• SannaLinnea

    Förslag på underlättning i vardagen

    Hejsan!

    Vi är två tjejer som går sista året på gymnasiet i Tidaholm och ska nu starta upp ett UF-företag. Därför skulle vi vilja få förslag på en produkt som vi kan skapa som kan underlätta er vardag. 

    Vi har tänkt att rikta in oss på målgruppen barnfamljer och vore tacksamma om ni kom med idéer. Alla förslag är välkomna! :)

    Kan det till exempel vara något som strular när ni hämtar/lämnar på dagis eller något som kan underlätta i hemmet eller på promenaden? 


    Tack på förhand
    Mvh Sanna & Linnea

  • Svar på tråden Förslag på underlättning i vardagen
  • Långbenopluto

    Men snälla ni, det är väl NI som ska komma och erbjuda oss en produkt....

    Inte ska vi ge er en produkt som ni ska tjäna pengar på??

  • 890622

    Tycker det där var väldigt onödigt hårt.
    Min åsikt är att ni gör helt rätt! Det här är ett problem som många dras med så fortsätt tänka på det och dela gärna med er om ni kommer framåt med det!


    Jag sitter själv och tänker på liknande upplägg som ska kunna ge folk mer tid att fokusera på det man tycker om istället för bara krav.

    Keep it up! 

  • IsDimma

    Nu är jag ingen barnfamilj men jag jobbar med barn. Jag skulle vilja att någon uppfann vantar som barnen kan göra saker med händerna trots att dom måste ha tjocka vantar. Och vantar som inte är så lätta att ta av, men som gärna får vara lätta att ta på

    Det funkar toppen sålänge man kan använda dom här tunna trollerivantarna men när man behöver tjockare vantar så har våra 1-1.5(-2) åringar svårt att göra något med händerna ute.

  • 890622

    Titta! Där har ni en jättebra ide! Det finns garanterat att köpa in från asien och sälja för en rimlig peng! :)

    Tror det finns en site som heter alibaba.com typ som man kan kolla på!

  • Anonym (Marie)
    Tines skrev 2014-09-02 16:00:31 följande:

    Men snälla ni, det är väl NI som ska komma och erbjuda oss en produkt....

    Inte ska vi ge er en produkt som ni ska tjäna pengar på??


    Det kallas marknadsundersökning, mycket vanligt... ;)
Svar på tråden Förslag på underlättning i vardagen