• Anonym (Uäck!)

    Är inte detta VÄLDIGT äckligt?

    Det finns människor som köper BEGAGNADE TYGBLÖJOR till sina barn. Kräks
    Är det bara jag som kräks lite i munnen av att bara höra eller läsa om en sådan sak?
    I de allra flesta fall så handlar det inte ens om ekonomi; de flesta förklarar det som en miljöinsats, medan andra bara är snåla. Ytterst få överväger begagnade tygblöjor av fattigdomsskäl.

    - Här på forumet är en del emot begagnade kläder - de allra flesta har dock inga som helst problem med begagnade KLÄDER.
    - Här på forumet är väldigt många emot begagnade underkläder - en liten del har dock inga som helst problem med begagnade UNDERKLÄDER.
    Hur ser ni här på forumet på begagnade TYGBLÖJOR?

  • Svar på tråden Är inte detta VÄLDIGT äckligt?
  • Haskel

    Jag ser tvättade textilier som rena.

    När mina kläder är smutsiga så tvättar jag dem. Det tycker jag är praktiskt i och med att jag slipper köpa nya kläder bara för att de är smutsiga. 

  • Stårschan

    Jag ser inte heller problemet i det. Om en tvättad tygblöja är tillräckligt ren för att kunna återanvändas på unge A, så duger den säkert alldeles utmärkt även åt unge B.

  • Anonym (Uäck!)
    Haskel skrev 2014-09-16 13:37:36 följande:

    Jag ser tvättade textilier som rena.

    När mina kläder är smutsiga så tvättar jag dem. Det tycker jag är praktiskt i och med att jag slipper köpa nya kläder bara för att de är smutsiga. 


    Stårschan skrev 2014-09-16 13:39:53 följande:

    Jag ser inte heller problemet i det. Om en tvättad tygblöja är tillräckligt ren för att kunna återanvändas på unge A, så duger den säkert alldeles utmärkt även åt unge B.


    Jag kan också tvätta mina kläder och få de rena.
    Även min bästa väninna tvättar sina kläder och får de rena.
    Vi skulle dock aldrig få för oss att låna varandras trosor.

    Skulle ni kunna köpa begagnade trosor från folk ni känner? Folk ni inte känner?

    För övrigt är det skillnad på kläder och ett plagg som använts för att göra båda sina behov i. Det ÄR och FÖRBLIR äckligt!

  • Anonym (rent och fräscht)
    Haskel skrev 2014-09-16 13:37:36 följande:

    Jag ser tvättade textilier som rena.

    När mina kläder är smutsiga så tvättar jag dem. Det tycker jag är praktiskt i och med att jag slipper köpa nya kläder bara för att de är smutsiga. 


    Tack för detta sansade och kloka svar.

    Har aldrig förstått alla de människor som tycker det är höjden av äcklighet att ta på sig tvättade kläder som någon annan haft på kroppen.
  • Anonym (rent och fräscht)
    Stårschan skrev 2014-09-16 13:39:53 följande:

    Jag ser inte heller problemet i det. Om en tvättad tygblöja är tillräckligt ren för att kunna återanvändas på unge A, så duger den säkert alldeles utmärkt även åt unge B.


  • Stårschan
    Anonym (Uäck!) skrev 2014-09-16 13:43:01 följande:
    Stårschan skrev 2014-09-16 13:39:53 följande:

    Jag ser inte heller problemet i det. Om en tvättad tygblöja är tillräckligt ren för att kunna återanvändas på unge A, så duger den säkert alldeles utmärkt även åt unge B.


    Jag kan också tvätta mina kläder och få de rena.
    Även min bästa väninna tvättar sina kläder och får de rena.
    Vi skulle dock aldrig få för oss att låna varandras trosor.

    Skulle ni kunna köpa begagnade trosor från folk ni känner? Folk ni inte känner?

    För övrigt är det skillnad på kläder och ett plagg som använts för att göra båda sina behov i. Det ÄR och FÖRBLIR äckligt!

    Oj. Ja nu när du skriver med VERSALER så inser jag ju att ditt sätt att se det är det enda riktiga!

    Skämt åsido - jämförelsen med trosor är lite skev. Trosor är förhållandevis billiga i inköp, och jag tror nog att de flesta äger många par, och använder dem tills de är slut (=är totalt urtvättade, har tappat formen eller har börjat gå sönder). Man har ingen anledning att göra sig av med begagnade trosor som fortfarande är fräscha, så det finns ingen marknad. Skulle jag befinna mig i ett nödläge, exempelvis om jag har åkt till fjällen med kompisar och upptäcker att jag glömt packa med rena trosor så skulle jag gott kunna tänka mig att låna ett par rena av min rumskompis tills jag tar mig till en affär och kan köpa nya. Och jag vet att hon inte skulle rynka på näsan åt dem när hon får tillbaka dem nytvättade veckan efter.

    Antingen tycker man att tygblöjor är äckliga som företeelse, eller så accepterar man dem, och då spelar det ju ingen roll vilken bebis som bajsat i dem. Jag har svårt att tänka mig att någon skulle sälja begagnade tygblöjor som är missfärgade eller på annat sätt verkar ofräscha.
  • Fia 28

    Jag tycker inte själva tygblöjorna är äckliga, men tycker det är äckligt att de tvättas i maskin med andra kläder. Iaf jag tvättar inte mina kläder i 100 grader.

  • Anonym (Uäck!)
    Stårschan skrev 2014-09-16 13:53:12 följande:
    Oj. Ja nu när du skriver med VERSALER så inser jag ju att ditt sätt att se det är det enda riktiga!

    Skämt åsido - jämförelsen med trosor är lite skev. Trosor är förhållandevis billiga i inköp, och jag tror nog att de flesta äger många par, och använder dem tills de är slut (=är totalt urtvättade, har tappat formen eller har börjat gå sönder). Man har ingen anledning att göra sig av med begagnade trosor som fortfarande är fräscha, så det finns ingen marknad. Skulle jag befinna mig i ett nödläge, exempelvis om jag har åkt till fjällen med kompisar och upptäcker att jag glömt packa med rena trosor så skulle jag gott kunna tänka mig att låna ett par rena av min rumskompis tills jag tar mig till en affär och kan köpa nya. Och jag vet att hon inte skulle rynka på näsan åt dem när hon får tillbaka dem nytvättade veckan efter.

    Antingen tycker man att tygblöjor är äckliga som företeelse, eller så accepterar man dem, och då spelar det ju ingen roll vilken bebis som bajsat i dem. Jag har svårt att tänka mig att någon skulle sälja begagnade tygblöjor som är missfärgade eller på annat sätt verkar ofräscha.
    Jag har rasat 20 kg i vikt och skulle lätt kunna sälja av mina extremt fina underkläder. Fast jag tror att jag skulle bli totalt utmobbad om jag gjorde så. Vem fan vill köpa begagnade trosor liksom!?

    Jag skulle aldrig köpa, ens min bästa väninnas, begagnade trosor. Inte ens om jag fick de gratis, skulle jag ha de på mig.
    Än mindre skulle jag kränga på mitt barn en begagnad blöja - som ett främmande barn har bajsat och kissat i.
  • Anonym (Uäck!)
    Fia 28 skrev 2014-09-16 13:58:10 följande:

    Jag tycker inte själva tygblöjorna är äckliga, men tycker det är äckligt att de tvättas i maskin med andra kläder. Iaf jag tvättar inte mina kläder i 100 grader.


    De ska tvättas i 90 grader. Underkläder i 60.
    Jag skulle ändå aldrig kränga på mitt barn en begagnad blöja - oavsett om den alltid har tvättats i 90 grader. Det är fortfarande ett annat barn som har BAJSAT i den. Mjukt och magsjukt bajs. Hääääärligt! Kräks
Svar på tråden Är inte detta VÄLDIGT äckligt?