• Anonym (-)
    Äldre 14 Sep 15:52
    21252 visningar
    57 svar
    57
    21252

    Soc tog mina barn pga misshandel

    Jag och min föredetta sambo flyttade isär eftersom det förekom mycket våld i hemmet, han slog mig. Soc har gjort bedömningen att han INTE är farlig för barnen, men han har misshandlat min ena son. Nu förlorar jag och han vårdnaden för barnen, och de ska flytta till fosterfamilj.

    Är det rättvist att göra så här?

  • Svar på tråden Soc tog mina barn pga misshandel
  • Äldre 14 Sep 15:54
    #1

    Ja, det var det


  • Anonym (anony­m)
    Äldre 14 Sep 15:55
    #2
    Anonym (-) skrev 2014-09-14 15:52:00 följande:
    Jag och min föredetta sambo flyttade isär eftersom det förekom mycket våld i hemmet, han slog mig. Soc har gjort bedömningen att han INTE är farlig för barnen, men han har misshandlat min ena son. Nu förlorar jag och han vårdnaden för barnen, och de ska flytta till fosterfamilj.

    Är det rättvist att göra så här?
    Ja det är rätt att göra så eftersom du inte kunnat skydda dina barn från att uppleva misshandel dessutom har han slagit ditt barn.
  • Anonym (-) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 15:55
    #3
    Maria 434 skrev 2014-09-14 15:54:16 följande:

    Ja, det var det


    mot mig menar jag
  • Anonym (A)
    Äldre 14 Sep 15:58
    #4

    När flyttade ni isär? Har ni mycket kontakt?

  • Anonym (sverr­e)
    Äldre 14 Sep 16:01
    #5

    Om du förlorade vårdnaden trots att ni flyttat isär, så är det något du inte berättar i tråden.

  • Anonym (Z)
    Äldre 14 Sep 16:03
    #6

    Fast skedde misshandeln innan ni flyttade isär eller efter? Skedde den innan ni flyttade i sär så kräv en utredning på dig och barnen separat, utifrån er nya situation nu. Skedde misshandeln efter isärflyttandet så låter det rätt fast det är ju också beroende på.

  • Anonym (anony­m)
    Äldre 14 Sep 16:03
    #7
    Anonym (-) skrev 2014-09-14 15:55:26 följande:
    mot mig menar jag
    Det är inte frågan om dig det är frågan om vad som är bäst för barnen.
  • Anonym (Zz)
    Äldre 14 Sep 16:04
    #8

    Så länge du inte kan skydda ungarna är det rätt ja

  • Anonym (nja)
    Äldre 14 Sep 16:04
    #9

    Nej, du utelämnar en del i historien. Om du lämnat din man som misshandlade barnen så tar de inte barnen om du inte är helt instabil som förälder. Troligen är det så att du inte kan hantera barnen och deras behov på ett adekvat sätt och därför placeras barnen någon annanstans. Mer eller mindre tillfälligt beroende på dig.

  • Anonym (-) Trådstartaren
    Äldre 14 Sep 16:05
    #10
    Anonym (Z) skrev 2014-09-14 16:03:04 följande:

    Fast skedde misshandeln innan ni flyttade isär eller efter? Skedde den innan ni flyttade i sär så kräv en utredning på dig och barnen separat, utifrån er nya situation nu. Skedde misshandeln efter isärflyttandet så låter det rätt fast det är ju också beroende på.


    Den skedde efter vi flyttat isär
Svar på tråden Soc tog mina barn pga misshandel