• Anonym (babsan)

    Tänk efter ordentligt inför att skaffa barn om du.......

    ...Ja - vad skulle du vilja ge för råd här.??

    - bara känner att du inte kan stiga upp kl 05 på morgonen
    - måste slippa ut på bar me kompisgänget MINST varannan helg
    - inte för nåt i världen kan tänka dig att sätta dina behov längst bak - jämt.
    - är helt otrolig 110% pedant hemma o blir helgalen om det står en odiskad tallrik i vardagsrummet....

    mera???

  • Svar på tråden Tänk efter ordentligt inför att skaffa barn om du.......
  • Anonym (asdf)

    - uppskattar att bajsa själv.
    - får spykänslor av spyor.
    - trivs med gott om utrymme i sängen.

  • Bbbe

    Om din partner är bipolär

    Tror att livet går att planera i detalj

    Du inte kan sätta någon annans behov före dina egna

  • Anonym (5 och 7)

    - inte står ut med mat överallt när barn äter

    - vill åka på semester och njuta av att få ta det lugnt och göra som du vill

    - inte är redo att sova dåligt några år

    - inte står ut med kiss lite här och var, överfylld bajsblöja som har läckt, spyor överallt

    - skäms för ditt barn om det skriker alternativt får panik av några timmars skrik per dag

    - vill få handla eller göra nåt överhuvudtaget utan att bråka

  • Anonym (5 och 7)
    Bbbe skrev 2014-09-01 22:53:51 följande:

    Om din partner är bipolär

    Tror att livet går att planera i detalj

    Du inte kan sätta någon annans behov före dina egna


    har du dålig erfarenhet av bipolära föräldrar?
  • Anonym (Barnlös/fri?)

    Jag har inga barn ännu och sånt här gör mig lite skräckslagen... Jag menar alla gillar väl att bajsa själva, att sova längre än till 5 och att handla utan bråk? Finns väl ingen som bara "yes nu vill jag bajsa med publik, gå upp sjukligt tidigt och skrika på Ica maxi - gör mig gravid, jag är redo"?. Barnen måste väga upp allt obehag, hoppas jag, för jag gillar verkligen att sköta toabestyr ifred och sova länge haha!

  • Anonym (asdf)
    Anonym (Barnlös/fri?) skrev 2014-09-01 23:21:53 följande:
    Jag har inga barn ännu och sånt här gör mig lite skräckslagen... Jag menar alla gillar väl att bajsa själva, att sova längre än till 5 och att handla utan bråk? Finns väl ingen som bara "yes nu vill jag bajsa med publik, gå upp sjukligt tidigt och skrika på Ica maxi - gör mig gravid, jag är redo"?. Barnen måste väga upp allt obehag, hoppas jag, för jag gillar verkligen att sköta toabestyr ifred och sova länge haha!
    Jag skulle säga att det viktigaste i så fall är ditt val av partner. Man läser så mycket skräckhistorier här om män som vägrar hjälpa till på nätterna, aldrig låter mamman få sovmorgon, inte tar barnet emellanåt så mamman kan få lite lugn och ro, bajsa själv, eller ta en dusch osv.
    Var noga med att redan från början dela likvärdigt på barnets skötsel, så går allt mycket smidigare :)
  • Anonym (5 och 7)
    Anonym (Barnlös/fri?) skrev 2014-09-01 23:21:53 följande:

    Jag har inga barn ännu och sånt här gör mig lite skräckslagen... Jag menar alla gillar väl att bajsa själva, att sova längre än till 5 och att handla utan bråk? Finns väl ingen som bara "yes nu vill jag bajsa med publik, gå upp sjukligt tidigt och skrika på Ica maxi - gör mig gravid, jag är redo"?. Barnen måste väga upp allt obehag, hoppas jag, för jag gillar verkligen att sköta toabestyr ifred och sova länge haha!


    Jag har suttit och ammat på toa, jag har haft toan öppen för att ha koll på vad barnet gör alternativt försökt undvika skrik. Jag har fått gå upp alla möjliga tider på dygnet och försöka få barnen att somna om. Jag har fortfarande barn som är omöjliga på affären och gör det hemskt att handla. Men är det värt det? Absolut! Kärleken till barnen är obeskrivlig.

    Jämställdhet som du fått råd om ovan är viktigt, oftast är man två om barnet och då är det rättvisa som gäller för att båda ska orka.
  • Julligulli

    Jaha, jag borde visst inte ha "skaffat" barn märker jag. Obestämd

    Är det bara mammor detta gäller, för det mesta som skrivs går ju faktiskt att undvika om man är två föräldrar och delar på ansvaret? 

    För att svara på frågan; tänk dig ordentlig för innan du skaffar barn om du...

    ...inte vill ha barn.

    ...gör det för att skaffa en sysselsättning eller en identitet.

    ...vet med dig att du inte kommer att kunna försörja dig och barnet.

    ...lever i en destruktiv relation och dysfunktionellt förhållande.

    Det finns säkert fler, men inte är det fjantsaker som att man måste vilja amma, skippa sömn och aldrig göra saker för sin egen skull. 

Svar på tråden Tänk efter ordentligt inför att skaffa barn om du.......