• Soluppgång

    Var köper ni gravid-jacka?

    Hej!

    Var köper ni mamma- (gravid-) höstjacka eller vinterjacka? Ingen av mina jackor går att stänga p.g.a. gravidmagen. Jag har beräknad födsel en vecka in i december, så KANSKE jag kan klara mig utan vinterjacka möjligen(?), eller om det får bli en vinterjacka. (Min ena vinterjacka kanske jag kan komma i efter förlossningen om magen inte är så stor, jag hoppas magen minskar en del i storlek direkt efter födsel??)

    Så jag tänkte att jag behöver köpa en höst-gravid-jacka eller vinter-gravid-jacka med ORDENTLIGT med plats för magen, helst inte så dyr då den ska användas så kort tid. (Senast jag var på H&M hade de inga jackor, jag vet inte om de ska få in, den jag frågade hade inte koll på vad de kommer få in.)

    Jag bor vid Stockholm.  :)

  • Svar på tråden Var köper ni gravid-jacka?
  • DinaMii

    Från h&m, räcker hela graviditeten och även tiden efteråt eftersom du kan dra till en midja på den :)

  • Soluppgång
    DinaMii skrev 2014-09-15 21:33:44 följande:

    Från h&m, räcker hela graviditeten och även tiden efteråt eftersom du kan dra till en midja på den :)


    Det vore ju smidigt om det kommer in jacka där!    Köpte du nyss? 
    När jag var senast på H&M hade de inga jackor på den gravidavdelning jag var, men det var kanske 2 veckor sedan eller så.

    Innan jag hann se ditt svar mailade jag H&M kundtjänst för att fråga om de kommer ta in höst/vinterjackor för höggravida, hehe.

    Jag får ta mig till H&M och kolla, behöver ändå köpa de bebiskläder jag ska ha med i BB-packväskan. (Har inte packat den än men borde väl göra det ifall barnet kommer för tidigt.)
  • DinaMii
    Soluppgång skrev 2014-09-15 21:43:29 följande:
    Det vore ju smidigt om det kommer in jacka där!  smile1.gif   Köpte du nyss? 
    När jag var senast på H&M hade de inga jackor på den gravidavdelning jag var, men det var kanske 2 veckor sedan eller så.

    Innan jag hann se ditt svar mailade jag H&M kundtjänst för att fråga om de kommer ta in höst/vinterjackor för höggravida, hehe.

    Jag får ta mig till H&M och kolla, behöver ändå köpa de bebiskläder jag ska ha med i BB-packväskan. (Har inte packat den än men borde väl göra det ifall barnet kommer för tidigt.)
    Det är en jacka jag precis lagt ut på en köp/sälj på fb. Från förra årets kollektion. Men du kan ju kolla tradera eller liknande? Eller köpa min, du ska ju inte ha den så länge. Och dom är rymliga så man kan ha varma tröjor under. Själva modellen rekommenderar jag verkligen iaf! :)
  • Soluppgång
    DinaMii skrev 2014-09-15 21:48:27 följande:
    Det är en jacka jag precis lagt ut på en köp/sälj på fb. Från förra årets kollektion. Men du kan ju kolla tradera eller liknande? Eller köpa min, du ska ju inte ha den så länge. Och dom är rymliga så man kan ha varma tröjor under. Själva modellen rekommenderar jag verkligen iaf! :)
    Hej, jag tar och skickar ett PM. :)
  • DinaMii

    Jag svarade, vet inte om du får något notis om det på mobilen, jag får inte det så därför jag säger till här oxå :)

  • Soluppgång
    lajnos skrev 2014-09-16 01:57:20 följande:
    Jag har beställt min på HM :)
    Tack för info! 

    Jag fick nu köpt jackan som syns på bild från DinaMii ovan, så har jag en tunn jacka (som jag även kan ha tröjor under), och så ska jag kika på H&M då i lite mer lugn och ro sedan på lite tjockare jacka, utan stress.   Det kändes lite bråttom med jacka redan nu, för när det var några dagar med sämre väder för ett tag sedan blev det kallt om magen när jag gick lite ute, hehe, så det var ju smidigt att jag fick köpt en snabbt. :)
Svar på tråden Var köper ni gravid-jacka?