• Baysi

    Kopiera från FB? nån kunnig?

    Hej! har förmodligen blivit lurad på pengar och behöver på nått vis kopiera samtalet mellan den personen och mig,det vi har pratat i privat meddelanden... hur gör jag det?

    försökte kopiera bara o lägga in de i ett vanligt skrivprogram typ word eller nått sånt men de blev hel knasigt!

    måste väl ändå kunna gå att kopiera så man ser hur vårt samtal ser ut, utan att de ser jätte konstig ut?

    Du data kunniga person får jätte gärna hjälpa mig!! =)

    så tacksam!

    Mvh 

  • Svar på tråden Kopiera från FB? nån kunnig?
  • Fia 28
    Baysi skrev 2014-09-16 12:06:09 följande:

    Hur gör jag det? har hört "ordet" men vet inte riktigt hur ja gör?


    Om du tex har windows 7 eller 8 så kan du använda Snipping tool.
  • Mia S

    Klicka alt + print screen (PrtSc) på PC eller shift + cmd + 4 på MAC.
    En bild sparas på din desktop, som du kan använda.

    Lycka till!

  • Aniiee
    Baysi skrev 2014-09-16 17:11:12 följande:

    har windows 8 tror ja...ganska nytt har jag iaf...hur gör jag då??


    Du trycker på printscr (ovanför insert och delet-tangenterna) sen öpnar du paint och trycker på ctr+v
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Baysi

    Har hittat en tangent där de står END o precis på samma tangent står det PRTSC, antar det står för prinscreen?

    men eftersom ja fullkomligt HATAR windows 8 så ....vet ja liksom inte ens vart sjutton paint är nånstans...får bara upp nått som heter bitmappsbild!!?

  • Fia 28
    Baysi skrev 2014-09-16 17:38:14 följande:

    Har hittat en tangent där de står END o precis på samma tangent står det PRTSC, antar det står för prinscreen?

    men eftersom ja fullkomligt HATAR windows 8 så ....vet ja liksom inte ens vart sjutton paint är nånstans...får bara upp nått som heter bitmappsbild!!?


    men om du har windows 8 så har du även snipping tool. Gå till startskärmen och sök på det. Du kan även använda print screen, men då får du med hela fönstret så därför är snipping tool bättre. Klistra sen in bilden i word eller nåt.
  • sportpappa
    Baysi skrev 2014-09-16 17:38:14 följande:

    men eftersom ja fullkomligt HATAR windows 8 så ....vet ja liksom inte ens vart sjutton paint är nånstans...får bara upp nått som heter bitmappsbild!!?


    Absolut enklaste sättet att hitta något i Windows 8 är att trycka Windows-knapp och bokstaven s samtidigt. Sen skriver du det program du vill köra, ex paint eller snippingtool (skärmklippverktyget på svenska). Du behöver inte skriva hela namnet utan det räcker oftast med de 3 första bokstäverna för att få rätt träff.
  • Fia 28
    sportpappa skrev 2014-09-17 21:18:49 följande:
    Absolut enklaste sättet att hitta något i Windows 8 är att trycka Windows-knapp och bokstaven s samtidigt. Sen skriver du det program du vill köra, ex paint eller snippingtool (skärmklippverktyget på svenska). Du behöver inte skriva hela namnet utan det räcker oftast med de 3 första bokstäverna för att få rätt träff.
    Ännu enklare är att gå till startsidan och bara börja skriva det du söker efter ;).
  • patrikiden

    Om du går in på inställningar på Facebook och väljer i menyn General. Så står det längst ned "Download a copy of your Facebook data."

    Det står att detta "Your messages and chat conversations"

Svar på tråden Kopiera från FB? nån kunnig?