• romlen

    Freerun50damskor BLUFF?

    Hej!

    Jag har beställt ett par Nike joggingskor från en sida som heter Freerun50damskor. 
    Sidan såg så seriös ut och skorna kom efter bara ett par dagar.
    Problemet uppstod när de var försmå och jag ville byta dem.
    Det går inte att få kontakt med företaget. Har mailat 10 gånger utan svar, finns inget nummer någonstans att ringa.
    Har googlat men står inte ett dugg om denna sida.

    Någon som vet något om den här sidan?

    MVH/Lena

  • Svar på tråden Freerun50damskor BLUFF?
  • sportpappa

    Sidan ser inte seriös ut på något sätt så att du fått något alls levererat är förvånande.
    Det kan så klart vara en seriös butik som har gjort alla fel när det gäller att skapa en webbutik, men det är tveksamt och jag skulle aldrig handla från dem.

    Namnet i sig tycker jag är en klar varningssignal eftersom det låter oseriöst.

    Innan man handlar från en okänd sida så ska man alltid först kolla upp att det finns ett riktigt företag bakom: Organisationsnummer, adress, telefonnummer, mailadress etc. bör alltid finnas på ett eller annat sätt.

  • sportpappa

    Exakt vad man ska göra i det här läget är lite oklart. Du vet inte vem som står bakom tjänsten och inget brott egentligen begåtts. Du har ju faktiskt fått en vara för dina pengar. Inom EU har man 14 dagar ångerrätt, men i det här fallet är det oklart var företaget finns om det ens existerar.

  • romlen

    Sportpappa : Kan jag göra något nu när jag inte kollat upp företaget ordentligt innan? Finns det någon sida att varna lika godtrogna som jag varit? (Har verkligen lärt mig en läxa!). TACK än en gång sportpappa för råd och tips!

Svar på tråden Freerun50damskor BLUFF?