• Anonym (Undrande)

    Bör jag testa eller kan jag vara lugn?

    Hade senaste mens 4/8. Sexade med sambon ganska mkt innan ÄL med kondom. Så vi försöker inte bli gravida!

    Sen kom det bruna flytningar 6-7/9 8-9/9 mörkrött. Tänkte skönt nu har mensen kommit. Men mensen brukar börja på en gång och vara i 5-6 dagar. Har en cykel på 31 dagar.

    Har haft lite ömmande bröst, minskad aptit, ont i ländryggen, trötthet, svullna händer och ansikte morgon, lite illamående har kommit nu, ökade flytningar.

    Tog ett test 9/9 på kvällen hade väntat 2 timmar.

    Nu undrar jag om det är så att jag fått en blödning istället?

    Är det ens värt att ödsla ett test?

    Har plussat svagt efter v 5 med mina 2 tidigare graviditeter.

  • Svar på tråden Bör jag testa eller kan jag vara lugn?
  • Anonym (Undrande)

    57 visningar och ingen kommentar?!

  • Anonym (hoppad äl?)

    Ibland ägglossar man inte varje månad, då kan man få bruna flytningar som följd.  Det är svårt att svara på vad det är, du kan vara gravid men det behöver inte alls vara så. Ni skyddade er så "risken" är rätt liten, men inte omöjlig.

    Det du kan göra är att vänta några dagar/vecka och om mensen inte kommit kan du prova igen. Får du negativt kan du kontakta kk eller privat gyn för att se om allt står rätt till. Är du stressad/mår dåligt så kan mensen hoppa också. 

  • Anonym (Undrande)

    Testade iallafall men är lika förvirrad ändå??!!

    Detta måste väl vara spökstreck???

  • Anonym (hoppad äl?)

    Ja det är lite som att den börjat blöda vid kanten av "dopp-delen" eller vad man säger. Strecket på testet ska vara närmare kontrollinjen. Jag skulle ha tagit ett nytt test eller väntat.

  • Anonym (Undrar)

    Har köpt ett nytt test och ska testa imorgon. Visar det inget så kan jag slappna av igen.

    Just nu blev man ju lite orolig. Har aldrig råkat ut för detta förut ????.

  • Anonym (hoppad äl?)

    Jag har tagit många graviditetstest under de 3 år vi försökt och jag har fått tester som visar som ditt (på flera olika vis) och jag har aldrig varit gravid under dessa tillfällen.

    Dessvärre kan jag inte säga mer om mensen som inte kommit, jag har pco och har oregelbunden mens och vet därför att man kan få småblödningar och/eller bruna flytningar när man inte ägglossat. Men om mensen är regelbunden i vanliga fall så vet man ju aldrig. 

  • Anonym (Undrande)

    Blödningen eller mensen kom ju på rätt tid men den va kortare än vanligt.

    Jag ska ta ett test igen imorgon.

    Tänker att det inte är något! Men i bakhuvudet så säger det nått annat.

    Har grejat ute hela dagen och jag känner mig som att jag ska bli sjuk.

    Uppblåst mage. Tycker ju att man borde va typ ådrig på brösten och så men det är jag ju inte. Jaja test imorgon så får vi se... ????

  • Anonym (hoppad äl?)

    Jag är i gravid i vecka 18 men är varken ådrig om brösten, dom har inte växt och inte heller är bröstvårtorna mörkare. Men sånt varierar ju givetvis för alla.
    Symptomen kom inte förrän vecka 7 för mig och då kom illamåendet och gasig mage typ. 

    När man misstänker att man är gravid så letar man oftast symptom och lägger förmodligen märke till saker man aldrig skulle göra annars. 

    Du får ta ett test imorgon. Förhoppningsvis så visar det resultatet du vill ha. Dom flesta brukar ha plussat vid detta laget, om det gör dig lugnare. :)

Svar på tråden Bör jag testa eller kan jag vara lugn?