• Anonym (Hon som slängde bruksanvisningen)

    Är testet positivt?

    Hej.
    Jag gjorde ett graviditetstest i morse som fick två streck, dock är jag en ganska korkad brud och slängde bruksanvisningen när jag gjorde ett senast för drygt en och en halv månad sedan.
    www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx använde jag.
    Jag fick två streck på testet och ringde 1177 för att fråga (ja, jag googlade som en dåre innan) och sjuksköterskan sa att det var positivt även om hon först trodde att jag gjort ett annat apoteks test.
    Givetvis är jag nu rädd att det är positivt. Jag är 20 och singel. Jag har inte haft oskyddat utan varit väldigt noga med kondom. Sjuksköterskan rådde mig att ringa gyn på måndag morgon, men jag är fortfarande inte säker på att testet är positivt då jag inte fått några direkta svar på om två streck är positivt.
    Jag tänkte därför att fl-morsorna som är mer erfarna än vad jag är kan hjälpa mig lite på traven och skriva om det är positivt eller negativt. Jag bifogar en bild för att vara lite mer tydlig. Blir grymt tacksam för alla svar!

    Jag trodde inte att jag var gravid då jag vid senaste mensisarna varit nån vecka sen varje gång. Nu har det gått 45 dagar sedan jag fick mens senast. Jag är väldigt orolig och uppskattar alla råd jag kan få.

  • Svar på tråden Är testet positivt?
  • Anonym (Hon som slängde bruksanvisningen)
    Ruter skrev 2014-09-13 21:20:02 följande:

    Väldigt starkt positivt. Så ja du är gravid.


    Åh gud nu börjar jag gråta lite.
    Tack för svaret.
  • Anonym
    Anonym (Hon som slängde bruksanvisningen) skrev 2014-09-13 21:21:51 följande:

    Åh gud nu börjar jag gråta lite.

    Tack för svaret.


    Kontakta mvc på måndag så ska du se att det löser sig:)
  • Anonym (Hon som slängde bruksanvisningen)
    Anonym skrev 2014-09-13 21:24:21 följande:
    Kontakta mvc på måndag så ska du se att det löser sig:)
    Jag ska göra detta. Ush vad jobbigt det blev helt plötsligt. Jag vet inte ens hur en abort går till. Det här känns så dumt.
  • Ruter

    Hmm undra varför jag blev anonym sist. Beror ju på hur långt gången du är om det blir medicinsk eller kirurgisk. Vid medicinskt får du iallafall några tabletter som gör att du börjar blöda. Se till att du får komma och prata med en kurator också.

  • Anonym (Hon som slängde bruksanvisningen)
    Ruter skrev 2014-09-13 21:32:40 följande:

    Hmm undra varför jag blev anonym sist. Beror ju på hur långt gången du är om det blir medicinsk eller kirurgisk. Vid medicinskt får du iallafall några tabletter som gör att du börjar blöda. Se till att du får komma och prata med en kurator också.


    Okej. Vilket känns mest skonsamt tror du? Hur länge blöder man?
    Jag ska fråga om det, någon borde jag nog prata med.
  • Anonym (Hon som slängde bruksanvisningen)
    viseversa skrev 2014-09-13 21:35:50 följande:

    Det är VÄLDIGT positivt du är ABSOLUT gravid.


    Tack för svaret.
    Jag ska "fira" detta med en Morgan/Cola tror jag nog. Helvete.
  • Anonym

    H


    Anonym (Hon som slängde bruksanvisningen) skrev 2014-09-13 21:36:38 följande:

    Okej. Vilket känns mest skonsamt tror du? Hur länge blöder man?

    Jag ska fråga om det, någon borde jag nog prata med.


    Har aldrig själv gjort en abort men jobbar inom vården så kan tyvärr inte svara. Men medicinsk kan man bara göra till cavecka 8 så beror ju på hur långt gången du är.

    Lite info för dig att läsa om du bestämt dig för abort

    www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/
  • Ruter
    Anonym skrev 2014-09-13 21:46:29 följande:

    H

    Har aldrig själv gjort en abort men jobbar inom vården så kan tyvärr inte svara. Men medicinsk kan man bara göra till cavecka 8 så beror ju på hur långt gången du är.

    Lite info för dig att läsa om du bestämt dig för abort

    www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Behandlingar/Abort/


    Hmm verkar bli anonym varannan gång :s
Svar på tråden Är testet positivt?