• vitlilja

    Talg i ansiktet

    Jag har alltid haft torr hud i ansiktet, men har ändå kunnat hålla den i balans. Nu i sommar har min hud blivit supertorr och överproducerar Talg så jag ser flottig och svettig ut hela dagarna... Det börjar bli riktigt jobbigt och håller mig därför inne.


    Jag kan inte ha smink för det blir bara värre och när jag har tvättat ansiktet så ser det fortfarande flottigt ut.


    Vad ska jag göra???? Jag tvättar morgon och kväll med tvål, har även provat Nivea Cleansing Mousse ett tag men ingen framgång där.Rynkar på näsan  Försöker att smörja in ansiktet morgon och kväll men upplever att det blir värre med "talg" efter en stund/ett par timmar.. Har även börjat få mängder av finnar pga detta. :(

    Jag börjar må ritkigt dåligt över det här.. Gråter Någon som har något tips på produkt eller kanske en huskur som hjälper??? Det skulle vara guld värt!

  • Svar på tråden Talg i ansiktet
  • Annelie 76

    Sluta använd tvål och smörj med en fettfri kräm. Jag gillar Garniers Pure Active som ingår i deras sortiment mot finnar.

  • enimini

    Goggla på vitamin B5 (pantothenic acid) mot acne och fet hy. Det finns folk som svär på detta.

    Man tar en stor mängd av denna vitamin dagligen och det ska typ vara lika effektivt som Roccutan. Mitt tips dock är att samtidigt ta ett bra vitamin B komplex vitamin samtidigt för att balansera ut det.

Svar på tråden Talg i ansiktet