• Anonym (e)

    Tjejer, hur ofta kallar du killar fula?

    Något jag blivit nyfiken över efter att ha läst vissa killars inlägg här. Brukar kvinnor 21+ regelbundet säga åt killar att de är fula? I mina kretsar kan jag inte ens föreställa mig det. Kanske om de vägrade acceptera ett nej men inte i första taget.... Vad har ni andra för erfarenheter?

  • Svar på tråden Tjejer, hur ofta kallar du killar fula?
  • Rainbow gg

    Nej aldrig rakt till någon inte bakom ryggen på någon heller. Om någon frågar mig "tycker du den killen är snygg" och jag inte tycker det så svarar jag bara med ett enkelt "inte min typ."
    Det låter som väldigt ohyfsade tjejer som säger så till en annan person.

  • Kpax

    Vadå, TILL personen? Det har jag aldrig gjort, fy vad elakt och ohyfsat. Jag brukar inte ens säga så OM folk, sitt utseende rår man ju oftast inte för.

  • Anonym (En tjej 23 år.)

    Min kille är ful ibland (han har sina dagar) har aldrig sagt något sånt till honom . Herregud .

    1. Respektlöst

    2. Mobbning

    I mina ögon!

  • hännrick

    Självklart kan det bero på att människor från olika kretsar uttrycker sig olika och/eller har olika syn på vad som är okej säga men den stora skillnaden ligger nog i vad som anses okej att säga och vad som skrivs på nätet.

    Killar som aldrig skulle våga prata med en tjej har inga problem att kalla henne hora via chat eller pm. I tråden med helkroppsbilder lägger tjejer (mestadels) upp mer eller mindre lättklädda bilder och andra användare kommenterar. Kommentarerna ligger inte sällan långt bortom gränserna för vad som varit okej utanför internet.

    Om en tjej ständigt får sexinviter från okända killar, skällsord och förolämpningar från killar som fått nobben och annat i samma stil så är det inte konstigt att hon tröttnar och går samma väg själv... "det är ju bara nåt hon skrev på nätet, inget att hetsa upp sig på"

  • hännrick

    Alltså, jag tvivlar på att tjejer sagt till killen att han är ful men jag tvivlar inte det minsta på att en och annan skrivit det till honom på badoo eller liknande.

  • Mamori

    Aldrig sagt det. Däremot skulle jag kunna säga till en tjejkompis typ "Jag tycker inte att han är snygg alls, han ser lite ut som en orm" eller nåt i den stilen. Aldrig att han var rent ut sagt ful. Och det ovan skulle jag inte säga till honom personligen, då skulle jag säga "Du är inte min smak riktigt, för manlig för mig" eller nåt som boostar deras självförtroende när jag tackar nej.

  • jashrinah
    Anonym (e) skrev 2014-09-16 17:58:22 följande:

    Något jag blivit nyfiken över efter att ha läst vissa killars inlägg här. Brukar kvinnor 21+ regelbundet säga åt killar att de är fula? I mina kretsar kan jag inte ens föreställa mig det. Kanske om de vägrade acceptera ett nej men inte i första taget.... Vad har ni andra för erfarenheter?


    kanske säger jag till min sambo att nån kille är ful om jag är riktigt förbannad på den killen , men ja det var nog senast för 1.5 år sedan då jag då skrek ut min frustration över den tjocka fula idioten som tyckte att det var en bra ide att knuffa den höggravida tjejen på perrongen för att det uppenbarligen hade tagit 2 sekunder längre tid för han att gå runt.
  • Loriyana

    Aldrig! Försöker generellt att undvika kommentera folks utseende överhuvudtaget, både kvinnor och män. Skulle aldrig kalla en kvinna "ful" heller.

  • Anonym (leid)

    Jag skulle inte säga det ens till en vän (om en annan kille). "Inte i min smak" är väl det uttryck jag skulle använt då.

    En gång så råkade jag dock säga det till en kille, men till mitt försvar kan jag säga att jag dels var 14 år och dels fått för mig att ordet "leid" vad dialektalt och inte skulle förstås av killen i fråga (som fö var påstridig och inte tog nej som svar). Jag sa alltså till en början "-du är len" och sen du är leid. Killen blev väldigt snopen (frågade mig om jag inte menade len) och sen förnärmad. Mår faktiskt lite illa åt det än i dag när jag tänker på det.

    För så gör man faktiskt inte (säger åt någon att den är ful dvs).

  • Anonym (Velour)

    Har aldrig sagt till någon att han är ful, däremot kan jag säga det om jag pratat med andra. Använder dock hellre uttryck som "inte min smak utseendemässigt", "inte så snygg", "inte min typ" och liknande.

  • Anonym (Josefine)

    Nej, aldrig har jag väl sagt att de är fula. Däremot verkar en del killar inte nöja sig med svaret att han inte är min typ. "Va? Du tycker att jag är ful? " Brukar då bara säga att jag inte attraheras av dem. Tolkningen är då fri och de får själva dra slutsatsen om det beror på deras utseende eller deras personlighet.

Svar på tråden Tjejer, hur ofta kallar du killar fula?