• Anonym (Miss Li)

    Bdsm tråden

    En samlingstråd för oss som fantiserar om, utövar, eller är allmänt nyfikna på bdsm i alla dess former! Berätta din historia eller ställ dina frågor här!

    Jag själv är en kvinna på 26 år som hyfsat nyligen börjat utöva bdsm i mitt 4 år långa förhållande. Har alltid varit en sucker för hårdare tag och har länge fantiserat om kedjor, rep, att bli dominerad fysiskt och psykiskt helst även utanför sovrummet som en del i vardagen.

    Vem är du?
  • Svar på tråden Bdsm tråden
  • Anonym (grön)

    Jag fick frågan av min första pojkvän, som jag även förlorade oskulden till, om jag vill inleda ett bdsm-förhållande med honom. IGÅR. Varken han eller jag har haft något tidigare men jag vet att han alltid fantiserat om ett sådant förhållande. Vi testade en del bondage, rollspel och domineringslekar under vårt förhållande och vi båda tyckte om det. Vi är vänner och bor 20 mil från varandra. Vi skulle alltså kunna spendera en helg tillsammans då och då.

    Vad ska man tänka på? Hur börjar man?

    Jag vet INGENTING :P

  • Stomper

    Hade mitt första möte med BDSM då jag var 18. Hade haft fantasier om det som väldigt ung. Är 42 idag.

  • panicorion

    Det viktigaste är väl (enligt mig) att man är säker på att det man gör är okey för båda. Att ni inte skall vara rädda för att säga nej och prata innan ny testar något nytt.
    Jag och min sambo utövar en del dock inte med rep och så men det är lite hårdare tag och en del inslag av bdsm. Vi har alltid pratat om det "nya" vi skall testa så att vi båda är med på vad som skall ske. Sen är det inte så att vi bokar tid osv utav vi tar upp det om det är något någon av oss vill testa och sedan kommer det naturligt för oss båda. Detta har gjort att vi inte har hamnat i någon vidare jobbig situation utan är trygga med varandra.

    Sen är tilliten A och O om man inte litar på den man skall utföra det med så tror jag att mycket kan gå fel. Vi talade i början om att vi skulle ha ett "stopp ord" om det skulle vara så att vi kände oss obekväma men det har ännu inte använts men det kan ju vara en bra sak om man vill ha lite extra "trygghet".

    Sen måste båda parter vara lyhörd och pålästa, det finns ju många olika grenar inom bdsm och vissa kan vara rent livsfarliga om de inte utövas på rätt sätt.
    Jag skall absolut inte göra reklam för något annat forum men det finns en sida som heter Darkside som har mycket om allt.. Där kan man gå med i lite olika grupper och lära sig mer av de som finns i gruppen. Även ett bra ställe att hämta inspiration på om man vill ha lite extra.

    Roligt att fler är intresserade av att testa detta och utforska sina vyer lite tycker jag men ta det försiktigt från början och stressa inte in i något utan hitta lite "små saker" som ni kan göra och utveckla er efter ett tag när ni är bekväma =) 

    Jisses vilken roman men men det var i alla fall det som jag kom att tänka på som jag anser är viktigt.

    Lycka till och dela gärna med er av era fram steg alltid trevligt att kunna ta med sig lite nya saker att testa =)

  • Anonym
    panicorion skrev 2014-09-10 21:28:58 följande:

    Det viktigaste är väl (enligt mig) att man är säker på att det man gör är okey för båda. Att ni inte skall vara rädda för att säga nej och prata innan ny testar något nytt.
    Jag och min sambo utövar en del dock inte med rep och så men det är lite hårdare tag och en del inslag av bdsm. Vi har alltid pratat om det "nya" vi skall testa så att vi båda är med på vad som skall ske. Sen är det inte så att vi bokar tid osv utav vi tar upp det om det är något någon av oss vill testa och sedan kommer det naturligt för oss båda. Detta har gjort att vi inte har hamnat i någon vidare jobbig situation utan är trygga med varandra.

    Sen är tilliten A och O om man inte litar på den man skall utföra det med så tror jag att mycket kan gå fel. Vi talade i början om att vi skulle ha ett "stopp ord" om det skulle vara så att vi kände oss obekväma men det har ännu inte använts men det kan ju vara en bra sak om man vill ha lite extra "trygghet".

    Sen måste båda parter vara lyhörd och pålästa, det finns ju många olika grenar inom bdsm och vissa kan vara rent livsfarliga om de inte utövas på rätt sätt.
    Jag skall absolut inte göra reklam för något annat forum men det finns en sida som heter Darkside som har mycket om allt.. Där kan man gå med i lite olika grupper och lära sig mer av de som finns i gruppen. Även ett bra ställe att hämta inspiration på om man vill ha lite extra.

    Roligt att fler är intresserade av att testa detta och utforska sina vyer lite tycker jag men ta det försiktigt från början och stressa inte in i något utan hitta lite "små saker" som ni kan göra och utveckla er efter ett tag när ni är bekväma =) 

    Jisses vilken roman men men det var i alla fall det som jag kom att tänka på som jag anser är viktigt.

    Lycka till och dela gärna med er av era fram steg alltid trevligt att kunna ta med sig lite nya saker att testa =)


    Väldigt bra sagt. Lite BDSM 101 så att säga.
  • Stomper
    Anonym skrev 2014-09-10 21:32:39 följande:
    Väldigt bra sagt. Lite BDSM 101 så att säga.
    Hmm var inte meningen att vara anonym...
  • Anonym (Miss Li)

    Håller med ovanstående talare om att tillit är a och o. Att man pratar med varandra och inte låter någonting gå över styr eller att man går med på saker man egentligen inte vill.

    Till din fråga "Grön" så verkar det ju ändå som att du och ditt X haft en del bdsm inspirerat sex tidigare, så antagligen är det väl det han vill tillbaka till +/- lite extra kanske. Ett sexuellt förhållande helt enkelt. Eftersom det är han som tagit initiativet så hade jag nog bara låtit saker och ting go with the flow. Prata om vad han/du/ni tänkt er få ut av relationen och bestäm därefter vad det är ni båda vill ha, tänder på osv.

    Bdsm är ett väldigt brett ämne och kan innefatta hur mycket saker som helst, ni kanske tänder på helt olika saker. Så - komunicera!

  • krillesthlm

    att få ge rep,pisk,smisk är trevligt om båda njuter av det...

  • Anonym (Miss Li)
    krillesthlm skrev 2014-09-10 21:44:03 följande:

    att få ge rep,pisk,smisk är trevligt om båda njuter av det...


    oh my. Du är då med överrallt. Mr Ordningsvakt.
  • krillesthlm
    Anonym (Miss Li) skrev 2014-09-10 21:55:32 följande:
    oh my. Du är då med överrallt. Mr Ordningsvakt.
    måste ju skriva vad man gillar att geGlad
  • Anonym (Miss Li)

    Absolut. Det var tanken med tråden. Fint att prata med dig på två olika forum samtidigt.

    Har tyvärr inga erfarenheter av rep ännu, men resten är jag benägen att hålla med dig om.

Svar på tråden Bdsm tråden