• Starshaped

    Första barnet, BF maj 2015.

    Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

    Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

    Vart du bor eller ålder kvittar.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

    Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

    Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

    Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

    Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

    Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

    Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

    Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

    Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

    Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

    VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

    Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

    Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

    Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

  • Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Ljusfat

    Hej.

    Jag är 31 år, bor i skåne och väntar första barnet med min särbo som är 29 år.

    Har varit gravid tidigare men dessa har slutat med ett ma i v 11 (för något år sedan) samt ett mf i april detta året v 5.

    Hoppas innerligt att det ska bli en bebis denna gången men har svårt för att släppa oron över att det inte kommer gå vägen.

    Är idag i v 5 (4+4) så det är några veckor kvar tills man kan slappna av :)

  • Loppan90

    Hej!
    Jag är 24 och bor i skåne. Jag plussade förra veckan, men jag fått några neg emellan alla positiva. så är lite snurrig :/ Ska till bm imorgon, tisdag, så får vi se vad hon säger, är jätteorolig över att jag kanske fått missfall, men enligt bm jag pratade med när jag bokade tiden så är jag gravid. så hoppas på det bästa. 
    Är det så att jag är gravid så har jag räknat på att bf är 14 maj. 
    Idag är jag i v 4+3 så jag hoppas hoppas hoppas att det lyckas.. :D
     
    Vad kul för er att ni lyckades på första IVF försöket.. :D 

  • Starshaped
    Ljusfat skrev 2014-09-07 20:09:59 följande:

    Hej.

    Jag är 31 år, bor i skåne och väntar första barnet med min särbo som är 29 år.

    Har varit gravid tidigare men dessa har slutat med ett ma i v 11 (för något år sedan) samt ett mf i april detta året v 5.

    Hoppas innerligt att det ska bli en bebis denna gången men har svårt för att släppa oron över att det inte kommer gå vägen.

    Är idag i v 5 (4+4) så det är några veckor kvar tills man kan slappna av :)


    Hej, då skilje det bara några dagar emellan oss :) jag går in i vecka 6 nu..

    Jobbigt med missfall! Hoppas innerligt det är eran tur nu!

    Har ni lyckats bli gravida på egen hand?

    :)
  • Starshaped
    Loppan90 skrev 2014-09-08 11:46:53 följande:

    Hej!

    Jag är 24 och bor i skåne. Jag plussade förra veckan, men jag fått några neg emellan alla positiva. så är lite snurrig :/ Ska till bm imorgon, tisdag, så får vi se vad hon säger, är jätteorolig över att jag kanske fått missfall, men enligt bm jag pratade med när jag bokade tiden så är jag gravid. så hoppas på det bästa. 

    Är det så att jag är gravid så har jag räknat på att bf är 14 maj. 

    Idag är jag i v 4+3 så jag hoppas hoppas hoppas att det lyckas.. :D

     

    Vad kul för er att ni lyckades på första IVF försöket.. :D 


    Hej!

    Oj, hur funkar det? Testade du tidigt? Har hört att ett positivt är ett positivt besked. Så lyssna på BM, de kan det här :) Samtidigt så förstår jag din oro.

    Skönt att du fick en tid så snart.. Och slipper gå och fundera.

    Ja, det hade jag inte riktigt räknat med :) men ibland har även jag tur, tydligen :)

    Blev ni gravida på egen hand?

    :)
  • Loppan90

    Jadu, hur det funkar vette gudarna :D
    Ja jag försöker intala mig att jag faktiskt är gravid, men jag är fortfarande osäker och rädd.. 
    Jag och pappan är inte tillsammans, än iaf, vi har ett förflutet så vi känner varandra väl, men jag är rädd för att han inte riktigt vill detta lika mkt som jag. Men får väl lita på honom när han säger att han vill behålla det. 
    Ja, hur jag blev gravid är lite roligt, han var här över en helg 15-17 augusti.. och 18-20 augusti, glömde jag ta mina ppiller.. Tänkte inte på att jag kunde bli gravid eller vara gravid, förrän förra tisdagen, då jag fick en liten blödning och mitt huvud sa direkt att det var en nidblödning, så 2 dagar senare testade jag mig och fick ett positivt.. 
    Jag hoppas bara att jag lyckas få ett positivt hos bm imorgon, gjorde ett på gynakuten i fredags och det var super negativt. :( Men har fått positiva resultat hemma i helgen.. så fu kanske förstår in förvirring :/

    Jag är jätteglad för din/er skull, så roligt att höra när folk lyckas på första försöket.. :)

  • pco

    Får man hoppa in?
    Som mitt namn lyder så har även jag pco vilket har resulterat i en stoooor ivf karusell. Har innan gjort 5 färska försök och 5 FET så med detta blir det 10 insättningar totalt. Har 4 tidiga mf i bagaget, detta är första gången det hållt sig förbi TD, än iaf. Är idag i v 4+5 och har bokat in vul i v 7+1 så det är väl vårt första mål.
    Lycka till tjejer!

  • maalinrob

    Hej hej!

    Jag är 25 år och bor i Norrland. Väntar vårt första barn nu, och det känns superspännande!
    Kan fortfarande inte riktigt tro att det är sant, men vill inte hoppas på för mycket heller då det är så pass tidigt ännu. Är i v 6 nu skulle jag tro.
    Svårt att veta då jag slutade med cerazette i april och direkt efter det fick jag min första mens, efter det så kom andra 18 juni, och sedan den tredje 26 juli. Och ingen i augusti, dock är väl det inte så konstigt när jag har något litet som växer i magen :)

    Grattis till er andra som plussat, och lycka till!

  • Erikali

    Hej alla! Jag är 21, bor i Södermanland och är i v. 4+4 idag, så alltså i vecka 5. Hade inte alls väntat mig detta denna månad men är enormt lycklig! Idag fyller min sambo år, vilken present han fick. Det blev tredje försöket, första barnet för båda två. Hoppas att allt går vägen för oss alla, lycka till! :)

  • Wikki5

    Hejhej 21 år från Stockholm jag plussade i förrgår, bf . 20 maj , känns spännande men läskigt då jag fick missfall för 3 månader sen så det gick ganska fort för det andra gången går imorgon in i v. 5 ska bli kul att följa våran resan tillsammans ????

  • minismurf86

    Hej!

    Plussade i fredags och vart osäker och gjorde digital i måndags 2-3 Gravid.
    Enligt uträkningar beräknas smurfen att komma den 15 maj Hjärta

    Super kul!

    Jag är 28 år och bor i Stockholm. Detta är vårt första barn Glad
    Jag ser fram emot varje dag här nu framöver! Jag måste bara se till att stressa ner så att lilla smurfen får ligga kvar i kroppen. Är väldigt orolig att kroppen inte vill behålla... Men antar att det är en normal känsla? Obestämd

    Jätte kul tråd! Ska bli kul att följa alla!!

    KRAM!

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.