• Josephine96

    Göra 50p kurs på gymnasiet på ett år eller ellt halvår?

    Har en 50p kurs på gymnasiet och är lite förvirrad. Har hört att om man har ett 50p ämne 3 timmar i veckan så behöver man bara ha kursen i ett halvår, stämmer det? 

  • Svar på tråden Göra 50p kurs på gymnasiet på ett år eller ellt halvår?
  • Mascaraklumpar

    100 p räknas som 5 veckors heltidsstudier, så 50 p är 2,5 v = 60 h. En termin är 20 veckor, så ja, det stämmer. Däremot är det inte säkert att det tar just 3 timmar i veckan för just dig, det beror såklart på din studievana, hur högt betyg du vill ha osv.

  • Mascaraklumpar
    Mascaraklumpar skrev 2014-09-02 18:34:38 följande:

    100 p räknas som 5 veckors heltidsstudier, så 50 p är 2,5 v = 60 h. En termin är 20 veckor, så ja, det stämmer. Däremot är det inte säkert att det tar just 3 timmar i veckan för just dig, det beror såklart på din studievana, hur högt betyg du vill ha osv.


    Äh, vad dum jag är, jag räknade fel. 2,5 v är såklart 100 timmar, inte 60.
  • Josephine96
    Mascaraklumpar skrev 2014-09-02 18:34:38 följande:
    100 p räknas som 5 veckors heltidsstudier, så 50 p är 2,5 v = 60 h. En termin är 20 veckor, så ja, det stämmer. Däremot är det inte säkert att det tar just 3 timmar i veckan för just dig, det beror såklart på din studievana, hur högt betyg du vill ha osv.
    Tack så mycket, det var som jag anade då. Har nämligen en annan 50p kurs nästa termin som bara är ett halvår och har redan ett proppfullt schema så det verkar vettigast.
Svar på tråden Göra 50p kurs på gymnasiet på ett år eller ellt halvår?