• mollisen

    Uttag av hormonspiral,hur lång tid tog det att få ett plus för dig?

    Funderar på bebisproduktion till vintern då jag gärna vill ha ett höstarna denna ggn. Har nu mirena hormonspiral och undrar hur lång tid det tog för dig innan du plussade? Jag har under året jag haft spiralen haft blödning ngn enstaka ggn men tror jag haft ägglossning relativt regelbundet..har då känts så

  • Svar på tråden Uttag av hormonspiral,hur lång tid tog det att få ett plus för dig?
  • Anonym (K)

    Jag hade också Mirena och blev gravid ungefär fem månader efter att jag tog ut den.

  • Anonym (Mv)

    Jag har haft Mirena två gånger och blivit gravid på första ägglossningen (2 veckor efter uttagandet) vid ena gången och vid andra ägglossningen en gång.

  • Cowgirl

    Tog ut i mars, hade en mens och sedan + i april, missfall i maj. Nytt + i början av juli, åter missfall i slutet av juli

    Vilket ju inte alls behöver ha med spiralen att göra men kanske inte kan uteslutas heller...


    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Så gör något!
  • mollisen

    Har nu tagit ut min i slutet av sep o har haft 2 menstruationer sen dess. Mellan dessa två var det 24-25 dgr... nu har det gått 32 dgr o jag har ännu inte fått mens! Har haft molvärk rätt länge men händer inget... även gjort gravtest men d har visat negativt... men känner mig verkligen gravid, jättekonstigt:/

  • in the making

    Tog ut mirena i maj och väntar fortfarande på att lyckas bli gravid. Återgick till en hyfsat normal cykel nästan direkt efter uttaget.

  • mollisen
    in the making skrev 2014-12-11 23:34:06 följande:

    Tog ut mirena i maj och väntar fortfarande på att lyckas bli gravid. Återgick till en hyfsat normal cykel nästan direkt efter uttaget.


    Har du barn sen innan oxå?
  • SkogsstjärnN

    Tog ut spiralen (mirena) månadsskiftet jan/feb. Fick det jag upplevde som första riktiga mensen i mitten av maj och blev gravid ägglossningen efter. De tre första månaderna efter uttaget var ett ständigt hormonkalas i min kropp vilket var mindre kul. Inte känt av ägglossning de sex år jag hade spiralen så jag antar att det är förklaringen.

  • in the making

    [quote=74507115][quote-nick]mollisen skrev 2014-12-12 07:15:03 följande:[/quote-nick]Har du barn sen innan oxå?[

    Ja då tog det sig kanske 6e aktiva försöket efter ett år från pillerstoppet.

  • mollisen

    [quote=74507445][quote-nick]SkogsstjärnN skrev 2014-12-12 09:09:25 följande:[/quote-nick]Tog ut spiralen (mirena) månadsskiftet jan/feb. Fick det jag upplevde som första riktiga mensen i mitten av maj och blev gravid ägglossningen efter. De tre första månaderna efter uttaget var ett ständigt hormonkalas i min kropp vilket var mindre kul. Inte känt av ägglossning de sex år jag hade spiralen så jag antar att det är förklaringen.[/quot

    hade du smålänningar annars el? ! Mkt mensvärk o så? Känns som jag har det mer e mindre hela tiden.... börjar bli less. Nog rycker jag att de förra blödningarna var mens,iaf den sista.. den höll ju i ca 4 dgr... men vad vet man :(

  • SkogsstjärnN
    mollisen skrev 2014-12-12 14:46:14 följande:

    [quote=74507445][quote-nick]SkogsstjärnN skrev 2014-12-12 09:09:25 följande:[/quote-nick]Tog ut spiralen (mirena) månadsskiftet jan/feb. Fick det jag upplevde som första riktiga mensen i mitten av maj och blev gravid ägglossningen efter. De tre första månaderna efter uttaget var ett ständigt hormonkalas i min kropp vilket var mindre kul. Inte känt av ägglossning de sex år jag hade spiralen så jag antar att det är förklaringen.[/quot

    hade du smålänningar annars el? ! Mkt mensvärk o så? Känns som jag har det mer e mindre hela tiden.... börjar bli less. Nog rycker jag att de förra blödningarna var mens,iaf den sista.. den höll ju i ca 4 dgr... men vad vet man :(


    Hade två blödningar på de sex åren och inga hormonkänslor alls, tror spiralen slog av rubb och stubb för mig med andra ord. Jag hade den ändå ett år längre än den håller (räknade fel) och det var ingen skillnad. Antar att det var därför det blev så himla mycket då jag tog ut den istället...
  • Anonym (Nånsomvet?)

    Jag tog bort min spiral igår då vi vill bli gravida. Haft men mens var 4e vecka och äl (tror jag) var 4e vecka. Någon som vet om detta mönster kommer fortsätta nu efter uttagandet eller kan det ändras helt nu? Enligt hur det var förut borde jag ha äl till helgen, men vet inte om jag kan räkna som tidigare och hur mycket det påverkar att jag tagit ut spiralen nu. Någon som vet eller har erfarenhet?

  • Anonym (längtar efter nr 2)

    Jag har precis tagit ut min mirena spiral, måste mensen hinna komma tillbaka innan man kan plussa? Som jag förstått det har man ägglossning med mirena spiral. Är det då möjligt att bli gravid utan mens, men att ägglossningen är igång?
    Väntar på ett plus <3

  • Anonym (Nånsomvet?)
    Anonym (längtar efter nr 2) skrev 2015-01-15 23:35:14 följande:

    Jag har precis tagit ut min mirena spiral, måste mensen hinna komma tillbaka innan man kan plussa? Som jag förstått det har man ägglossning med mirena spiral. Är det då möjligt att bli gravid utan mens, men att ägglossningen är igång?

    Väntar på ett plus <3


    Du kan bli gravid direkt du tar ut den under förutsättning att du har ägglossning förstås. Mensen behöver inte komma innan. Jag hade ägglossning ca 1 v efter uttaget som vanligt. Blev tyvärr inte gravid på det försöket, blir att försöka igen
  • Wicked977

    Verkar inte som att denna tråden är särskilt aktiv längre men skriver ändå..

    Jag tog ut min Jaydess spiral 1/11 skulle få mens den 11/11 men ingenting än.. Min mens med spiral har varit ganska regelbunden men innan spiral hade jag minipiller så vet inte hur det funka då. Hade inte mens på 2 år.. när kan man testa för ÄL? Om jag inte har fått mensen.. eller ska jag vänta på en mens och testa efter det?

Svar på tråden Uttag av hormonspiral,hur lång tid tog det att få ett plus för dig?