trodde att hon var min mamma. Hon ser dock mkt äldre ut än vad hon är och klär sig lite tantigt medan jag ser yngre ut och klär mig mer tjejigt.

    Klart att det är skillnad på en som är 23 och en som är 39, men du kan ju inte dra ut åldersskillnaden mer och mer när du diskuterar. Nyss pratade du om 24 och drygt 30. Det är liksom skillnad på någon som är 18 och någon som är 45 också Drömmer

    Får du äldre killar så beror det mest troligt på din personlighet, klädstil etc och om du beter dig som att du är äldre än vad du är eller yngre samt om du umgås med killar som föredrar yngre eller äldre tjejer.
  • Johan75
    Mamori skrev 2014-09-03 11:11:38 följande:
    Det finns 30-35åringar som ser gamla ut och som att de vore över 40 och så finns det de som ser ut som att de är 25. Jämn fin hy utan rynkor, stora ögon, smal kroppsbyggnad utan övervikt och tjockt välmående hår brukar tex vara saker som gör att man ser yngre ut. Folk är olika helt enkelt Drömmer
    Klart det är så. Det underliga är väl snarare att så många verkar tro sig tillhöra den andra kategorin du nämner. Jag misstänker att tråden kommer innehålla fler "jag ser yngre ut än vad jag är" än det motsatta.
    Behold, i come as a thief.
  • Mamori
    Johan75 skrev 2014-09-03 11:15:48 följande:
    Klart det är så. Det underliga är väl snarare att så många verkar tro sig tillhöra den andra kategorin du nämner. Jag misstänker att tråden kommer innehålla fler "jag ser yngre ut än vad jag är" än det motsatta.
    Jag tror det är för att de som ser äldre ut inte vill skriva Drömmer Eller så har folk en tendens att missuppfatta åldrar nedåt när man är i 30-årsåldern. Hursomhelst så har jag flera väninnor som ser äldre ut än vad de är så de finns, de med. 26åringen som ser ut som 40 och en 35åring som har så pass mycket rynkor att hon ser ut som närmare 40 i ansiktet, däremot som 25 i kroppsbyggnaden (petite, liten och smal).

    Det var lite roligt när jag var ute med min kille som då var närmare 30, jag som var samma ålder och hans lillasyster som var 14 och folk trodde att det var jag som var lillasystern och hon som var flickvännen Tyst
Svar på tråden Kvinnor som gillar yngre män