• Anonym (soffan)

    Gravid efter missfall?

    Hej! 
    Vi fick missfall i v.6+1 och vi vill försöka igen. När jag var på gynmottagningen sa de att eftersom allt är ute och ingen skrapning behövdes göra avgör jag själv när jag är redo :) Jag har testat med clearblue ältester för att se så allt kommer igång och fick utslag på den igår (torsdag). Vi myste till det igår och jag undrar nu om någon annan suttit i samma situation? Hur gick det för er? blev det en bebis? 

    Kram!

  • Svar på tråden Gravid efter missfall?
  • Malinbarre

    Hej! Beklagar ditt missfall!! Tyvärr sitter jag i samma situation som dig :( jag fick missfall för 12 dagar sen och väntar nu på att min ägglossning ska komma tillbaka och vi kan köra på igen. Det här är mitt andra missfall i rad och förra gången tog det två månader att bli gravid igen. Troligtvis hade jag ingen ägglossning dessa månader (provade med äl-stickor) skönt att din ägglossning kom igång direkt :) nu håller jag tummarna för både dig och mig!

  • Anonym (Fru A)

    Fick MA i vecka 12 (hade dött i vecka 9), behövde inte skrapas eller få cytotec och vi ville också försöka direkt igen. Fick ÄL tre veckor efter missfallet och plussade två veckor senare. Tyvärr slutade det också i missfall, i vecka 7 den gången. Vet inte om det hade att göra med att jag blev gravid direkt, finns ju lite olika uppfattningar om det, men för säkerhetsskäl valde vi att vänta. Nu är jag gravid igen och hoppas på tredje gången gillt.

    Håller tummarna för att andra gången går bättre för er, lycka till!

  • Anonym (soffan)

    Tack för att ni delar med er! Jag håller tummarna för oss alla :) jobbig väntan nu i två veckor!! Har nog läst igenom varenda tråd här på familjeliv och det ser oerhört olika ut om det slutat i missfall igen eller blivit en bebis! Vi får följas åt och hålla tummar o tår!

  • Malinbarre

    Samma här, har också läst allt jag kan komma över. Men jag tänker våga mig på att försök direkt igen :) om ägglossningen vill komma dvs :) håller alla tummar och tår för oss!! Kram!

  • Veritas18

    Att du har ägglossning betyder att din kropp är redo. Var på gyn efter ett missfall (v 5+0) och läkaren sa attman inte behöver vänta och kan prova igen. Om din kropp inte är redo så hade du inte fått ägglossning.

    Lycka till. Håller tummarna :)

  • Anonym (soffan)
    Veritas18 skrev 2014-09-07 23:59:41 följande:

    Att du har ägglossning betyder att din kropp är redo. Var på gyn efter ett missfall (v 5+0) och läkaren sa attman inte behöver vänta och kan prova igen. Om din kropp inte är redo så hade du inte fått ägglossning.

    Lycka till. Håller tummarna :)


    Okej! Det inger ju hopp iallafall! Tack! :)
  • Anonym (Mamsen)

    Jag har haft två missfall. Ett sent i vecka 16 och ett tidigt runt 7-8 veckor.
    Vi blev gravida efter ca 3 månader efter missfallen.

  • Pie de limon

    Nyss fått MA, avhjälpt m Cytotec. Efter stor blödning men eft us och borttagning av koagel är resterna så gott som borta. Återbesök om knappt 2v.

    Vill gärna försöka igen och typ snarast då jag är 40+. Få se vad maken säger, han tycker att situationen är ansträngd då vi har 2 busiga barn varav en har diagnos ADHD. Denna graviditet var dock efterlängtad och planerad- så jag hoppas han vill försöka igen.

    Orkar man vänta in en mens? Blir irriterad på att det inte finns några tydliga medicinska riktlinjer....

Svar på tråden Gravid efter missfall?