• thatjej

    varför killar avbryter och fortsätter sex?

    jadå!

    Det är stora frågan, min man har alltid gjort så här men inte varje gång i sex.

    Men när vi har sex så han alltid liksom stoppar gå orgams och fortsätter igen för att hålla längre tid, för min del jag är nöjd. men han vill alltid ha längre tid sex, varför blir så?
    uppskattar svar

  • Svar på tråden varför killar avbryter och fortsätter sex?
  • hännrick

    En förklaring är att det anses manligt att kunna hålla på länge utan att få utlösning, män tycks överlag tro att alla tjejer vill bli pådunkade så länge som möjligt.

    Men det finns en annan aspekt också, jag upplever att orgasmen blir kraftigare och satsen större ju längre tid jag jag hållit på. Det är dock inget jag fokuserar på när jag har sex med en tjej men för sexlekar på egen hand kan det vara värt att jobba med tidsfaktorn, att avbryta innan orgasm, göra något helt annat en timma eller så därefter fortsätta ensamsexet. Kan jag hålla igång hålla igång kåtheten under större delen av dagen så kommer orgasmen vara närmast magisk när jag till slut kommer och jag sprutar hårt och mycket.

    Det kan finnas fler anledningar

  • thatjej

    det låter så. ja.. de kan vara så som du säger,men jag hade inget modet att fråga honom, för han förklarar inte bra, men tack för förklarning :) 

  • Pillare

    Jag är också en av dem som vill ha 'längre tid'. Jag vill inte 'knulla bara för att komma' eller jag vill njuta så länge som möjligt av sexet själv. Det är inte ofta att partnern vill fortsätta efter jag kommer (hon kommer först och blir trött) som det var när vi just träffades.

  • Blomsternisse

    Lite beroende på hur man gillar det så skulle jag nog vilja säga att det där är en bra egenskap. Han stannar helt enkelt när han börjar komma nära, både för sin och din skull skulle jag gissa, börjar det bli farligt nära orgasmen, så backar man lite för att sedan fortsätta med fortsatt kontroll igen.

    Se det snarare som att han är erfaren och bryr sig om dig/ert sexliv samt att han har förmågan att kontrollera sig.

    Sexa på!

  • hännrick

    Att kunna kontrollera utlösningen och vänta in tjejen kan vara mycket användbart, särskilt tillsammans med en partner som kan komma av att bli penetrerad, men bortsett från det så är det nog ganska få som vill bli pådunkade i evigheters evighet. De flesta verkar föredra lagom mycket dunka-dunka, det är helt enkelt inte så jävla kul i längden som vissa killar tycks tro.

    Men, det finns alla sorter, som det alltid gör, så det är verkligen inte fel att kunna anpassa sig, kunna ge tjejen det som passar henne bäst.

  • Gathenhielm

    Det är väl knappast utlösningen som är hela huvudsaken med sex? Resan dit är minst lika rolig. Och som tidigare nämnts, desto längre man håller sig desto bättre orgasm. En utlösning som laddats upp i en 30 minuter slår bra mycket hårdare hårdare än den som tvingats fram på tre. Har man inte så kvick återladdningstid så måste varje orgasm göras så bra som möjligt. Dessutom är det alltid nyttigt att öva självdisciplinen.


    Reasons... we all have them, at times.
  • Chester Copperpot

    Jag vet inte hur det är för alla andra, men det finns nån sorts tröskelnivå också. Jag kan ligga nära på gränsen till att få orgasm, men jag kommer bara inte över den tröskeln. Och om jag inte tar en paus kan jag ligga på den gränsen hur länge som helst utan att komma, och det är ju bara jobbigt. Det är ju bara en massa harvande, liksom...

    Och det går till ungefär så här:

    Första gången: Knulla, knulla, knulla, komma. Paus.

    Andra gången: Knulla, knulla, knulla, snart kommer jag! Knulla, knulla, knulla, knulla, knulla, knulla, knulla. Öh, vi kanske skulle ta en paus? Ok. Paus. Knulla, komma...

    Jag vet inte vad det är, men tar jag en paus i harvandet så kommer jag väldigt fort när jag sätter igång igen sen. Och så är det för mig. Hur det funkar för andra har jag inte en jävla aning om.

  • Quix78
    hännrick skrev 2014-09-12 03:59:43 följande:

    En förklaring är att det anses manligt att kunna hålla på länge utan att få utlösning, män tycks överlag tro att alla tjejer vill bli pådunkade så länge som möjligt.

    Men det finns en annan aspekt också, jag upplever att orgasmen blir kraftigare och satsen större ju längre tid jag jag hållit på. Det är dock inget jag fokuserar på när jag har sex med en tjej men för sexlekar på egen hand kan det vara värt att jobba med tidsfaktorn, att avbryta innan orgasm, göra något helt annat en timma eller så därefter fortsätta ensamsexet. Kan jag hålla igång hålla igång kåtheten under större delen av dagen så kommer orgasmen vara närmast magisk när jag till slut kommer och jag sprutar hårt och mycket.

    Det kan finnas fler anledningar


    Nickar medbestämmande. 
  • Anders 386

    Jag vill också hålla på en stund, när orgasmen kommer är det ju slut på det roliga. Och ju längre tid man knullar desto skönare blir orgasmen. Jag kommer riktigt kvickt ibland, och då känns det trist, är det redan över liksom. (Jag tillfredsställer alltid min fru innan, så den detaljen är oftast avklarad.)
    Jag har fått en kommentar från min fru också nån gång, hon har kommit på typ en minuts slickande, men hon blev besviken att det var över så snabbt.

  • thatjej
    Anders 386 skrev 2014-09-19 14:01:24 följande:

    Jag vill också hålla på en stund, när orgasmen kommer är det ju slut på det roliga. Och ju längre tid man knullar desto skönare blir orgasmen. Jag kommer riktigt kvickt ibland, och då känns det trist, är det redan över liksom. (Jag tillfredsställer alltid min fru innan, så den detaljen är oftast avklarad.)
    Jag har fått en kommentar från min fru också nån gång, hon har kommit på typ en minuts slickande, men hon blev besviken att det var över så snabbt.


    När jag läste din. då jag kom på att jag har blivit också besviken när det gick så fort över, så det kan vara en grej min man har fått tänkade och vill gärna hålla längre tid nu. det tiden som är härligaste är ungefär 15-20 min då är det underbart för mig.. men som du sa. ingen tjejer vill ha snabbt sex som dom kommer snabbt. det är likandant för mig.
Svar på tråden varför killar avbryter och fortsätter sex?