• Pezta

    nystartsjobb arbetsförmedlingen??

    Hej! Jag hoppas här finns några med erfarenheter inom arbetsförmedlingen angående nystartsjobb för ålder 21-26.

    Jag har jobbat som timvikarie på ett ålderdomshem under sommaren. Jag såg en annons på arbetsförmedlingen angående en heltidstjänst på ett nystartat företag. Jag gick dit och sökte det öga mot öga och ägaren ville verkligen anställa mig MEN! han menade sen att han vill anställa en som går via nystartsjobb på arbetsförmedlingen. Så han bad mig att prata med dom och återkomma, skulle det gå igenom så får jag jobbet direkt. Så min fråga är om man är berättigad att få den hjälpen även fast man har varit timvikarie under sommaren? För jag vet att de kräver att man ska vara arbetslös i 6 månader . men om man har en arbetsgivare som vill ha en till jobbet så borde det väll finnas undantag? Eller? Hittar ingen logik i det annars om det avböjer det.

    Tacksam för åsikter!

  • Svar på tråden nystartsjobb arbetsförmedlingen??
  • sofiaC

    Jag jobbar som jobbcoch och det kan absolut gå att få igenom! Gå till din handläggare och berätta situationen så fyller de i papper.... Eftersom du inte nyttjat ditt nystartsjobb under tiden som timvikarie så är jag rätt säker på att du får igenom det! Lycka till :0)

Svar på tråden nystartsjobb arbetsförmedlingen??