• Anonym (Vad)

    skiftarbete/växelvis boende

    Hur gör man om man får ändrade arbetstider, från dagtid till tvåskift, och inte längre kan hämta/lämna på dagis? Varannan vecka funkar alltså inte med arbetstiderna, och den andra, dagtidsarbetande, föräldern vill inte ändra på nåt. Utan vill att vv ska fortsätta.
    Är det bara att säga upp sig/bli uppsagd/förmodligen bli arbetslös, eller finns det nåt man kan göra?
    Inga avtal skrivna.

  • Svar på tråden skiftarbete/växelvis boende
  • Anonym (Z)

    Du får väl göra som många andra som arbetar så dvs ordna barnvakt

  • sextiotalist

    Beställer tid hos familjerätten för att få en tredje part att lyssna. Eller så backar man och inte har vv längre, kanske förlängda helger. 
    Att säga upp sig finns inte på min världskarta i varje fall

  • Anonym (Vad)
    sextiotalist skrev 2014-09-15 17:41:24 följande:

    Beställer tid hos familjerätten för att få en tredje part att lyssna. Eller så backar man och inte har vv längre, kanske förlängda helger. 
    Att säga upp sig finns inte på min världskarta i varje fall


    Fast hur får man den andra att backa? Den som ska gå skift har ju redan backat och släpper vv.
  • Anonym (Vad)
    Anonym (Z) skrev 2014-09-15 17:41:51 följande:

    Eller byta tur när du inte kan få barnvakt


    Byta med vem?
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vad) skrev 2014-09-15 17:54:03 följande:

    Byta med vem?


    Vilka jobbar du med?
  • Anonym (Vad)
    Anonym (Z) skrev 2014-09-15 18:06:55 följande:
    Vilka jobbar du med?
    Hur tänker du nu?

    Eller vänta! Du tänkte inte ända fram!
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vad) skrev 2014-09-15 18:10:49 följande:

    Hur tänker du nu?

    Eller vänta! Du tänkte inte ända fram!


    Jo då men du verkar inte så skarp eller så är du en curling unge som måste ha allt förklarat för dig för du ska förstå..men jag är snäll idag jag ska utveckla så du förstår...du byter tur med en av dina kollegor (vet du vilka du jobbar med de kallas kollegor, arbetskamrat etc) som jobbar det andra skiftet.
  • Anonym (Vad)
    Anonym (Z) skrev 2014-09-15 18:20:07 följande:
    Jo då men du verkar inte så skarp eller så är du en curling unge som måste ha allt förklarat för dig för du ska förstå..men jag är snäll idag jag ska utveckla så du förstår...du byter tur med en av dina kollegor (vet du vilka du jobbar med de kallas kollegor, arbetskamrat etc) som jobbar det andra skiftet.
    Haha

    Tack. Men jag är säkert hyfsat mycket äldre än dig.

    Fast ok. Här har vi två skift där inget är kompatibelt med hämta/lämna på dagis. Vilket av dom två ska föräldern byta till?
  • Anonym (Z)
    Anonym (Vad) skrev 2014-09-15 18:39:50 följande:

    Haha

    Tack. Men jag är säkert hyfsat mycket äldre än dig.

    Fast ok. Här har vi två skift där inget är kompatibelt med hämta/lämna på dagis. Vilket av dom två ska föräldern byta till?


    Ja då får du väl göra som många av oss andra anlita barnvakt!!!!

    Du ser bara problem se dina möjligheter istället
Svar på tråden skiftarbete/växelvis boende