• tilde72

    Byta från Hotell/restaurangfacket till Unionen med inkomstförsäkring

    Jag har länge varit medlem inom Hotell- och restaurangfacket.
    Nu känner jag att jag måste göra något åt detta och kliva över till annat förbund då jag många gånger inte känt förtroende för ombuden där och det är ett svagt förbund.
    Och inte fick jag den hjälp jag önskade när jag i våras blev uppsagd.
    Till råga på allt kostar medlemsavgiften runt 400 kr per månad och sedan a kassan på 140 kr månaden! Hutlöst!
    Inte finns inkomstförsäkring utan det enda ekonomiska stöd som finns är om medlem går med i a-kassan.
    Funderar starkt på Unionen som även har inkomstförsäkringen som gör att man tillsammans med a-kassan får upp till 80% av den tidigare lönen efter skatt. 
    Vad är ni andra med i för förbund. Ris och ros!

  • Svar på tråden Byta från Hotell/restaurangfacket till Unionen med inkomstförsäkring
  • E2012smamma
    tilde72 skrev 2014-09-03 00:10:28 följande:

    Jag har länge varit medlem inom Hotell- och restaurangfacket.
    Nu känner jag att jag måste göra något åt detta och kliva över till annat förbund då jag många gånger inte känt förtroende för ombuden där och det är ett svagt förbund.
    Och inte fick jag den hjälp jag önskade när jag i våras blev uppsagd.
    Till råga på allt kostar medlemsavgiften runt 400 kr per månad och sedan a kassan på 140 kr månaden! Hutlöst!
    Inte finns inkomstförsäkring utan det enda ekonomiska stöd som finns är om medlem går med i a-kassan.
    Funderar starkt på Unionen som även har inkomstförsäkringen som gör att man tillsammans med a-kassan får upp till 80% av den tidigare lönen efter skatt. 
    Vad är ni andra med i för förbund. Ris och ros!


    Jobbar du inom restaurang så kan du väl inte ingå i unionen? Eller jag kanske har helt fel.

    I övrigt tror jag dom är bra!

    Men för att ha inkomstförsäkring måste du vara medlem både a-kassa å facket och jag landar på nästan 400:- i månaden för det.
Svar på tråden Byta från Hotell/restaurangfacket till Unionen med inkomstförsäkring