• Anonym (Helvete!)

    Vet inte vart jag ska ta vägen.

    Har upplevt decennier av depression, men lyckades ta mig ur skiten till slut. Äter Sertralin nu och får det i apodospåsar. Framemot fredagen förra veckan började det kännas som om att jag inte hade tagit min medicin, fast jag hade det. Kollade på påsarna och det hade bytts ut mot Zoloft. Jag vet att det är typ samma men jag har känt av bytet. Men jag mår ganska piss just nu, och vet inte hur mycket som beror på det egentligen.

    Vill bara gråta hela tiden, är utmattad till döden ibland och vill sova, men kan det inte för det bara kryper i mig. Inget som jag brukade tycka var kul känns kul, finns inget jag vill göra. Kan inte lyssna på musik för jag känner mig stressad.

    Har en liten son också, en bebis. Jag tror det är föräldrarskapet som börjar ta ut sin rätt också. Jag kan inte hålla honom ens, det är för mycket. Sambo vabbar idag (onsdag) så att jag får vila lite men jag tror inte det räcker. Möjligen att han kan vabba mer men det är osäkert.
    Tog Lergigan 2 st igårkväll. Somnade ganska fort men ja... Nu är jag klarvaken, har frossa (när jag lade mig höll jag på att brinna upp).

    Har som sagt känt av ändringen, i alla fall fysiskt men vet inte om det kan påverka Så mycket. Egentligen har det här nog byggts upp under en tid. Vet inte vad som är vad, men framför allt vet jag inte hur jag ska ta mig ur det. Har stödpersoner och psykologer och jag får väl prata med dem, men jag är ganska uppgiven. Vill inte tillbaka till det mörka.

  • Svar på tråden Vet inte vart jag ska ta vägen.
  • Anonym (Helvete!)

    Frågan var egentligen hur mycket det där medicinbytet kan påverka?

  • Sheenaa

    Ingen aning vad det gör för skillnad. Det brukar väl innehålla samma substanser när mediciner ersätts men känner du att din kropp reagerar på bytet så prata med din läkare. Det låter jobbigt att må så där. Vet du varför?

    Har du något trauma tidigare i livet?

    Kram

  • Anonym (känn)

    jo  du kan känna av bytet.
    åt venalfaxine bluefish och bytte till venalfaxine otrifam
    jag fick 100gg värre bieffekter av den ena..
    jag talade med läkaren  direkt och hon skrev ut nytt specifikt recept då.
    Annars tar apoteken de som är billigast för tillfället fick jag de förklarat.

  • Anonym (Helvete!)

    Hej, tack till er som svarat! Har inte orkat logga in på ett tag, men har i alla fall fått reda på att det var körtelfeber jag led av. Skönt att få veta men är fortfarande dödstrött och mår inte alls bra. Och det sägs ju att det tar lång tid att bli av med... Kul. Verkligen.

Svar på tråden Vet inte vart jag ska ta vägen.