• Juliasara

    Druvbörd

    Idag när jag var på vul nr 2 (vecka8+3)fick ja diagnosen mola graviditet, ska skrapas på fredag o skicka molarn? På analys o det tar 2-4 att få besked om dem är godartade rller inte.
    Snälla dela med er ni som haft en sån craviditet.

  • Svar på tråden Druvbörd
  • Blifyra

    Jag hade en misstänkt mola. Ovanligt att ha det tillsammans med en bebis som lever och må bra bredvid. Nu var det ingen mola, men det läkarna sa till mig var att risken att det var cancer i den var liten. Håller tummarna för dig!

  • Juliasara

    Jag har ju inget foster i magen så stor risk för mola

    Tack snälla

  • Anonym (vet hur det känns!)

    Jag hade en molagraviditet tidigare i år.. Maj blev jag skrapad, skulle då varit i v.13.


     


    Hur mår du? Det är tufft att ställas inför :(

  • Juliasara

    Ja det är psykisk jobbigt, jag kom hem idag från skrapning, det hick bra. Så nu väntar jag på provsvaren, om det är mola och om det är godartad, tar 2-4 veckor. Den väntan kommer ta kål på mig.

    Har du gravidförbud? Sjönk hcg värdena snabbt för dig?

    Jag lån på 88000 3 dagar innan skrapningen.

  • Anonym (vet hur det känns!)
    Juliasara skrev 2014-09-19 10:52:57 följande:

    Ja det är psykisk jobbigt, jag kom hem idag från skrapning, det hick bra. Så nu väntar jag på provsvaren, om det är mola och om det är godartad, tar 2-4 veckor. Den väntan kommer ta kål på mig.

    Har du gravidförbud? Sjönk hcg värdena snabbt för dig?

    Jag lån på 88000 3 dagar innan skrapningen.


    Jag har gravidförbud ja :/ men snart är väntan över som tur är..


    Mina HCG-värden sjönk till nästan noll på en månad, så det gick fort, :) Tror jag låg på 28000 dagen efter skrapningen. och sedan noll efter en månad.

  • Juliasara

    Låter som en dom det där med gravidförbud

    Få se hur mina svar ser ut, tror att ja kommer på den domen....

Svar på tråden Druvbörd