• lompan

    BIM 23-30 sep, haka på?

    som rubriken lyder, följas åt till BIM som är mellan 23-30 september! 

  • Svar på tråden BIM 23-30 sep, haka på?
  • lompan

    Jag hade äl igår/imorse. testat nu i eftermiddag å då hade sträcket blivit svagt,
    Jag hade sex söndags kväll, sen reste min karl bort med jobbet och kommer hem söndag kväll. så chansen för oss är ganska liten, men den finns ju ändå!

  • lompan
    Tassiemon skrev 2014-09-10 21:14:58 följande:

    Några dagar innan ÄL brukar väl räknas som fertila dagar? Spermierna kan ju överleva ganska länge. Jag tror du har en god chans att bli gravid :) Hellre lite för tidigt en något försent. 

    Mitt streck är fortfarande ganska starkt idag men känner inte för mer gos, är öm som det är :/


    Ja jag hoppas på att simmarna fortfarande lever :)

    Tack för peppningen! Man vill som ha hopp! :)
  • lompan

    Jag äter bisolvon och mivi total plus, då får man i sig alla vitaminer plus folsyra å zink. :) men nu tog jag sista tabletten bisolvon.

  • lompan
    smultronoga skrev 2014-09-15 19:30:11 följande:

    Har bim den 27. Äl test Började blinka i torsdag och natten till fredag slog den om till fast glad gubbe. Mys varannan dag. Idag kollade jag för akoj skull och jag är fortfarande glad gubbe så nu väntar vi och se vad som händer


    Okej! Då börjar du den spännande väntan med oss! :)
  • lompan

    Jag känner mig lugnare nu när äl är över och jag vet att jag inte kan göra något annat än att vänta. Jag tänker på det, men förut fick jag typ hjärtklappning för att jag var så exalterad!

    däremot om man skulle behöva vänta ett år, eller om det inte blir nå alls så skulle psyket ta stryk!

  • lompan
    Tigerlillies skrev 2014-09-17 06:31:18 följande:

    Hej, jag hoppar in här jag också!

    Jag har egentligen BIM den 23 september, men jag misstänker att jag kanske hade ÄL två dagar innan min "app" sa att jag skulle, för jag hade "mensvärk" då vilket jag alltid brukar tolka som ägglossning. OM jag hade ägglossningen tidigare prickade vi in väldigt bra. I så fall bör BIM vara redan på söndag.

    Ända sedan ägglossning har jag haft värk som liknar mensvärk, och för typ fem dagar sedan började brösten ömma, plus att jag har varit redigt sur. Alla de grejerna är mina vanliga PMS-symptom men de brukar aldrig börja så långt innan mensen. Jag misstänker att det kan vara något på gång, men det är ju svårt att veta... Jag har beställt tester som kommer idag, så jag tänkte testa idag när jag kommer hem från jobbet. :)

    Det är vårt första försök, men vi har barn sedan tidigare. 


    Jag är på äl+7 och bim-8. Jag har precis som du, molandevärk, ont i brösten, riktigt vattniga flytningar så de är alldeles blött i trosan.

    Jag vågar dock inte tro något eftersom det kan vara pms. Men pms kändes lite tidigt att få redan och jag kan inte minnas att jag brukar ha ont i brösten.

    Mitt första försök också, å jag tror nog inte de går på första försöket. ...........
  • lompan
    smultronoga skrev 2014-09-16 17:30:44 följande:

    har ni sett ngn ändring ni som ätit bisolvon. handla hem det men det drack gubben upp vid förkylningen han hade så det kanske fick effekt på honom...;)

    själv anv jag dubbel indikatorn och får alltid en LH stegring men frågan är ju om något ägg släpper. Om det inte blir ngt denna gång så ska jag be någon kolla lite blodprover på mig. Dumma e ju att man får ingen utredn förrän efter 3 MF men jag fyller 41 om 2 veckor så man kanske kan få lite hjälp.


    Flytningen blev mera rinnig än vanligt.
  • lompan

    vid äg+3 kan kroppen inte känna något, de är först efter 7-10 dagar som ägget fäster och kroppen börjar börjar producera gravid hormon, innan dess vet inte kroppen om att den är gravid.

  • lompan

    okej, trodde det kunde hända något dag tidigare än dag 7 men inte så många dagar, men de är ju bra att veta :) kanske min äggstock värk som jag haft sen äl+5 var något sådant då :)

  • lompan
    Tigerlillies skrev 2014-09-17 18:43:00 följande:
    Jag kan inte riktigt så något streck på bilden, men kan du se ett streck med ögat? :) hoppas på plus, å de sägs ju att ett streck alltid är ett streck :) Jag har bim om 8a dagar så det är lite tidigt för mig att testa. jag tänkte testa kanske på söndag då är det 5 dagar till bim. 

    Jag har köpt hem sånna här billiga stickor från graviditetskollen. den säger att den kan se om man är gravid 7 dagar efter äl... medans clearblue bara kan se 4a dagar innan bim. vet ej om det stämmer att det är skillnad på dem, någon som provat dem?
  • lompan

    Idag när jag åt lunch så kände jag efter första tuggan att jag inte var hungrig mer, och kunde knappt få i mig det. Var som en zombi hela dagen på jobbet, så jag gick och sov direkt efter jobbet. vaknade med världens klump i halsen och jag kan inte ens tänka tanken att äta. Eftersom jag åt lunch tidigt (halv 11, skolutflykt med jobbet) så borde jag vara vrål hungrig nu (jag är alltid hungrig för övrigt). 

    Snacka om skengravid om jag inte är gravid! 

    Bim-7. kan man ens börja må illa redan? jag vill så gärna ta ett test, men de är på tok för tidigt!

  • lompan

    imorgon är jag på bim-5 å då tänkte jag testa för jag kan inte hålla mig längre! 

    Det här är lite svårt att förklara, men jag brukar ha jätte mensvärk 2-3 dagar innan mens och när mens kommer går det över. Jag har var tredje månad jätte riklig mens och då har jag som en molande värk, istället för det attack hugg jag har vid pms. Den där molande värken som jag har nu liknar den! 

    den molande ibland stickande, ibland huggande när jag böjer mig har funnits sen äl+6.

    Om jag inte är gravid, har kroppen verkligen spelat mig ett spratt!

    håll tummarna för mig på morgonkvisten! :)

  • lompan
    Tigerlillies skrev 2014-09-17 18:38:07 följande:

    Idag när jag kom hemfrån jobbet hade mina test kommit, och jag kunde så klart inte hålla mig. Känns på ett sätt rätt meningslöst då det är BIM - 4(alt 6) och inte ens på morgonen, men ändå! Ska se om jag kan få in en bild... Väldigt otydligt resultat tycker jag. :) Ska testa igen imorgon bitti.


    Jag är nyfiken på hur det har gått?!!
  • lompan
    Tigerlillies skrev 2014-09-20 15:41:34 följande:
    Åh jag kommer att hålla både tummar och tår för dig! :)
    Ska bli jättespännande att höra hur det har gått. 

    -

    Jag har bara ett test kvar nu, av de jag beställde från testlagret.se 
    Jag vet att det låter som att man griper efter halmstrån, men man undrar ju också lite hur tillförlitliga de är. 
    De där CB digital som alla pratar om, är de extra känsliga, eller "är grejen" bara att man slipper försöka tyda ett streck?

    Jag funderar på att ta mitt sista test imorgon bitti, och sedan köpa ett CB digital senare i veckan om det behövs, om mensen inte kommit på tisdag. 
    Jag testade negativt i morse. jag använder graviditetskollens stickor, för dom är billiga, jag tror dock inte att dom är mindre tillförlitliga faktiskt, bara lite svårare att tyda kanske.

    Jag tror det finns gott om hopp för dig! det kanske var en aning för tidigt bara! Det är många som inte plussar förns efter BIM. Du måste ta ett test imorgon!! Nu är jag också nyfiken. vad har du för symptom så här nära bim?

    Nu har jag ryckningar i äggstockarna  då och då och sen igår kväll har jag haft hemskt ont i svanken. - kan ju lika gärna betyda att mens är på väg. Bim.-5. kan tiden gå fortare?!! :)
  • lompan
    Tigerlillies skrev 2014-09-24 15:03:52 följande:
    Jag tog ett till test (mitt sista) på söndagmorgonen men det visade inte heller något. Senare på dagen fick jag min mens! 

    Jag blev inte superbesviken, men ändå på något sätt så förvånad i och med att jag hade så tydliga symptom från ÄL och fram. Men värken i livmordern försvann typ tre dagar innan mensen kom, så jag kände faktiskt ändå att det hade "avstannat" på något sätt.
    Jag känner mig personligen övertygad om att ägget blev befruktat men inte fäste ordentligt. Eller något dylikt. För något var det verkligen som var annorlunda med min kropp mellan ÄL och mens. 

    Jaja, får se hur det går nästa månad istället. :)

    Hur har det gått för dig? Berätta, jag är SÅ nyfiken!?
    Det sjuka är att jag känt EXAKT samma som dig. haft ont i två veckor, men nu i några dagar har jag inte känt nånting och jag har som också haft känslan att det avstannat! Jag har Bim imorgon, och jag är nästan säker på att mensen kommer imorgon för jag hade en brun flytning idag!

    Om mensen kommer så är jag ändå glad att den kom i tid, för det betyder att jag hinner ha äl innan min sambo far iväg på jobb en vecka nästa runda! 

    vi kanske kan stanna i denna tråd och se hur det går nästa försök? :)
Svar på tråden BIM 23-30 sep, haka på?