• Anonym (hemmamamman)

    Fler som är hemma länge med sina barn?

    Hej! 
    Jag undrar om de finns fler som är/har varit hemma med sina barn länge? 
    Jag har 3 barn som är 9,6,3 år  min minsta har precis börjat hos dagmamma och går 15 timmar i veckan ibland mindre. Han får bestämma själv och oftast vill han gå dit.
    Dom andra går i skolan men kommer hem direkt efter skolan och går aldrig på fritids. 
    Dom är vana att ha de så och tycker de är jätte skönt att slippa stressa iväg tidigt på morgonen och komma hem sent! 
    Vi har valt att ha de såhär och trivs med de.. nu försöker vi få ett syskon. 
    vore kul och komma i kontakt med andra som har valt att vara hemma med sina barn.

  • Svar på tråden Fler som är hemma länge med sina barn?
  • Anonym (Härligt)

    Tycker att det låter fantastiskt! Det var så jag växte upp. Dock inget jag har möjlighet att ge mina barn, men jag jobbar deltid och de är ledig mkt.

  • MxMeNow

    Så gör vi och har vi gjort i alla år. Äldsta är elva år nu och yngsta sex och har börjat f-klass. Det fungerar för oss. Jag är "hemmafru" med allt vad det innebär och oftast är huset fullt med barn efter skolan eftersom barnen tar med sig vänner hem. De kan inte gå hem till vännerna eftersom deras föräldrar jobbar.

  • Anonym (hemmamamman)
    Anonym (Härligt) skrev 2014-09-03 20:42:44 följande:

    Tycker att det låter fantastiskt! Det var så jag växte upp. Dock inget jag har möjlighet att ge mina barn, men jag jobbar deltid och de är ledig mkt.


    Ja de är jätte skönt att vi haft och har möjligheten att kunna få spendera mycket tid med barnen. Att ha möjlighet att jobba deltid är ju jätte bra
    MxMeNow skrev 2014-09-03 20:47:50 följande:

    Så gör vi och har vi gjort i alla år. Äldsta är elva år nu och yngsta sex och har börjat f-klass. Det fungerar för oss. Jag är "hemmafru" med allt vad det innebär och oftast är huset fullt med barn efter skolan eftersom barnen tar med sig vänner hem. De kan inte gå hem till vännerna eftersom deras föräldrar jobbar.


    Kul med fler som gjort/gör som vi hur många barn har ni? Hur länge planerar du att vara hemma? Det är samma sak här..dom stora tar oftast med sig kompisar hem..
  • Miew

    Jag har varit hemma sen sonen föddes för snart 12 år sen. Minstingen är 5 och hår inte på dagis.
    Kommer vara hemma flera år till då jag kan jobba hemma(eget företag) och för att de ska kunna komma hem direkt efter skolan och veta att jag är där.

  • Anonym (hemmamamman)

    va härligt att det finns fler som är och väljer att vara hemma med sina barn! 
    Jag älskar livet som hemmamamma och tycker det känns väldigt skönt att kunna ge mina barn denna möjlighet!

Svar på tråden Fler som är hemma länge med sina barn?