• Anonym (mamman)

    hur gör ni andra ?

    Vi har separerat sen något år och varit i domstol om vårdnad över barnen, den är gemensam och blev satt att han har (om han vill) umgänge varannan helg som inte utnyttjats mer än kanske 4 helger under dessa år. Han träffar dem någon timme åt gången de ggr de träffas och det blir nu ca 4 ggr/år (jul, födelsedagar osv).
    jag brukade skicka sms/ringa innan om det var ex något om barnen att de var på vårdcentralen för mindre sjukdomar osv, (förstår ju att jag måste meddela om det är stora saker som är akuta), eller om det var tex tandläkar tider, dagis/skol projekt (han har aldrig varit på deras dagis osv någonsin, och kan ju tilläggas att han även frågade sist innan de träffades igen någon timme om vi bodde kvar där vi bor. då känns det som man skiter i vilket liksom om man inte äns vet om barnen flyttat..). men han blev lite sur för länge sen att jag inte hörde av mig någon gång om en tandläkartid tror jag det var. Men jag fick liksom inga svar, inget alls ibland eller bara ibland ett OK. Så jag har inte hört av mig på någon månad nu, med diverse aktiviteter som hänt i deras liv.

    Kan ibland känna jag gör fel men samtidigt inte. Hur gör ni andra ?
    Han ringer aldrig eller sms-ar hur det är med dem, eller intresserar sig i dem. Kan tilläggas de va mkt små när vi gick skilda vägar så idag heter han inte pappa utan bara hans namn.. Inget jag lärt dem utan det har dem sagt själv även till honom och han säger inget om det själv, alltså rättar dem. Dem kallar min fästman pappa (han har varit i deras liv sen separationen och tar allt ansvar man eg ska som pappa, och älskar och tar hand om dem väldigt fint) och det har han ju hört och säger inget om det heller direkt.

    Så som sagt jag har slutat höra av mig, och undrar hur ni andra gör som gått skilda vägar och kanske då är i liknande sitts ? Har jag någon skyldighet att jag måste höra av mig om allt ?

Svar på tråden hur gör ni andra ?