• Anonym (T)
    Äldre 15 Sep 07:57
    26944 visningar
    124 svar
    124
    26944

    Jag hann inte äta i morse och min chef låter mig inte köpa mat- rätt eller fel av henne?

    Jag är på jobbet men hann inte äta frukost. Jag är alltid i tid till jobbet och är väldigt skötsam av mig. Men denna gång föroa jag mig så jag skippade frukosten så jag skulle komma i tid till jobbet. Anledningen var att jag inte kunde sova i natt och när jag väl hade somnat så hade jag svårt för att vakna. Fick bara med mig en banan till jobbet men är ändå döhungrig. Jag är jättehungrig verklgen. Jag förklarade detta för min chef och frågade ifall jag får springa över till Coop som bara ligger över gatan i syfte att köpa något att äta, men hos svarade kort och gott med ett nej och att jag måste vänta till jag har rast.

    Kan en arbetsledare verkligen vara så sträng? Om inte lagen skyddar mig, hur kommer det sig att en människa inte har lite medkänsla över en person som är hungrig? Har jag rätt eller har min arbetsledare rätt?

  • Svar på tråden Jag hann inte äta i morse och min chef låter mig inte köpa mat- rätt eller fel av henne?
  • Anonym (T) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 07:58
    #1

    Försov mig ska det stå och inte föroa mig!

  • Äldre 15 Sep 08:04
    #2

    Din chef har rätt. Sedan kan det tyckas taskigt.

  • Äldre 15 Sep 08:05
    #3

    Din chef har rätt. Det är ditt ansvar att äta innan jobbet börjar, det skall du inte använda arbetstiden på.

  • Anonym (T) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 08:10
    #4

    Ja men jag arbetar på kontor. Man får äta på sin arbetsbänk hos oss om det inte är något som smular för mkt eller luktar. Det är de 5 minuter jag behöver för att ta mig till Coop som hon inte vill ge mig. Och jag har sagt att hon får dra av en kvart från mig på lönen trots att jag bara e bort i 5 min. Men det blev ett nej

  • Äldre 15 Sep 08:12
    #5
    Anonym (T) skrev 2014-09-15 08:10:24 följande:

    Ja men jag arbetar på kontor. Man får äta på sin arbetsbänk hos oss om det inte är något som smular för mkt eller luktar. Det är de 5 minuter jag behöver för att ta mig till Coop som hon inte vill ge mig. Och jag har sagt att hon får dra av en kvart från mig på lönen trots att jag bara e bort i 5 min. Men det blev ett nej


    Då får du jobba på till rasten, och sluta hänga på nätforum i arbetstiden.
  • Anonym (T) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 08:13
    #6
    Lilje skrev 2014-09-15 08:12:23 följande:

    Då får du jobba på till rasten, och sluta hänga på nätforum i arbetstiden.


    Jag gör vad jag vill. Du hänger själv på nätforum
  • Påven Johann­a
    Äldre 15 Sep 08:17
    #7
    Anonym (T) skrev 2014-09-15 08:13:49 följande:
    Jag gör vad jag vill. Du hänger själv på nätforum
    Hon är kanske ledig idag eller sin egen, något du bevisligen inte är. Jag tycker som Lilja, sluta löka och bit ihop och arbeta fram till rasten. Vuxna människor klarar sig förstås enstaka gånger på en banan i några timmar. 
  • Anonym (KAF)
    Äldre 15 Sep 08:28
    #8

    Självklart har din chef rätt att säga som hon gör, men om allt annat du säger stämmer: att du är väldigt skötsam i vanliga fall etc så tycker jag att det är konstigt att hon inte låter dig göra det en gång om det inte upprepas mer.

    OM det är som du säger, att du är skötsam, kommer i tid och detta aldrig hänt förut så tycker jag självklart att du EN gång borde få gå och handla mat. Men nej, du har inte rätt till det. Kan dock säga att under alla år då jag behövt tjänster från chefen vad gäller att behöva gå fem minuter tidigare (och arbeta in tiden en annan gång eller så) så har de alltid ställt upp.

  • Äldre 15 Sep 08:29
    #9

    Din chef har rätt. Jobbet ska inte lida för att du inte kan sova. Troligen vill hon hålla på sina principer för låter man en gå så måste man låta alla gå, vilket tillslut kan bli ohållbart.

  • Äldre 15 Sep 08:29
    #10
    Anonym (T) skrev 2014-09-15 08:13:49 följande:
    Jag gör vad jag vill. Du hänger själv på nätforum
    Jag har ledigt idag. :) Jag hänger inte här inne på jobbet, då jobbar jag.
Svar på tråden Jag hann inte äta i morse och min chef låter mig inte köpa mat- rätt eller fel av henne?