• LHUF

    hur länge håller betapred i medicinskåp?

    Någon som vet hur länge betapred håller? Sonen har haft problem med krupp med jämna mellanrum och vi har fått med oss betapred hem från akuten någongång för att ge om det blev värre, men dom ligger kvar i medicinskåpet. Vi har oftast klarat oss på mollipect dock, men nu hade sambon tagit det sista då han haft sådan hosta.

    Nu började sonen dock låta väldigt hes och misstänker att det kanske blir jobbigt inatt

    Men kom då att tänka på att vi hade kvar de där betapred tabletterna, men vad tror ni om hållbarhet? Det är nog 1,5 år sedan jag fick med dom hem i en plastburk


    Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden hur länge håller betapred i medicinskåp?
  • Vickan I

    Jag hämtade ut Betapred innan sommaren. Då hade jag väntat på ny omgång då de varit slut. De står jan -16 på dem. Så verkar ju vara drygt 18 mån de håller då.

  • cosinus

    Typ ett år brukar det vara på de jag hämtar ut. Är inte de i sån här ljusskyddad förpackning också eller minns jag fel?

    Från en plastburk skulle jag inte ge om det gått en tid, gissar att det bara blir svårt att veta hur mycket han kan få om ni sen skulle behöva in.

Svar på tråden hur länge håller betapred i medicinskåp?