• lisenlisen

    Barnvagn Bugaboo Donkey Mono

    Hej!

    Är det någon som har erfarenhet av den barnvagnen eller funderar på att köpa en och vet att den är bra? Finns det något negativt med den? Har hört att den ska vara bra enligt kritikerna, men ville höra med användarna också :)

    Har en liten bil, en polo, så vill gärna ha en vagn som får plats i den.

    Tack på förhand!

    Funderar på att köpa den i petrol eller off white isf. 

  • Svar på tråden Barnvagn Bugaboo Donkey Mono
  • Brixan

    Jag har denna sen 6 mån tillbaka. Fantastisk att köra lätt, enkel att köra med bara en hand. Sköna lufthjul, höj och sänkbara handtag. Tar en del plats i bilen när du har två sittdelar/liggdelar.

    Hade en Emmaljunga tidigare och måste dock säga att den känns bättre i kvalitet än vad bugaboon gör...tyget bleks och skyddet på bågarna tar mycket stryk av barn som stiger i och ur vagnen, eller biter på. Kan vara bra med extra skydd/överdrag. Vagnens sitt/liggdelen är något smalare än normalt men långa, har inte varit något problem för oss.

    Suffletten har inga finesser så som myggnät, vädringslucka osv....

    Summan av kardemumman är att jag är nöjd men tycker att den borde vara felfri till det priset.

  • lisenlisen
    Brixan skrev 2014-10-15 14:37:15 följande:

    Jag har denna sen 6 mån tillbaka. Fantastisk att köra lätt, enkel att köra med bara en hand. Sköna lufthjul, höj och sänkbara handtag. Tar en del plats i bilen när du har två sittdelar/liggdelar.

    Hade en Emmaljunga tidigare och måste dock säga att den känns bättre i kvalitet än vad bugaboon gör...tyget bleks och skyddet på bågarna tar mycket stryk av barn som stiger i och ur vagnen, eller biter på. Kan vara bra med extra skydd/överdrag. Vagnens sitt/liggdelen är något smalare än normalt men långa, har inte varit något problem för oss.

    Suffletten har inga finesser så som myggnät, vädringslucka osv....

    Summan av kardemumman är att jag är nöjd men tycker att den borde vara felfri till det priset.


    Tusen tack för ditt svar! Och tack för din ärlighet. Låter inte som en vagn för mig. Har tittat på denna, Brio Go Next och Joolz. Brio har jag inte hört något negativt om alls så det kanske blir en sådan. Ville mest ha den här för att sidofacket verkar bra - har en hund på cirka 3 kg som skulle kunna hänga med där. En djungel - det här med barnvagnar! 
Svar på tråden Barnvagn Bugaboo Donkey Mono