• ajax

    Fet fast jag väger 47 kg!

    Hej. Jag lider verkligen. hela min tankeverksamhet går åt till att tänka på vikten o vad jag stoppar i mig. jag äter lite miniyoughurt på morgonen med 2 msk basmusli innan jag går till jobbet. Sedan äter jag en skiva bröd med lite smör på o en kopp the till lunch och en liten middagsportion vanlig mat till middag.
    Jag tränar varje dag. Jag äter ibland godis eller nån kaka om vågen visar minus, men äter då mindre av mat istället för att kompensera.

    Jag är helt enkelt fläskig om magen ändå!!! Och det är helt sant. jag är 162 cm lång.

    Vad kan jag äta som knappt innehåller några kolhydrater alls när jag känner mig svimfärdig?

  • Svar på tråden Fet fast jag väger 47 kg!
  • Aniiee

    Du behöver inte äta mindre kolhydrater. Du behöver terapi. Allvarligt, du lider av anorexia. Snälla, sök hjälp innan det går åt helvete. 


    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • faithfully

    Du måste äta MER och träna upp muskler, för det har du säkert inga. Hud och fett bygger ingen slank kropp.

    Äter du och tränar du kommer förbränningen att hålla sig på en hälsosam nivå ändå. Som ovan skriver så behöver du hjälp, det vet du nog.

  • Anni Me

    Du har en ätstörning! Din självbild är väldigt fel, du kan omöjligtvis vara fet med den vikten till din längd, du är däremot underviktig och behöver söka hjälp för dina problem. Hoppas du tar tag i saken och söker hjälp snabbt, anorexia är ingen sjukdom att leka med. Kram

  • Pajret

    Om du vill ha en slank mage så borde du:
    1. Äta mer
    2. Börja styrketräna
    3. sluta kolla i modetidningar
    4. Prata med en psykolog om självbild och självförtroende.

    Utan att du tränar upp dina magmuskler så trycker alla dina inälvor mot buken och du kanske upplever att du är tjockare än vad du egentligen är. Får du dem tränade och uppstramande så ska du se att det inte finns något fett att snacka om.
    Men för att orka träna och inte förstöra dig så måste du börja äta ordentligt. Annars orkar du ingenting.

  • SecretMe

    Jag tänker bara ätstörning...

    Själv är jag 174 cm och vägde 42 när jag var som sjukast i anorexi. Även då fanns det lite skinn på magen som jag kunde greppa och det va såklart "fett".
    Idag är jag frisk och väger runt 65, utan överflödigt fett då jag tränar regelbundet men inte överdrivet.

    Det går att bli fri ts, sök hjälp i tid!

  • Dr to be

    Då skulle jag vara otroligt fet- 152cm lång och ca 44-46kg.

    Allvarligt ts- din matsituation liknar svält. Miniyoghurt och 2msk müsli (bara det att du vet mängd av müsli är en varning) är ingen bra start på dagen. Frukost är dagens viktigaste mål som kickar igång kroppen och tankeverksamheten. Lunchen är också alldeles för energifattig och någonting säger mig att din minskade middagsportion är alldeles för liten. Din kropp är nästintill i svältläge.

    Jag råder dig att ta kontakt med vården för att bryta detta mönster IDAG! Daglig basträning är bra men daglig hård träning bryter ned kroppen eftersom den inte tillåts att vila.

    Lycka till ts

  • kiriaki

    Sok psykologhjalp omedelbart TS!! Du har anorexia. Har varit dar sjalv, vagde 52 kg till mina 175 cm, raknade kalorier och at aldrig mer an 800 kalorier per dag. Tyckte att jag var asfet, maken sa at mig att jag sag ut som en skelett och maste ata mer. Naglarna foll isar och skivade sig, haret borjade ramla ut i stora tovor... Nasblod och trott hela tiden. Jag var ju fan doende!!!! Seriost. Du behover hjalp. 

  • ajax

    Hej Alla ni som tagit er tid att svara mig i tråden. TACK!

    Jag förstår att ni inte tror mig. jag har absolut inte anorexi. Allt fett är fördelat på magen o jag mår fruktansvärt psykiskt dåligt av detta. Jag tränar varje dag både löpning o styrketräning men min mage är rent ut sagt fet.

    All min energi går åt att focusera på ätande o vikt.Ibland får jag ett så sjukt stort godissug o jag trycker i mig en choklankaka men mår då helvetiskt dåligt av ångest o ånger efteråt.Då svälter jag tills vågen visar minus på det gram jag ökat av chokladkakan.

    Jag är ny här på sidan o vet inte riktigt om man kan lägga upp bilder i trådar, annars kan jag lägga upp en bild på min mage så får ni själva se.

  • Aniiee
    ajax skrev 2014-09-16 20:43:44 följande:

    Hej Alla ni som tagit er tid att svara mig i tråden. TACK!

    Jag förstår att ni inte tror mig. jag har absolut inte anorexi. Allt fett är fördelat på magen o jag mår fruktansvärt psykiskt dåligt av detta. Jag tränar varje dag både löpning o styrketräning men min mage är rent ut sagt fet.

    All min energi går åt att focusera på ätande o vikt.Ibland får jag ett så sjukt stort godissug o jag trycker i mig en choklankaka men mår då helvetiskt dåligt av ångest o ånger efteråt.Då svälter jag tills vågen visar minus på det gram jag ökat av chokladkakan.

    Jag är ny här på sidan o vet inte riktigt om man kan lägga upp bilder i trådar, annars kan jag lägga upp en bild på min mage så får ni själva se.


    HÄR säger DU SJÄLV att du har anorexia! LYSSNA PÅ DIG SJÄLV OCH SÖK HJÄLP! DET GÄLLER LIVET!
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
Svar på tråden Fet fast jag väger 47 kg!