• Zaphiod

    Bjuda till

    Jag pratade med en psykolog igår, en kvinnlig psykolog. Vi småpratade om ditt och datt men kom in på sex och problem i sexlivet. 

    Hon sa att hon träffat många par genom åren med problem i sexlivet, hon själv hade också haft det. Hon sa att kvinnans sexualitet är lite krångligare än männens. 

    Sen satt hon tyst en lite stund till hon sa "Vi kvinnor är så jävla krångliga. Min erfarenhet (som psykolog) är att det nästan alltid är kvinnan som ställer till dig i sexlivet."

    Hon sa att män är enkla i sin sexualitet. De behöver sexlivet som ett bekräftande för att känna sig viktiga i sin kvinnas ögon. Det är sällan själva sexet som är det viktigaste utan känslan av att vara viktig. En man som känner sig viktig i sin kvinnas ögon kan göra ALLT för henne. En man som känner sig oviktig i sin kvinnas ögon förstår inte varför han skall ödsla tid på hennes behov. Vidare menade hon att de flesta män är vanliga människor med vanliga behov, det är kvinnan som krånglar till det.

    Hon avslutade monologen med att säga att om en kvinna hittar en man som hon vill ha och leva med måste hon fatta att vissa saker ingår för att få honom att stanna kvar. Fyller hon inte det behovet kommer han till slut att gå. 

    Detta kom från en kvinnlig psykolog som arbetar med relationsproblem.

  • Svar på tråden Bjuda till
  • Anonym (fenomenet)

    Vart ska han gå då? Till en bar och ragga upp nästa som kommer att tröttna på honom för att han beter sig som en snorunge???

  • Smecker

    Vilka saker behöver du fatta ingår för att få henne att stanna kvar?


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Cuddles

    Fast vi kvinnor är ganska enkla varelser oxå. Vi behöver ngn som ser oss, hör oss, lyssnar på oss, bryr sig om oss, hjälper till i hushållet som matlagning, städ och tvätt, och gullar med oss. Då släpper vi till....

  • Anonym (kvinna)
    Cuddles skrev 2014-09-06 21:22:12 följande:

    Fast vi kvinnor är ganska enkla varelser oxå. Vi behöver ngn som ser oss, hör oss, lyssnar på oss, bryr sig om oss, hjälper till i hushållet som matlagning, städ och tvätt, och gullar med oss. Då släpper vi till....


    "Då släpper vi till..."

    Där har vi den springande punkten. Alldeles för många kvinnor tror sig kunna använder sex som ett maktmedel över sina män. När mannen anses ha uppfyllt alla krav som kvinnan har, då belönas han med sex.

    Tyvärr har jag sett några av mina väninnor köra denna typ av maktspel i sina förhållande och det har i samtliga fall lett till otrohet eller separationer. Jag är helt klart benägen att hålla med i mycket av det som skrivs i TS.
  • Cuddles
    Anonym (kvinna) skrev 2014-09-07 10:13:54 följande:
    "Då släpper vi till..."

    Där har vi den springande punkten. Alldeles för många kvinnor tror sig kunna använder sex som ett maktmedel över sina män. När mannen anses ha uppfyllt alla krav som kvinnan har, då belönas han med sex.

    Tyvärr har jag sett några av mina väninnor köra denna typ av maktspel i sina förhållande och det har i samtliga fall lett till otrohet eller separationer. Jag är helt klart benägen att hålla med i mycket av det som skrivs i TS.
    Det var fel ordval, läs det istället som "det gör oss sugna".
  • Fundersam02

    Det som ställer till det är väl snarare om mannen och kvinnan har olika mycket sexlust.

    De som lyckas hitta en partner de synkar med slipper tjafsa om sexfrekvensen. 

  • Anonym (kvinna)
    Cuddles skrev 2014-09-07 10:17:45 följande:

    Det var fel ordval, läs det istället som "det gör oss sugna".




    Tyvärr tänker många annorlunda.
  • Har gjort det

    Det som jag tror ställer till det är att många människor (både män och kvinnor) inte anstränger sig för att vara attraktiva inför varandra. Jag känner flera par där både parter är ruskigt sunkiga och inte bryr sig ett dugg om sitt yttre. En av mina bekanta sa när jag påpekade fenomenet: nä men nu behöver man ju inte styla till sig, nu har man ju sitt på det torra.

    Tror många tänker så och då blir det inte så kul i sängen efter ett tag.

Svar på tråden Bjuda till