• roxylady

    Utebliven ägglossning, varför? :(

    Hej!

    Har alltid koll på min ägglossning, känner exakt när jag har den och vet att jag får mens 14 dagar exakt efter det. Slutade med mina Cerazette i november 2013 och har varit så enkelt sedan dess. Fram till förra månaden då det inte verkade vara någon ägglossning?! Fick inga symptom som jag brukar ha och inga utslag på testerna. Dessutom fick jag spottings med bruna flytningar en vecka innan beräknad mens. Det avtog och sedan på beräknad mens kom en så pass sparsam mens att jag knappt behövde tampong vilket jag måste ha annars då den brukar vara så riklig.

    Dessutom nu i efterhand så har jag haft genomskinliga flytningar ända sedan så kallade mensen slutade för snart två veckor sedan.

    Vad kan detta bero på? Märker ingenting i fall en ny ÄL är på väg. Borde jag ringa om hjälp och råd?

  • Svar på tråden Utebliven ägglossning, varför? :(
  • roxylady
    Aleksandra Barnmorska skrev 2014-09-16 16:04:27 följande:

    Hej! det är helt normalt att vara utan äl ett par gånger årligen. oroa dig inte. Lycka till


    Hej! Tack för svar Känns skönt att höra. Men då var det inte konstigt heller att man fick en så pass sparsam mens den månaden? Och detta gäller alltså även tjejer som är under 30?

    Tack igen för svar!
Svar på tråden Utebliven ägglossning, varför? :(