• pluppotrollet

    Ni som EJ gillar INVANDRARE

    Hej
    Jag är 100% svensk.
    Är gift med en man som är från mellanöstern.
    vi lever ett sk "medel svensson" liv. Barn, hus fast jobb (båda) och allt det där.
    Tänkte höra med er som ej gillar invandrare, varför?
    Min man har bott i Sverige sedan barnsben och alltid gjort rätt för sig.
    Funderar på att flytta till en by, (för barnens skull, trygg uppväxt)
    Men är emellanåt rädd att det kasnke inte blir så tryggt för dom har utländskt påbrå.
    Men hur tänker man här, drar man alla över en kam? Ingen som är fredad?
    Ja, förstår ni vad jag menar?
    Med vänlig hälsning Anna

  • Svar på tråden Ni som EJ gillar INVANDRARE
  • Oschlaka

    Hej Anna

    Va bra inlägg. Jag är man som är som i din situation.

    Det spelar ingen roll vad man gör och hur skötsam man är. Det finns ruttna äpple som själva mår dåligt och då ger de på sig som är minst lim dem, alltså i vandraren den mörka typen.

    Det är psykologiska, dessa människor känner hat för de mår otroligt dåligt själva sedan vart de riktar det hatet är det en annan diskussion.

    Vad ni än gör flytta inte till ett helt svenskt ställe. 70-30 är bra fördelning.

    Ursvensken är inte rasist. Oftast är det andra tredje osv generations invandrare som har fått svenska namn och efternamn som blir rasister. Man hatar sitt like. Psykologiskt bevisat.

    Vart bor ni? Kanske vi kan flytta till samma ställa och stötta varandra?

    Vilket beslut ni än tar var aldrig rädda. Rädsla finns inte. Det handlar om okunskap och hur man möter okunskapen!


    pluppotrollet skrev 2014-09-01 13:16:45 följande:

    Hej

    Jag är 100% svensk.

    Är gift med en man som är från mellanöstern.

    vi lever ett sk "medel svensson" liv. Barn, hus fast jobb (båda) och allt det där.

    Tänkte höra med er som ej gillar invandrare, varför?

    Min man har bott i Sverige sedan barnsben och alltid gjort rätt för sig.

    Funderar på att flytta till en by, (för barnens skull, trygg uppväxt)

    Men är emellanåt rädd att det kasnke inte blir så tryggt för dom har utländskt påbrå.

    Men hur tänker man här, drar man alla över en kam? Ingen som är fredad?

    Ja, förstår ni vad jag menar?

    Med vänlig hälsning Anna


  • tobbe01
    pluppotrollet skrev 2014-09-01 13:16:45 följande:

    Hej
    Jag är 100% svensk.
    Är gift med en man som är från mellanöstern.
    vi lever ett sk "medel svensson" liv. Barn, hus fast jobb (båda) och allt det där.
    Tänkte höra med er som ej gillar invandrare, varför?
    Min man har bott i Sverige sedan barnsben och alltid gjort rätt för sig.
    Funderar på att flytta till en by, (för barnens skull, trygg uppväxt)
    Men är emellanåt rädd att det kasnke inte blir så tryggt för dom har utländskt påbrå.
    Men hur tänker man här, drar man alla över en kam? Ingen som är fredad?
    Ja, förstår ni vad jag menar?
    Med vänlig hälsning Anna


    Men finns det verkligen folk som är så enögda så de har bestämt sig för att "inte gilla invandrare"? Måste vara en mkt liten grupp som är så kategorisk och enkelspårig.
  • Oschlaka
    tobbe01 skrev 2014-09-01 18:04:11 följande:

    Men finns det verkligen folk som är så enögda så de har bestämt sig för att "inte gilla invandrare"? Måste vara en mkt liten grupp som är så kategorisk och enkelspårig.


    Finns många många otroligt många tyvärr
  • pluppotrollet

    [quote=73909568][quote-nick]Oschlaka skrev 2014-09-01 15:10:03 följande:[/quote-nick]

    Ja tack för bra svar. Ibland undrar man. Tom min egen släkt va lite sk "smygrasister" tills dom träffade min man... Kommentarer. Men han va ju riktigt trevlig, inte alls som dom andra....

    Och det va min släkt....

    Oschlaka - intressant att fler går i samma tankar... Vi bor i Skåne. Inte lätt alla gånger. Ni funderar i samma flytt tankar?

    Tobbe01- tyvärr finns det det, har lyckats jobba med en sån (när ja bara va vikarie tack och lov) ja det enda hon gjorde var att spy galla över invandrare... Och mig då så klart. Knäppt!

    /anna

  • Oschlaka
    pluppotrollet skrev 2014-09-02 12:38:53 följande:

    [quote=73909568][quote-nick]Oschlaka skrev 2014-09-01 15:10:03 följande:[/quote-nick]

    Ja tack för bra svar. Ibland undrar man. Tom min egen släkt va lite sk "smygrasister" tills dom träffade min man... Kommentarer. Men han va ju riktigt trevlig, inte alls som dom andra....

    Och det va min släkt....

    Oschlaka - intressant att fler går i samma tankar... Vi bor i Skåne. Inte lätt alla gånger. Ni funderar i samma flytt tankar?

    Tobbe01- tyvärr finns det det, har lyckats jobba med en sån (när ja bara va vikarie tack och lov) ja det enda hon gjorde var att spy galla över invandrare... Och mig då så klart. Knäppt!

    /anna


    Det får jag höra ofta jag med, men du är ju inte som dom andra utlänningarna.

    Ett tips jag använder är att lära känna min fiende och se deras svagheter. Hjälp/ stjälp dem med det! Funkar för mig. Hjälpa oftare än stjälpa.

    Ja vi bor i Skåne. Ska flytta till Trelleborg. Köper hus/ lägenhet:). Otroligt vackert på somrarna med Beddinge och smyge i närheten. Maila gärna kan vi fortsätta prata där. funster2010@hotmail.com
  • johannessssss

    folk som är rasister är oftast sexister också.

    dock så behöver man inte vara rasist om man är nationialist eller inte gillar någon religion/idelogi.

    vi ska inte glömma bort att rasism mot vita finns också och det är större än folk tror.

  • Daniel12

    Det finns egentligen bara en kategori invandrare jag ogillar. Och det är invandrarungdomar, oftast från mellanöstern, som springer på stan och rånar folk på deras mobiler och pengar. Samt de som mobbar och trakasserar svenska barn och ungdomar i skolorna. De övriga är jag oftast Ok med.

  • Oschlaka
    Daniel12 skrev 2014-09-02 17:22:38 följande:

    Det finns egentligen bara en kategori invandrare jag ogillar. Och det är invandrarungdomar, oftast från mellanöstern, som springer på stan och rånar folk på deras mobiler och pengar. Samt de som mobbar och trakasserar svenska barn och ungdomar i skolorna. De övriga är jag oftast Ok med.


    Det var mer än en kategori :)
  • johannessssss
    Daniel12 skrev 2014-09-02 17:22:38 följande:

    Det finns egentligen bara en kategori invandrare jag ogillar. Och det är invandrarungdomar, oftast från mellanöstern, som springer på stan och rånar folk på deras mobiler och pengar. Samt de som mobbar och trakasserar svenska barn och ungdomar i skolorna. De övriga är jag oftast Ok med.


    men alla ungdomar från mellanöstern är inte så. finns ju folk från andra länder som håller på så också, svenskar inklusive.

    så de som mobbar och trakasserar icke-svenska gillar du?
  • Drottningen70
    Daniel12 skrev 2014-09-02 17:22:38 följande:

    Det finns egentligen bara en kategori invandrare jag ogillar. Och det är invandrarungdomar, oftast från mellanöstern, som springer på stan och rånar folk på deras mobiler och pengar. Samt de som mobbar och trakasserar svenska barn och ungdomar i skolorna. De övriga är jag oftast Ok med.


    Så det är ok att springa på stan och råna om man är svensk?
Svar på tråden Ni som EJ gillar INVANDRARE