• Anonym (ledsen)

    Min kille lämnar mig pga graviditet

    Jag och min kille har varit tillsammans i fyra år bott ihop i tre år. Jag är 26 han 25.
    Jag slöt med minipillier för ett halvår sedan, då dom inte funkade bra. Blev gravid två gånger trots att jag åt dom. Vi kör kondom dom gångerna vi har sex istället.
    Men nu har jag blivit gravid ändå... Jag har redan gjort två aborter och den sista var hemsk. Jag ångrade mig väldigt mycket. Tror inte han fattade hur dåligt jag mådde, vi pratade aldrig om det...

    Min kille får panik. Han vill inte ha barn nu, han vill verkligen inte bli pappa nu säger han. Han säger att han kommer lämna mig om jag inte gör abort.
    Han åkte hem till sin bror igår och säger att han kommer inte tillbaka fören jag gjort abort. Jag har smsat honom men han svarar inte på dom.
    Jag vill inte göra min tredje abort...

    Vad ska jag ta mig till? Vad är rätt och vad är fel enligt er?

  • Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet
  • Whitetrash86

    Ända rätta att göra är att behålla (om du vill det) och dumpa idioten som lämnar dig för någon han själv är delaktig i.

  • traveler

    Jag förstår om han inte vill ha barn och isf får han göra slut (på ett ordentligt sätt) om det nu är så viktigt för honom. Jag tycker inte alls att ni är för unga för att bli föräldrar, tvärtom många väntar alldeles för länge tills det är försent.

    Jag tycker det är väldigt omoget av honom att åka hemifrån och hota med att inte komma tillbaka förrän du gjort abort.

    Jag tycker såhär. Bry dig inte om vad han tycker och tänker. Fundera mera själv över om DU känner dig redo att bli förälder. I slutändan är det din kropp och ingen annans. Du bestämmer precis vad du vill göra med den och du måste inte göra abort för någon annans skull.

    Fundera på om DU är redo, inte HAN 

  • Anonym (ledsen)

    Jag är redo, har velat haft barn sen jag var 20. Är rädd för vad våra familjer och vänner ska tycka. Min närmsta familj och mina vänner kommer stå min på min sida, tror jag. Men alla andra? Vad ska dom tycka om att jag skaffar barn mot hans vilja?

    Lägenheten vi bor i är hans. Jag är arbetslös

    Hur ska jag klara det rent ekonomiskt.

    Min mamma säger att pengar är sista problemet. Men jag vill ju inte leva på henne heller.

    Kommer bli så tufft att leva utan honom, men även om jag skulle göra abort vet jag inte om jag skulle stanna ändå. Jag känner mig bara sviken av honom. Så fort det händer något eller om jah mår dåligt sticker han bata huvudet i sanden!!

  • Anonym (ican)

    Fy vilket ruckel till pojkvän! För det första skulle du gjort abort så ska han tammefan sitta vid din sida och massera dig på ryggen och bry sig som en ordentlig pojkvän ska! Sen att han gett dig ultimatum dessutom, nä Urs!

    Följ ditt hjärta och allt löser sig om man kämpar! :) jag sitter själv i sitsen att jag blev nyss dumpad av min sambo och jag är gravid.

    Det blir tufft, det är det att vara ensam med barn det får du nog förbereda dig på. Men gör inget mot din vilja iaf!

  • traveler
    Anonym (ledsen) skrev 2014-09-04 08:33:46 följande:

    Jag är redo, har velat haft barn sen jag var 20. Är rädd för vad våra familjer och vänner ska tycka. Min närmsta familj och mina vänner kommer stå min på min sida, tror jag. Men alla andra? Vad ska dom tycka om att jag skaffar barn mot hans vilja?

    Lägenheten vi bor i är hans. Jag är arbetslös

    Hur ska jag klara det rent ekonomiskt.

    Min mamma säger att pengar är sista problemet. Men jag vill ju inte leva på henne heller.

    Kommer bli så tufft att leva utan honom, men även om jag skulle göra abort vet jag inte om jag skulle stanna ändå. Jag känner mig bara sviken av honom. Så fort det händer något eller om jah mår dåligt sticker han bata huvudet i sanden!!


    Bry dig inte om vad folk tycker. Folk kommer ALLTID ha åsikter. Det är DIN kropp och ingen annans!
  • Chrysabelle

    Du har ju redan gjort två aborter för hans skull. Jag kan tycka att behåll det här barnet, om det är vad du vill. Din mamma verkar ju vilja hjälpa dig.

  • Anonym (Hmmm)

    Du följer hjärtat såklart, gör du en abort mot din vilja så kommer det sätta ärr hela ditt liv. Eran relation lär inte bli bättre om du ex gör en abort. Du kommer vara ledsen & bitter på honom pga den ev aborten.

    Så mitt råd är att du lämnar honom och gör det bästa för dig & ditt kommande barn. Stort grattis

  • Anonym (ll)

    Varför kasta skit på killen?? De har varit överrens om att inte få barn ihop. Han vill inte barn barn, inte med ts eller inte öht. Han har vidtagit skydd.

    Ts du ska gör det som känns bäst för dig. Bestämmer du dig för att behålla så räkna med att bli förälder på egen hand, det enda du kan räkna med är 1273 kr i månaden.
    Kanske vill ha ta ansvar som förälder, men räkna inte med det. Och vill han ta ansvar som förälder men inte vara tillsammans med dig, så måste du kunna ta det.

  • sextiotalist

    Jag blir så tudelen när jag läser detta.
    En sak man måste acceptera, mannen är inte redo att bli pappa, de har skyddat sig när de har haft sex.
    Ts vill inte göra fler aborter
    Jag är förvånad att man inte funderat på andra p-medel eftersom ts ändå gjort två aborter inom en relativt kort tid (ja tre år är en kort tid), speciellt när minipiller inte är jättesäkra eftersom de inte är förlåtande när det gäller glömska.

    Som kvinna har man alltid ett val, känner man sig inte redo att bli mamma (oavsett ålder) så kan man alltid göra abort. Man kan alltså som kvinna ha sex oskyddat utan att vara redo att bli förälder.
    Männen har inte det valet, så rent krasst, så om man ska dra det till sin spets, så bör ingen man ha sex om han inte är redo att bli pappa, men vi kvinnor kan det.
    Så då släpper vi detta.

    ja ts, så enkelt är det, alla är inte redo att bli föräldrar, alla vill inte ens bli föräldrar, men de allra flesta vill ha sex.
    Det är självklart ditt val att föda det barnet och det är helt och hållet din fulla rätt, men du får också själv se vilka konsekvenser det har. Ditt barn kommer troligen få en frånvarande pappa, du kommer få ta hela föräldraskapet själv.
    Är du beredd på det, så kör på.

    Och kom ihåg, du har (liksom jag och alla andra kvinnor) alltid ett andra val och det valet har inte männen (och med all rätt inte heller ha).
    Bara man är medveten om detta, så är det OK.

    Själv var jag inte redo att bli förälder i hans ålder, så jag hade valt abort om jag hade blivit gravid.

  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (ll) skrev 2014-09-04 09:07:43 följande:

    Varför kasta skit på killen?? De har varit överrens om att inte få barn ihop. Han vill inte barn barn, inte med ts eller inte öht. Han har vidtagit skydd.

    Ts du ska gör det som känns bäst för dig. Bestämmer du dig för att behålla så räkna med att bli förälder på egen hand, det enda du kan räkna med är 1273 kr i månaden.

    Kanske vill ha ta ansvar som förälder, men räkna inte med det. Och vill han ta ansvar som förälder men inte vara tillsammans med dig, så måste du kunna ta det.


    Ligger inte den lägsta fp på ca 2000-3000kr i månaden inkl barnbidraget på 1050?

    Ja har för mig att man får ca 3000-4000kr högst om man inte har någon SGI osv.
Svar på tråden Min kille lämnar mig pga graviditet